SEO konunda web sitenizi google dostu yapacak ve arama motorlarının web sitenize hayran olmasını sağlayacak 12 faktörü ele aldım. Bu faktörlere göre web sitenizi optimize etmeniz site performansınızın iyileşmesine katkı sağlayacaktır.
1. Yazı Başlığını Anahtar Kelime İle Başlatın
İçeriklerinizde kullanacağınız başlıkları hedeflediğiniz anahtar kelime ile başlatmanız SEO konusunda en önemli faktörlerden birisidir. Moz.com anahtar kelime ile başlayan başlığa sahip sayfaların daha iyi sıralamaya sahip olduğunu tespit etmiştir.
2. SEO Dostu Kalıcı Bağlantılar (Permalink) Kullanın
Sayfanızın URL adresi kısa ve anahtar kelime açısından zengin olması gerekir. Çirkin gözüken, siteadi.com/p=123 gibi URL yapılarından uzak durun.
3. Görsel Öğelerle Dikkat Çekin
Yazılarınız sizi bir yere kadar taşıyabilir. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için ilgi çekici videolar, resimler ve grafikler kullanmanız hemen çıkma oranını düşürmekte ve sitede geçirilen zamanı yükseltmektedir. Bunun için görsel optimizasyona önem verin.
4. Dış Bağlantıları Kullanın
Dış bağlantılar daha fazla trafik alabilmek için kullanılan bir SEO stratejisidir. Otorite sahibi sitelere yönlendirilen linkleri kullanmak bir sayfanın Google’da sıralamasını yükseltebilmektedir. Bunun sebebi Google’ın otoriter sitelere bağlantı veren web sitemizden güven konusunda sinyal almasıdır.
5. Anahtar Kelimeniz ilk 100 Kelime İçerisinde Yer Almalıdır
Hazırladığınız içeriklerde anahtar kelimeniz ilk 100 kelime içerisinde yer almalıdır. Anahtar kelimeyi sayfanın başlığına atıf yapacak bir biçimde içeriğinizin başında geçirmeniz ile ortasında geçirmeniz arasında çok fark vardır. Bu nedenle anahtar kelimenizi yazınızın başında ilk 100 kelime içerisinde geçirdiğinizden emin olun.
6. Sayfa Yüklenme Hızını Kontrol Altında Tutun
Google sayfa açılış hızının SEO açısından önemli olduğunu belirtmiştir. Sayfa yüklenme hızınızı CDN kullanarak yükseltebilir, resimleri sıkıştırabilir veya daha hızlı bir sunucu hizmeti almayı düşünebilirsiniz. Sayfanızın yüklenme süresinin 3-4 saniyeden fazla olmadığından emin olun.
7. Yazı Başlığınıza Niteleyici İbareler Ekleyin
Yazı başlığına “en iyi”, “en etkili”, “inceleme”, “rehber” gibi niteleyici ibareler eklemek uzun kelimelerden oluşan sorgular için arama motorlarındaki konumunuza etki edebilmektedir.
8. Yeterli Uzunlukta İçerikler Paylaşın
Yapılan araştırmaya göre uzun içerikler kısa içeriklere göre önemli ölçüde Google’da üst sıralarda yer almaktadırlar. Eğer rekabetçi olmak istiyorsanız en az 1500 kelimeden oluşan içerikleri üretmeye odaklanmalısınız. Tabi bu içerikler google’da iyi bir konuma gelmek için değil kullanıcı odaklı yazılmalıdır. Kullanıcıya değer veren, kullanıcı odaklı çalışan her zaman kazanır.
9. Hemen Çıkma Oranını Kontrol Edin
Hemen çıkma oranı bir sitenin kalitesi konusunda arama motorlarına sinyal vermektedir. Bu konuda Google Analytics gibi araçları kullanarak hemen çıkma oranına ait veriyi analiz etmeli ve kontrol altında tutmalısınız.
10. Gizli Semantik İndeksleme (LSI) Anahtar Kelimelerini Kullanın
LSI anahtar kelimeler, eş anlamlı sözcüklerdir. Yani Google’ın bir sayfanın ilgisini ve kalitesini belirlemek için kullandığı anahtar kelimelerdir. Örnek verecek olursak: Araba ve otomobil eş anlamlı anahtar kelimelerdir.
11. Varlık Aramasına (Entity Search) Önem Verin
Google son yıllarda yapay zekaya yönelik güncellemeler yapmaktadır. Burada amaç kullanıcı sorgu amacını anlamak ve ilgili sayfayı kullanıcıya sunmaktır.
12. Sitenizi Kullanıcı Odaklı Optimize Edin
Web sitenizi kullanıcılar için optimize etmeniz aynı zamanda arama motorları için de optimize etmeniz anlamına gelir. İçeriklerinizi hazırlarken rakiplerinizden farklı nasıl bir deneyim yaşatabilirsiniz bunu bir düşünün.