Sem nedir?

Google, Yandex, Bing gibi Arama Motorlarında sitenizi organik arama verilerinde üst sıralarda olmasını sağlayan çalışmaya seo denir.

Google Organik sonuçlarda siteniz kullanıcılar tarafından arama yapılan anahtar kelimeye ne kadar çok yukarıda olur ise potansiyel müşteriyi çekme olasılığınız artar.

Google SEO İle Görünürlüğünüzü Arttırmak İçin Bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Sem nasıl çalışır?

Web siteniz seo çalışmaları ile Google’da hedeflediğiniz anahtar kelimelerde sıra alarak organik serp sıralamasında var olmanızı sağlar. Site içi SEO ve Site Dışı SEO çalışması ile seo çalışır hale gelir. Siteniz trafik almaya başladığında ise sayfanıza ziyaretler çoğalır ürün ve hizmet satışlarınızı bu sayede arttırmış olursunuz.

SEO Optimizasyonu Öncelikle analizler ile gerçekleşip daha sonra site içi seo ile gelişmesini site dışı seo ile desteklenmesi sonucu minimum 5-8 ay süreç içerisinde olumlu sonuçlar çıkaran en mantıklı pazarlama yöntemlerinden birisidir. SEO Çalışmaları seo uzmanları tarafından profesyonel şekilde yapılması ve müşterilere detaylı raporlanması gereken çalışmalardır.

SEO ve SEM Farkları

Başarılı seo çalışması yapmak sizin elinizde veya seo uzmanının elindedir.

SEO Çalışmalarında başarı yakalamanın 8 adımını sizler ile beraber inceleyerek gidelim. Bu adımları takip ederek SEO Çalışmasının mantığını kavrayıp temel düzey terimleri öğreneceksiniz. Aynı zamanda seo çalışmalarını takip edebilecek raporları anlayabilir düzeye gelebileceksiniz.

Sayfa Hızı

Kullanıcılar ağrısız bir tarama deneyimi bekler, bu nedenle sayfa hızı önemli bir sıralama faktörüdür. Sayfalarınızın yüklenmesi çok uzun sürerse hemen çıkma oranınız artar ve sıralamanız düşer.

Mobilde UX Deneyimi

Sitenizin masaüstü sürümü kusursuz olsa bile, site mobil için optimize edilmemişse Google'da sıralamanız büyük bir darbe alabilir. Siteniz yalnızca masaüstünde değil, farklı türde cihazlarda da kolayca erişilebilir olmasını sağlamak için her zaman önizleyin.

İç Linkleme

"İç Linkleme" terimi, web sitenizdeki dahili bir sayfaya işaret eden herhangi bir köprü anlamına gelir. Dahili bağlantı yapınız ne kadar organize ve sıkı sıkıya bağlıysa, arama motorlarının (ve kullanıcıların) aradıklarını bulması o kadar kolay olur.

Analizler

SEO Çalışması yapmadan önce Rakip analizi, Anahtar kelime analizi, Rekabet analizi yapmadan sektöre giriş yaparsanız hedefsiz gemi gibi ne yapacağınızı bilmeden ne kadar çalışma yaparsanız yapın " Sıfır " Geri dönüşüm elde edersiniz

Anahtar Kelime Paylaştırma

yaptığınız çalışmaları ölçümleyip anahtar kelime paylaşımı yaparak hedef sayfada hedef anahtar kelimeye çalışarak doğru sonuçları yakalayın.
Kategori Bazlı:Ana kelimeler
Ürün Bazlı:Ara düşük aranmalı kelimeler

İçerik Alaka düzeyi

Peki kaliteli içerikten ne anlamalıyız ? Zorlayıcı, okunması kolay, doğru, kullanışlı ve hedeflediği anahtar kelimeyle İLİŞKİLİ olduğunu kastediyoruz. Ancak sayfanızı yalnızca sıralamaya sokmak için hedeflenen anahtar kelimeyle doldurmayın.

Dönüşüm

SEO Çalışması öncesi dönüşüm oranınızı hesaplamak için RİO Testi yaparak dönüşüm oranınızı tahmini hesaplarsınız. Gerçek dönüşüm oranını anahtar kelimelerinizin sektörel aranması ve alaka düzeyine göre ölçümlenir.

Backlink Çalışması

İç seo ve analizler sonrası siteyi desteklemek için kullanılması gereken backlinkler siteniz ile alakadar ve tıklanma getirecek düzeyde olması seo açısından geri dönüşümü çok olması anlamına gelmektedir. Sonuzunda google sizi sıralamada ödüllendirir.

  • Mevcut yazıların SEO uyumlu hâle getirilmesi
  • Sektöre, hedef kitle beklentilerine ve site konseptine uygun olarak SEO uyumlu içerikler üretilmesi.
  • Görsel optimizasyonu.
  • Meta başlık, meta açıklama, meta etiket, yazı etiketleri ve benzeri alanların SEO’ya uygun olarak doldurulması.
  • Site hızının optimize edilmesi.
  • Sayfa başlıklarının yanı sıra alt başlıklarının da doğru düzenlenmesi, H tag hiyerarşisine uyulması.
  • Kısa, SEO uyumlu URL yapısı. Site içi yönlendirmeler.
  • Hatalı sayfaların düzeltilmesi, kırık link kontrolü.
  • Mobil uyumlu, responsive tasarım. Sitenin düzenli aralıklarla güncellenmesi.
  • DA-PA değeri yüksek otoriter sitelerden dofollow/nofollow ve kalıcı backlink hizmeti.
  • Kaliteli sitelerden kalıcı tanıtım yazısı ve bağlantı edinmek.
  • Sosyal medya hesaplarında hedef kitleye yönelik ilgi çekici paylaşımlarla trafik çekme.
  • Rakip analizi ve raporlaması.
  • Google Tools, Robots.txt ve Sitemap ayarları.
  • Arama motorlarında ve farklı platformlarında reklamlar yayınlanması.
  • Harita lokasyon adres ekleme.
  • Google Search Console optimizasyonu.
  • Sosyal Medya hesaplarının yönetim ve etileşiminin arttırılması.

Sem çalışmaları nasıl yapılır?

SEO, web sitenizi ve işletmenizi çevrimiçi ortamda daha fazla insanın önüne çıkarır. SEO ile görünürlük potansiyeli çok büyük. Google her gün 3.5 milyardan fazla arama yapıyor ve bu da saniyede 40.000’den fazla anlamına geliyor. Organik arama , tüm web sitesi trafiğinin yarısından fazlasını yönlendirir. İnsanlar her türlü soruyu cevaplamak ve her türlü sorunu çözmek için arama motorlarına yöneliyor.

SEO çalışması düzenli ve doğru yapıldığı zaman sizi organik arama sonuçlarında çok güzel trafiksel ve satış açısından geri dönüşümü iyi olacaktır.

İşinizi büyütmek için SEO kullanmaya başlamak veya mevcut SEO performansınızı geliştirmek mi istiyorsunuz? keywords yardımcı olabilir. Dijital pazarlamada 18 yılı aşkın deneyime ve 20’den fazla dijital pazarlama uzmanından oluşan bir ekibe sahibiz.

Arama Motoru Pazarlaması SEM Faydaları

Arama motoru pazarlaması (SEM) etkili bir reklam aracı olduğundan birçok fayda içerir. İnternet ortamında reklam ve tanıtım yapmak isteyen kişi ve kurumların en çok tercih ettikleri dijital pazarlama ajansı konudur.

SEM ile sitelerden çekilen cookies verileri (çerezler) sayesinde hedef kitlenizi net olarak belirlemenizi sağlar.

Reklamlarınız ulaşmasını istediğiniz kişilere ulaşır ve web sitenize sizin için en verimli ziyaretçiler gelir.

Sitenizin görünürlüğünü artırarak marka bilinilirliği sağlama konusunda çok faydalıdır.

Hangi aramalar sonucu görünmek istediğinizi anahtar kelimeler ile belirleyebilirsiniz.

Harcamış olduğunuz reklam maliyeti analizini net olarak yaparak kar zarar raporunuzu çıkartabilirsiniz.

Web site platformunuza anlık trafik sağlayacak çok etkili ve hızlı bir reklam aracıdır.

İşletmeler İçin SEM Planlaması

Firmalar sanal ortamlarda kendilerini tanıtmak ve daha fazla kişiye ulaşmak için birçok çalışmalar yürütmektedir. Ancak bireysel olarak yürütülen bu çalışmalardan ne yazık ki istenilen sonuçlar alınamamakta ve hedeflenen geri dönüşlere ulaşılamamaktadır.

Global sanal pazarda tutunmak için dijital pazarlama tekniklerini doğru bir şekilde uygulamak gerekiyor. Özellikle orta ölçekli işletmeler büyüme yolunda emin adımlarla ilerlemek için sanal pazarlama tekniklerini daha yoğun bir şekilde kullanmaya başlamış durumda.

Orta ölçekli bir işletme için örnek bir SEM planı aşağıdaki rotayı izlemektedir

E-ticaret Siteleri İçin SEM Kavramı

E-ticaret sitelerinin binlerce ürün kalemi olduğunu düşündüğümüzde SEM yönetimi için profesyonel bir yardım alması gerekmektedir. Fakat ülkemizde kendi kampanyalarını yöneten kişilerde en sık karşılaşılan 5 hatayı tespit ederek sizlerle paylaşmak istedik. Eğer sizde bir e-ticaret sitesi yönetiyorsanız bu hataları yapıyor olabilirsiniz. En azından hatanın neresinden dönerseniz kardır.

Tüm Kampanyaların Ana Sayfaya Yönlendirilmesi

E-ticaret siteleri bir ürün için kampanya oluşturduğunda bağlantı adresi olarak ana sayfaya yönlendirebiliyor.

Örneğin Note 7 model bir telefon arayan ziyaretçinin ana sayfaya yönlendirilmesi aslında onun işini kolaylaştırmaktan çok uzatmanıza neden oluyor.

O nedenle tüm ürünler için alakalı ürünün sayfasına reklam verilmesi gerekmektedir.

Google Ads üzerinden kategori bazlı reklam kampanyalarında ise ilgili kategoriye bağlantı verilmesi gerekmektedir.

Reklam Hedef Kitlesinin Yanlış Belirlenmesi

Özellikle Google Ads ajansı firmalar bu analizi çok iyi gerçekleştiriyor.

Reklam ayarlarında bir anahtar kelimenin uygulayacağı stratejide 3 farklı yöntem yer almaktadır.

Geniş, Kelime veya Tam seçenekleri aslında anahtar kelimenin hangi varyasyonları üzerinde reklam gösterilmesi gerektiğini belirleyen bir seçenektir.

Kitap anahtar kelimesi üzerinde geniş seçeneğini seçtiğinizde “anaokul kitabı” aratmasında da reklamınız gözükecektir “din kitabı” aratmasında da reklamınız gözükür. Bu konuda tavsiyemiz ise genellikle Tam eşleşme seçeneğidir.

Negatif Anahtar Kelimeler Eklenmemesi

Örneğin halı satışı gerçekleştiriyorsanız “yün halı” satmadığınız taktirde “yün” kelimesini negatif anahtar kelimelere ekleyerek o kelime ile yapılan aramalarda reklamınızı göstermeyebilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeleri belirlerken iyi düşünmek gerekir, kampanyanıza olumlu etkileri olduğu gibi yanlış optimizasyonlarda çok fazla olumsuz etkilerle karşılaşabilirsiniz.

Burada hataya düşmemek için sürekli takip, teknik optimizasyon ve etkili anahtar kelime belirlemek hayati öneme sahiptir.

Lokasyon Hedeflemesi

Örneğin Antalya, Bursa ve Kütahya illerinde reklamlarınızın gözükmesini istiyor fakat İzmir, İstanbul illerinde gösterilmemesini istiyorsanız bu durumu Google Ads danışmanlığı panelinizden Lokasyon Hedefleme özelliği ile sağlayabilirsiniz.

Hangi lokasyonlarda reklamınızın gözükeceğine karar verebilir, bölgesel işaretleme, yarıçap gibi ekstra filtreler uygulayabilirsiniz.

Lokasyon hedeflemesi bölgesel hedef kitleye erişim için en etkili stratejilerden biridir. Etkili bir kampanya ile satışlarınıza yüksek oranda pozitif etki eder.

Google Analystic İle Bağlanmaması

Google Ads üzerinden oluşturduğunuz kampanyaların siteniz ile alakasını rahatlıkla takip edebilmek için mutlaka Google Analystic servisi ile bağlamanızı öneririz.

SEM Ajansı İle Reklam Vermenin Avantajları

Kendi reklam bütçenizi kendiniz yönetiyor olabilirsiniz, o zaman "SEM hizmetini bir ajandan neden almaya ihtiyaç duyayım?" gibi sorular kafanızda oluşuyor olabilir. Dilerseniz bizimle çalışmanın size nasıl büyük etkiler sağlayacağını birlikte inceleyelim.

Tıklama Başı Daha Düşük Maliyetler

Google Ads yönetimi sağlayan firmaların sürekli olarak yeni kampanyalar oluşturması ve aktif olarak yüzlerce hesap yönetmesinden dolayı Google tarafından sağlanan bir avantaj sayesinde aynı sıralamalara daha düşük reklam maliyetleri ödediği bir gerçektir. Bu sayede sektörünüz ne olursa olsun bireysel olarak vereceğiniz reklam kampanyalarına oranla %50 daha düşük tıklama başı maliyet ödeyeceksiniz.

Ölçümlenebilir Veriler Anahtar kelimelerin ortalama TBM (Tıklama başı maliyet) oranları, tıklama sayısının satışa oranı, toplam bütçenin oluşturduğu hedef kitle gibi birçok veri incelenerek daha faydalı optimizasyonlar yapılması ve minimum bütçe ile maksimum verim alınması sağlanır.

Satış Odaklı Anahtar Kelime Seçimleri

Anahtar kelimelerin belirlenmesi konusunda ziyaretçilerin davranışları, hangi anahtar kelimeler üzerinden satışların gerçekleştiği Google Ads danışmanlığı veren firmalar tarafından kolayca tespit edilebilir.

Bu sayede bu anahtar kelimelere yoğunlaşarak satış oranları arttırılır. Bu sayede bu anahtar kelimelere yoğunlaşarak satış oranları arttırılır. Bu sayede bu anahtar kelimelere yoğunlaşarak satış oranları arttırılır. Bu sayede bu anahtar kelimelere yoğunlaşarak satış oranları arttırılır.

Hangi faydalı SEM araçları var?

Bugün internette SEM, SEO için de uygun olan bir dizi ücretsiz araç bulabilirsiniz. Bu araçlardan en yaygın olanları aşağıda bulunanlardır. Ancak reklam ajansları bunlara ek olarak aylık 1000$'a yakın maliyeti olan bir çok ücretli araçları kullanmaktadır.

Google Ads Editor : Google Ads Editor ücretsiz olarak indirilebilir ve birçok pratik işlevi yerine getirir. Buna toplu değişiklikler , performans istatistikleri ve kampanyaları çevrimdışı düzenleme yeteneği dahildir.

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı : Bu ücretsiz araç, doğru anahtar kelimeleri bulmayı ve tahminler oluşturmayı mümkün kılar.

Google Analytics : Bu araç, müşteriler hakkında doğru veriler sağlayan ve aynı zamanda onları analiz eden bir pazarlama aracıdır. En ünlü araçlardan biridir.

Sem Çalışmalarının SEO Katkısı

İnternet üzerinden satış ve pazarlama hizmetlerinin yaygınlaşması ile birlikte hayatımıza yeni kavramlar girmiştir. Bu kavramlar arasında yer alan seo ve sem hizmetleri özellikle pazarlama ve perakende satış firmaları için oldukça büyük önem taşımaktadır.

Pazarlama nispeten geniş bir terimdir. Bir şirketin görünürlüğünü artırmaya veya satışları artırmaya yardımcı olan çeşitli yöntemleri içerir. Geleneksel pazarlama stratejileri bazen çevrimiçi pazarlamada kullanılır.

Ancak, çevrimiçi pazarlama yalnızca dijitaldir ve örneğin sosyal medya, e-posta pazarlaması, bağlı kuruluş pazarlaması ve çok daha fazlasını içerir. SEM, çevrimiçi pazarlamanın bir parçasıdır ve bu nedenle önemlidir, çünkü SEO ve SEM nihayetinde yeni müşteriler kazanır ve başarı ölçülebilirdir.

SEM’in en büyük avantajı, müşterileri hedeflemenize olanak sağlamasıdır . Anahtar kelimeler, onları arayan potansiyel müşterilerin sitenize gelme olasılığı daha yüksek olacak şekilde seçilebilir ve web sitelerine dahil edilebilir. SEM ile de bu yöntem kullanılarak arama motoru reklamları arama sonuçlarının sayfalarına yerleştirilebilir.

20 Dakikalık Ücretsiz Teklif Görüşmesi

Teklif görüşmesi işinizi, taleplerinizi ve merak ettiklerinizi dinleyerek sizi memnun etmek adına verdiğimiz çok önemli bir hizmettir.

Şimdi bir görüşme planlayın! Görüşme sonunda aşağıdaki konularda bilgi sahibi olacaksınız;

  • Mevcut siteniz için teknik analiz yapacağız.
  • Size çalışma mantığımızı detaylı olarak anlatacağız.
  • Kimsenin cevaplamak istemediği sorularınızı cevaplayacağız.
  • Rekabetçi, kapsamlı ve sadece ihtiyacınıza yönelik teklif sunacağız.
Seo çalışması nedir?

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

700'den fazla ajansa destek veriyoruz.

Sektörümüzde kimse tek kişilik dev kadro olamaz. Seo, Yazılım, Tasarım ve Pazarlama alanlarında deneyimli kadromuz ile sektöre destek veriyoruz. Yurtiçi ve yurtdışında yüzlerce ajans ve freelancer uzman ile ortak projelere imza atıyoruz.

AnahtarBANK bir blog sayfasından çok daha fazlası

Keywords felsefe olarak cevapsız soru bırakmamayı ilke edinmiştir.
Sektör içinde genellikle yapılan en büyük yanlış, nasıl hizmet verildiğini firmara anlatmamak veya doğru cevapları vermemektir.
İşini iyi yapan her firma, şeffaf hizmet vermekten asla korkmaz. Biz de bilgi ve deneyimlerimizi sizinle paylaşmak istiyoruz.