Teknik SEO Nasıl Yapılır?

Web sitenizin arama motorları sonuçlarındaki performansına etki eden etkili SEO teknikleri hakkında açık kapı bırakmayacak bir içerik hazırladık.

Bu içerikte yazılan üst düzey SEO taktiklerini uygulayarak gözle görülür artışlar yakalayabilirsiniz.

İleri Seo Teknikleri Nelerdir?

Web sitemi Google’da üst sıralara çıkarmak için neler yapmam gerekiyor? İleri derece ve en iyi SEO teknikleri nelerdir? diye aklınızdan geçiriyorsanız makalenin buradan sonrasında yazan bilgileri dikkatle okuyup uygulamanız sitenizin performansını kat kat artıracaktır.

Etkili Anahtar Kelimeler Kullanın

Bir internet kullanıcısı Google’da arama yaparken bir takım kelimeler kullanır. Örneğin “etkili SEO teknikleri nelerdir?” gibi. Google kullanıcının yaptığı arama sonucuna en alakalı içerikleri sunan web sayfalarını sırasıyla sonuç sayfalarında gösterir. İşte kullanıcıların sorgulama yaparken kullandığı kelimelere anahtar kelime denir.

Web sayfanız arama motoru sonuç sayfasında yani SERP’lerde görünmüyorsa, potansiyel ziyaretçilerinizle erişiminizi kaybedersiniz. Satışını yaptığınız ürünlerinizin ya da içeriklerinizin, internet dünyası üzerinde bir yeri olabilir, ancak bunlar ne kadar ulaşılabilir?

E-ticaret yaptığınız bir sayfanız varsa, online alışveriş yapan insanların %44’ünün Google arama motoru üzerinden aramalar gerçekleştirdiğini ve e-ticaret sitelerine gelen trafiğin ise %37,5’inin arama motorlarından geldiğini bilmenizde fayda vardır.

Sayfanızı Google’da üst sıralara çıkaracak etkili SEO çalışmaları, hedef kitlenize reklam ödemesi yapmadan ulaşmanın fırsatını sunar. Bunun yolu ise anahtar kelimelerden geçer.

Web sayfanızda hangi anahtar kelimeleri kullanacağınıza ve bu anahtar kelimeleri ne şekilde kullanacağınıza çok iyi karar vermelisiniz.

Anahtar Kelime Analizi ile ilgili detaylı anlatımların olduğu yazımı inceleyerek tüm detayları öğrenebilirsiniz.

Resimleri Optimize Edin

Farzedin ki şu anda internet üzerinden bir ürün almak istediniz ve bir web sayfasına giriş yaptınız. Ürünü buldunuz ancak ürün görseli yok ya da ürün resimleri optimize edilmemiş ve kötü vaziyette.

Geri dönüp diğer web sayfalarını da ziyaret mi ederdiniz, yoksa herşeye rağmen aradığınız bu ürünü görseli olmayan bu sayfadan mı alırdınız? Ben kesinlikle böyle bir web sayfasından alışveriş yapmazdım.

Aynı şekilde bir konu ile ilgili Google’da arama yaptığınızı ve karşınıza çıkan içerikteki görsellerin sayfadan taştığını ya da görüntülerini bozuk olduğunu gördüğünüz zaman ne düşünürsünüz.

Etkili SEO teknikleri için resim optimizasyonu önemli bir yerdedir. Google resimleri göremese bile Google’ın resimleri anlamlandırmasına ve içerikle alaka düzeyini ölçmesine yarayacak SEO tekniği resim optimizasyonudur.

Sayfalarınızda kullandığınız resimlerin optimizasyonu yani boyutları ve uzantıları site hızınızı etkilemenin yanında arama motoru optimizasyonu çalışmaları açısından da ele alınması gereken konu başlıkları arasındadır.

Web sayfalarında en çok kullanılan görsel uzantısı .jpeg ve .png resim dosyası uzantılarıdır. Bunların dışındaki uzantılı görselleri kullanmamanızı tavsiye ederim. Ancak ikisi arasında da bir tercih yapacaksanız eğer dosya boyutu açısından jpeg uzantılı görselleri tercih etmeniz daha doğru bir karar olacaktır.

Not: Google’ın ise son zamanda bizlerden istediği resim dosya uzantısı ise webp dir. Google, kaliteden ödün vermeden resim dosya boyutlarını küçültmek amacıyla son yıllarda  WebP üzerinde çalışmaktadır. Ancak üzerinde yılardır çalışma yapılmasına rağmen Adobe Photoshop gibi en yaygın kullanılan görüntü işleme araçlarının çoğu WebP’yi yerel olarak tanımıyor.

Diğer bir konu resim boyutları. Her ne kadar günümüzde kullanılan web site altyapıları resimleri otomatik boyutlandırıyor olsa da kullandığınız temanızın resim boyutları ne ise sizde ona göre resimler yükleyin.

Örneğin yüklemeniz gereken resim boyutu 700×300 piksel boyutunda olsun. Eğer siz bunun yerine 1400×600 px boyutunda resim yüklerseniz görsel açıdan bir fark olmasa da sayfanızın yüklenme hızında bir düşüş oluşacaktır. Kullanıcı gördüğü resmin boyutunun ne olduğuyla değil kalitesi ve sayfanın hızıyla ilgilenir.

İpucu: SEO çalışmalarında başarılı olmanız, web sayfanıza kullanıcı gözüyle ne kadar iyi bakabildiğinize bağlıdır. Sayfalarınızı önce Google için değil kullanıcılar için optimize edin.

Kopya ve Yinelenen İçerikten Sakının

Kopya içerik dünya üzerindeki en yaygın SEO sorunlarından birisidir.Neyse ki size vereceğim bilgiler ile bu sorunun da üstesinden geleceksiniz.

E-ticaret yapıyorsanız, web sayfanızdaki ürünlerde kullandığınız açıklama metinleri ne kadar özgün içeriğe sahip olursa sayfanızın indekslenmesi ve arama motorları tarafından olumlu değerlendirilmesi o derece artar.

Özellikle ürünleriniz için dışarıdan XML desteği alıyorsanız mutlaka ama mutlaka içeriklerinizi kendiniz oluşturun. Çünkü XML desteği veren tedarikçi firmanız aynı ürün ve açıklamaları bir çok web sayfasıyla paylaşıyor olacaktır.

Her ne kadar Google e-ticaret siteleri için kopya içerik konusunda biraz esnek davransa da bu durum Google botları tarafından kopya içerik olarak algılanabilir.

Google uyumlu web siteleri hazırlarken sayfanızda farklı konularda aynı içerik ya da aynı URL yapısını kullanmak sıralama açısından olumsuz sonuçlar doğurur. Örneğin X marka ayakkabının farklı renkleri için ayrı ayrı sayfalar oluşturduğunuzda oluşan sayfalar başta Google olmak üzere arama motorları tarafından olumsuz algılanır. Çünkü Google indekslediği sayfaların ne kadar özgün ve benzersiz olduğunu algılayabilen muhteşem bir yapay zekaya sahiptir.

Bu sorunu çözmeniz için size iki ayrı yöntemden bahsedeceğim.

  • Birinci Yöntem: Sitenize ziyaretçi getirmeyen ve yinelenen içerik sorununa sebep olan sayfaların arama motorları tarafından indekslenmesini engelleyebilirsiniz. (noindeks)
  • İkinci Yöntem: Canonical URL etiketi ya da diğer bir ifadeyle rel canonical kullanmak. Kardeşim kafamızı karıştırma teknik terimlerle nedir bu canonical URL ya da canonical etiket diyor olabilirsiniz. Bu yöntem kısaca şunu ifade eder. Google’a (diğer tüm arama motorları conanical etiketini algılar) gidip “Bu sayfaları kopya içerik olarak algılama, bu URL’ler web sayfamda aynı sonucu veren URL’lerdir. Sen sadece sana işaret ettiğim sayfayı indeksle” dememize olanak sağlayan ve Google tarafından yinelenen içerik olarak algılanmasını önleyen bir yöntemdir.

Bu yöntemi uygulayarak aynı sonuca ulaşan birden çok linkin tek linke yönlendirilip arama motorlarının doğru sayfayı indekslemesini sağlarız.

*https://siteadiniz.com

*https://www.siteadiniz.com

*https://siteadiniz.com/indeks.htm

*https://www.siteadiniz.com/indeks.htm

Örneğin yukarıda tüm URL’lerin hepsi anasayfa adresidir. Ancak arama motorları rel=canonical kullanılmadığı zaman bu sayfaları tekrarlanan içerik (dublicate content) kullanan 4 farklı sayfa olarak görür. Ancak siz yukarıda ki sayfaların <head></head> etiketleri arasına

<link rel=”canonical href=”https://www.siteadiniz.com/”/> kodunu eklediğinizde arama motorları diğer 3 sayfayı dizine kayıt etmeyecektir.

Kopya içerik sorununun tespit edip çözüme kavuşturmanız ve yinelenen içeriklerinizi optimize etmeniz inanın site performansını da artıracaktır.

Kaliteli İçerikler (Ya da Ürün Açıklamaları) Yazın

Kaliteli ve etkileyici ürün açıklamaları, özellikle SEO çalışması yapılan e-ticaret sitelerinde kullanıcı ve arama motorları açısından çok önemlidir. Bu konudaki parolamız “Doğru Ürün-Doğru Açıklama” olmalıdır.

Sayfalarınızda kullandığınız içerik, konu hakkında yeterince bilgi vermeli ve ziyaretçilerin ilgisini çekmelidir.

Benzersiz anahtar kelimelerle ürün açıklamalarınıza çekicilik katın. (Ürün açıklamalarını minimum 400-500 kelime olarak yazın)

Ziyaretçiler almak istedikleri ürün ya da araştırdıkları konu ile ilgili kafasında soru işaretleri olmasını istemez. Bu nedenle sayfa puanımızı artırmak için özgün içerikler yani benzersiz içerikler üretmelisiniz. İçeriğinizin özgün olup olmadığını test etmek isterseniz Copyscape.com adresinden sayfanızı taratabilirsiniz.

Ürün açıklaması ya da içerik yazarken ziyaretçi üzerinde olumsuz etkiler bırakan birtakım kelimelerden (al, aslında, sadece, dürüst olmak gerekirse, üzgünüz, belki…) uzak durun.

İpucu: ayfanızdaki içerikleri görseller, tanıtım videoları, grafikler vb ilgi çekici içeriklerle zenginleştirmeniz ziyaretçilerin dönüşüm oranını artıracaktır.

URL Yapısını Optimize Edin

Url yapısı ve SEO arasındaki ilişkiyi daha iyi anlatabilmek için size bir örnek üzerinden konuyu anlatacağım;

*www.siteadiniz.com/%115php/+%e/spor-#yak/215&1%

*www.siteadiniz.com/erkek-giyim/ayakkabi/spor/mavi-erkek-spor-ayakkabisi

Google bot olsaydın ve yukarıdaki iki ayrı sayfayı indekslemeye gitseydin hangisini seçerdin?

Eğer bu soruya ikinci URL’yi seçerdim diyorsan kesinlikle doğru seçim.

Ayrıca eğer tek çeşit ürün satışı yapıyorsanız (örn..tesbih) domain alan adınızda da tesbih anahtar kelimesini kullanmanızda fayda vardır.

Tabi alan adında anahtar kelime kullanımı eskisi gibi SEO açısından çok etkili olmayacaktır. Bunu da bilmenizde fayda var. Öyle olsaydı trenyol, hopi, letgo, N11 gibi anlamsız kelimelerde domain kullanan e-ticaret platformları önemli konumlarda olmazdı.

Dikkat etmeniz gereken diğer bir konu, URL uzantınız uzun ise kısa tutmalı ve anahtar kelimeleri url bağlantınızda geçirmelisiniz.

Kategori Mimarisini Güçlendirin

Etkili SEO teknikleri listesinde olması gereken önemli bir konu da kategori yapısıdır.

Hedeflenecek doğru anahtar kelimeleri öğrendikten sonra, bu bilgileri eyleme geçirmenin zamanı geldi.

Sayfanızın kategori yapısını Google SEO kriterlerine uygun olarak dizayn etmeli ve kategorilerde hedeflediğiniz anahtar kelimelere de yer vermelisiniz.

Kategori oluştururken dikkat etmeniz gereken en önemli konu kategori mimarisinin akıcı ve düzgün oluşu olmalıdır. Yani özünde, kullanıcılar için en iyi, en alakalı içeriği elde etmek ve bulmak için tıklamaları gereken süreyi azaltmanız ile ilgilidir.

Mükemmel bir site mimarisinin 2 adet “Altın Kuralı” vardır.

  1. Basit ve ölçeklenebilir olmalı
  2. Hiçbir sayfa diğer sayfalar üzerinden ulaşmak için üçten fazla tıklama almamalıdır.

Sayfamızda otoriter sayfalardan diğer ürün sayfalarına yönlendirmeler basit olmalıdır. Karmaşık bir kategori yapısı hem kullanıcı deneyimi açısından hem de SEO açısından sayfamızın sıralamasını ve dönüşüm oranını olumsuz etkileyecektir.

İpucu: Kategori yapınız için kullanacağınız anahtar kelimeleri otoriter sitelerin kategori yapılarını inceleyerek belirleyebilirsiniz. Aşağıda ki resimde Amazon kategori sayfalarında kullanılan anahtar kelime örneklerini görebilirsiniz.

Kırık Linkleri Optimize Edin

Kırık link, site içi SEO çalışmalarında mutlaka ele alınması gereken bir konudur. Sayfanızda daha önceden yayında olan, ancak şuan ulaşılamayan her türlü link çeşidine kırık link ya da kopuk link denir. Eğer bir linke tıklandığında 404 hatası alıyorsanız o kırık bir linktir.

Kırık linklerin artması hem kullanıcıların hem de arama motoru botlarının sitemizde rahatça gezinmesini engeller.

8-Kaliteli Backlinkler Alın

Backlink, bir web sayfasına başka bir web sitesinden yönlendirilen linktir. Gözardı edilmemesi gereken bir konudur. Çünkü satışlarımızı ciddi oranda etkileyebilir.

Etkili bir SEO çalışması yapmak istiyorsanız backlink sayısı, backlinklerin kalite ve niteliklerinin sayfanızın güvenilirliği konusunda önemli bir kriter olduğunu bilmeniz gerekir.

Backlink almaya karar verdiyseniz dikkat etmeniz gereken birtakım önemli noktalar vardır.

  • Kaliteli ve Güvenilir sitelerden backlink aldığınıza emin olun
  • Sitenizle alakalı web sayfalarından backlink almalısınız. Ayakkabı satışı yapan siteniz için gidip otomobil incelemesi yapan bir web sitesinden backlink almanız Google tarafında hoş karşılanmayacağı için sayfa puanınızı düşürecektir.
  • Backlinklerinizi alaka düzeyi yüksek web sayfalarından hedeflediğiniz anahtar kelimeleriniz üzerinden almaya gayret edin.

Site Hızını Optimize Edin

Site hızı, Google algoritmalarının sıralama kriteri olarak kullandıklarını herkese açık olarak belirttikleri en etkili SEO tekniklerinden bir tanesidir.

Site hızı, sadece etkili SEO çalışması için önemli değil; aynı zamanda doğrudan kârınızı da etkiler. Yapılan araştırmalar yavaş yüklenen sayfaların, ziyaretçilerin alışveriş sepetini terk olasılığını % 29,8 oranında artırabileceğini ortaya koymuştur.

Sayfaların yavaş yüklenmesinin en yaygın üç nedeni:

Karmaşık ve Şişirilmiş Kod YapısıBazı e-ticaret platformları şişirilmiş kod nedeniyle doğal olarak yavaştır. Bu sorun wordpress altyapısı kullanan web sitelerinde eklentiler vasıtasıyla kolayca çözülebilirken diğer platformlarda kodların optimize edilmesi gerekir.

Büyük Resim Dosya Boyutları: Resim optimizasyonu konusunda bahsettiğim gibi optimize edilmemiş büyük resim dosya boyutları sitenizin hızını yavaşlatır. Bu sebeple sayfalarımızda kullandığımız resimlerin boyutlarını olması gerektiği gibi ayarlamamız gerekir.

Sunucu ve Hosting Platformları: SEO çalışması yaparken web barındırma söz konusu olduğunda, ödediğinizin paranın karşılığını almak istersiniz. Hosting firmanızı seçerken buna göre bir araştırma yapmalı ve kullanıcı dostu firmalarla çalışmalısınız.

Web Sitenizi Arama Motorlarına Ekleyin

Web sitenizin arama motorları sonuç sayfalarında çıkması için sitenizi arama motorlarına eklemelisiniz.

Web sitenizi sadece Google Search Console değil Yahoo, Bing hatta bulabildiğiniz ve kullanılma potansiyeli olan tüm arama motorlarına eklemelisiniz.

Herhangi potansiyel bir ziyaretçiniz Google yerine Yahoo arama motorunu ya da yerli arama motorumuz olan Yaani arama motorunu kullanıyor olabilir.

Eğer arama sonuç sayfalarında web siteniz yoksa ne kadar iyi bir SEO çalışması yapmış olursanız olun hepsi boşa gider.

Blog Sayfası Açın

Halihazırda bir blog sayfanız varsa araştırdığınız konularla ilgili ayrı niş blogları açabilisiniz. Eğer e-ticaret yapıyorsanız sayfanızda satışını yaptığınız ürünlerle ilgili blog sayfası açmanız ve potansiyel müşterilerinizi ürün hakkında bilgilendirmeniz, web site trafiğinizi olumlu yönde etkileyecektir.

Örneğin cep telefonu satan web sayfanız için cep telefonu incelemeleri yaptığınız bir blog sayfası oluşturmalısınız.

Kullanıcı eğer bir ürünü araştırıyorsa henüz satın almaya tam olarak karar vermemiş demektir. Blog sayfanıza böylece potansiyel müşterilerinizi çekerek kullanıcı dostu içeriklerinizle ve ayrıntılı ürün incelemelerinizle kullanıcıyı web sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Site Trafiğini Analiz Edin

Uzun soluklu başarılı bir SEO çalışması için sayfanızın trafik davranışlarını analiz etmelisiniz.

  • En çok hangi sayfa trafik alıyor?
  • Ziyaretçilerin kaçında ziyaret satışla sonuçlanmış?
  • Trafik almadığınız ürünler ya da sayfalar hangileri?
  • Ne gibi önlemler alınmalı?
  • Sayfanız en çok nereden trafik alıyor? gibi bir çok soruyu cevaplandırmanız ve bu süreci bir döngü halinde tekrarlamanız gerekir.

Bunun için Google Analytics gibi otoriter analiz araçlarını kullanın.

Bir yorum bırakın