Bu yazıda uzun kuyruklu anahtar kelimeler ile trafiğinizi %100’e yakın oranda nasıl artıracağınızı örnekler üzerinden anlatacağız.
Bu rehberde anlatılan yöntemleri uyguladığınız takdirde herhangi bir yazınızın trafiğini hedeflediğiniz uzun kuyruklu anahtar kelimeler ile %100 artıracağınızı garanti ediyorum.
Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime (long tail keywords) Nedir?
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, long tail keywords teriminin türkçe karşılığı ve ikiden daha fazla terimden oluşan kelimelerdir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, arama motorlarında hedefe yönelik daha dar kapsamlı aramalarda kullanılır.
Kısa anahtar kelimelere oranla daha az arama hacmine sahiptir. Bu nedenle bir çok web site yöneticisi tarafından bu kelimeler görmezden gelinir. Ancak dönüşüm oranı çok daha yüksektir.
Bu çoklu kelimeleri kullanarak çok yüksek trafik elde etmeniz mümkün olmayabilir ancak! hedeflediğiniz kitleye %100 ulaşırsınız.
Örneğin ben bu yazının konusunu “uzun kuyruklu anahtar kelimeler” olarak belirledim. Benim bu sayfam google sonuç sayfalarında “anahtar kelime” arama yapan kullanıcılar için çok gerilerde çıkacakken, “uzun kuyruklu anahtar kelimeler” araması yapan kullanıcılar için ilk sıralarda çıkacaktır.
Bunun sebebi ise kelime sayısı arttıkça aranılan konu kapsamı daha dar olacak ve konuyla ilgili yazılan yazılar az olduğu için rekabet oranı düşecektir.
Aynı şekilde ben yazımın konusunu;
- uzun kuyruklu anahtar kelime analizi,
- Uzun kuyruklu anahtar kelime SEO çalışması,
- Uzun kuyruklu anahtar kelime araştırması olarak da belirleyebilirdim.
Konuyu daha da netleştirmek adına aşağıdaki görselde gördüğünüz gibi Google’da “anahtar kelime” diye aratma yaptım ve google bana 14 milyon 200 bin sonuç sayfası verdi.
Bu seferde sorgulamayı “uzun kuyruklu anahtar kelimeler” olarak yaptım ve sonuç olarak karşıma 6.3 bin sonuç sayfası çıktı.
Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nasıl Bulunur?
Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri belirlerken odaklanmamız gereken tek konu Google gibi değil arama yapan kişi gibi düşünmektir. Yazı yazacağınız konuyu belirlediyseniz eğer, bununla ilgili kullanıcılar ne tür aramalar yapabilir buna kafa yormalısınız.
Yapmanız gereken, bu kelimeleri seçerken arama sonuçlarında ne tür aramalar yapılmış, aranma hacimleri gibi konulara cevap bulup, içerisinden yazacağınız konuyla kelimeler seçmek olacaktır.
Şimdi sırasıyla hangi yöntemleri kullanarak kuyruklu anahtar kelimeleri belirleyebileceğinizi görelim.
Sözlük ve Dizin Siteleri
Kullanıcıların sıkça kullandığı, tabiri caizse geçmişin sosyal medya platformu olan bu sitelerde içeriğiniz ile ilgili aramalar yaparak kullanıcılar konu ile ilgili hangi terimleri kullanmış bunları not edin.
Google Arama Önerileri
Kendimize yazı yazmak için örnek bir konu seçelim. Konumuz güneş yanıkları üzerine olsun. Ancak bu konuda güneş yanıkları ile ilgili bir çok arama yapılabilir. Daha doğrusu güneş yanığı deri üzerinde olabileceği gibi herhangi bir araç boyası üzerindeki yanık da olabilir. Sadece güneş yanığı kelimelerine odaklanırsak alakasız kullanıcıları sayfamıza çekebiliriz.
Alakasız kullanıcılar ise sayfanızdaki içeriğin aradığı konuyla ilgili olmadığını görünce sayfanızı hemen terk edecektir. Bu durumda da hemen çıkma oranınız yükselecek, SEO puanınız düşecektir.
İşte burada kullanıcılar güneş yanıklarıyla ilgili hangi aramaları yapmış Google bize konuyla ilgili önerilerde bulunur. Aşağıdaki görselde, Google arama motoruna güneş yanıkları yazmaya başladığımda Google’ın bu konuyla ilgili önerilerde bulunduğunu göreceksiniz.
Yukarıdaki ipuçları üzerinden yazacağımız konuyla ilgili çıkan sonuçları not edin. Daha sonra farklı varyasyonlarla bu aramalar nasıl yapılabilir bunları not edin. Örneğin “derideki güneş yanığı nasıl geçer?” gibi.
Google Sonuçları İlgili Aramalar
Google’da hedef konunuz ile ilgili arama yaptığınızda sonuç sayfasının en altında daha önce aratılma hacmi olan ilgili aramaların çıktığı listeden mutlaka faydalanın.
Rakip Site Yorum Bölümü
İçeriklerinizi hazırlamak için rakip analizi yapmalısın. Konunuz ile ilgili üst sıralarda çıkan rakiplerin içeriğinde olası yorumları gözden geçirerek kelime önerilerini tespit edebilirsiniz.
Soru-Cevap Siteleri
Soru-cevap siteleri en güzel uzun kuyruklu kelimeleri bulabileceğiniz kaynaklar arasında yer alır. Ayrıca bu sitelerden farklı konularda içerik yazma fikri elde edebilirsiniz.
Anahtar Kelime Analizi
Anahtar kelime analizi başlıklı içeriğimizde bulunan yöntemleri kullanarak da çok faydalı uzun kuyruklu kelimeler belirleyebilirsiniz.
Long Tail Anahtar Kelime Araçları
Anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz birçok araç vardır. Bunlar içerisinde uzun kuyruklu anahtar kelimeleri belirleyebileceğiniz WordStream ve WordTracker araçlarından faydalanabilirsiniz.
Google Trends
Google Trends aracını kullanarak konunuz ile ilgili yapılmış trend aramaların neler olduğu konusunda fikir sahibi olabilir, bu kelimeleri uzun kuyruklu varyasyonlarla kullanabilir.
Belirlediğiniz uzun kuyruklu kelimelerden hangisini sayfa başlığında kullanacağınızı belirlemek için aratılma hacimlerine bakmalısınız.
Google Keyword Planner aracını kullanarak belirlediğimiz uzun kuyruklu anahtar kelimelerin aylık aranma hacimlerini notlarınıza ekleyin.
NOT: Long tail anahtar kelimelerin aranma hacimleri çok fazla olmadığından üzerine konu yazacağınız long tail anahtar kelimeleri belirlerken aranma hacmi en az 100 ve üzeri olanları tercih etmenizde fayda vardır.
Eğer rekabet oranı yüksek bir anahtar kelimede yazı yazdıysanız ve google sıralamalarında istediğiniz sonucu alamıyorsanız, (rekabet oranı yüksek olduğu için bu çok normal) imdadınıza yine uzun kuyruklu kelimeler yetişir. Peki nasıl?
Rekabet oranı yüksek anahtar kelimeniz ile yazdığınız bir genel yazı istediğiniz sonuçları vermiyorsa, uzun kuyruklu anahtar kelimeler ile alt başlıklarda yazılar yazın ve genel konuda ki yazınıza bu alt yazılardan link verin.
Çoklu anahtar kelimeler ile yazdığınız alt konuları ziyaret eden kullanıcıları genel yazınıza yönlendirmeniz, ziyaretçilerin hem sayfanızda daha fazla vakit geçirmesine hem de Google gözünde sayfanızın otoritesinin yükselmesine fayda sağlar.
Yöntem çok basit kullanıcıya aradığı konuyla ilgili bilgiler sunarken aynı zamanda onun ilgisini çekecek ve merakını uyandıracak şekilde gitmesini istediğim sayfaya yönlendiriyorum.