Arama motorları belli algoritmalarla çalışmaktadır. Web sitesi sahipleri arama motoru sayfalarında daha üst sıralarda yer almak için bu algoritmalara göre hareket etmelidir. Google oldukça detaylı bir çalışma sistemine sahiptir. Ancak bazı durumlarda web sitenizi arama motorlarına anlatmanız gerekmektedir. Yapacağınız ufak dokunuşlar ile bunu başarabilirsiniz. Böylece amacınızı kolayca iletebilirsiniz. Burada devreye yapılandırılmış veri olarak da bilinen structured data girer.
Structured Data Nedir?
Structured data, arama motoru optimizasyonu alanında en çok ilgi gören konulardan biridir. Google’a sayfanızın anlamıyla ilgili bazı ipuçları vermenizi sağlamaktadır. Yani sayfanızın içeriğini belirterek sınıflandırılma yapılmasını sağlayabilirsiniz. Arama motorlarına verilerinizin ne anlama geldiğini kolayca ifade edebilirsiniz.
Sizin tarafınızdan yollanmış kodlar arama motorları tarafından değerlendirilir. Sonrasında sonuçlar belirli bir şekilde görüntülenir. Bu sayede Google hedef kitlenize istediğiniz sayfaları çok daha kolay şekilde iletir.
Structured Data Ne İşe Yarar?
Yapılandırılmış olan verilere sahip web sitenizde yer alan içerikler hem ziyaretçiler hem de arama motoru botları tarafından çok daha anlaşılır olur. Structured data kullanarak arama motorları botlarına sitenizin neyi ifade ettiğini açık bir şekilde anlatmanız mümkündür. Bu çalışmalar sayesinde sitenize kullanıcıları çok daha kolay çekebilir, trafiğinizi istediğiniz gibi arttırabilirsiniz. Ayrıca web sitenizin hizmet verdiği alan hakkında da bazı işaretlemelerde bulunarak trafikte daha zengin sonuçlar alabilirsiniz.
Structured Data SEO’ı Geliştirir mi?
Yapısal veri SEO bakımından da çok önemli bir çalışmadır. Bu hamleler sayesinde Google ve diğer arama motorları sitenizin içeriği hakkında kolayca bilgi edinmektedir. Bu sayede Google tarafından taranan bir sayfa arama sonuçlarında daha doğru şekilde gösterilir. Yani bir nevi arama motoru botlarıyla iletişim kurma yönteminiz olarak görülebilir. Structured data ile arama motoru botları sitenizdeki içerikleri anlamlandırarak web sitenize trafik çeker ve böylece ziyaretçi sayınız da artar. Sitenize organik trafiğin gelmesinin en doğru ve pratik yoludur.
Structured Data Nasıl Test Edilir?
Yapısal veri testlerini bazı araçları kullanarak yapabilirsiniz. Bunun için sizlere yapabileceğiniz test araçlarını belirtelim;
Structured Data Markup Helper: Google tarafından geliştirilen veri işaretleme aracı ücretsizdir. Belirlediğiniz bir sayfa için kategori oluşturarak sayfa linkine ekleyebilirsiniz. Yapısal verilerinizi bu şekilde ücretsiz olarak test edebilirsiniz.
Schema, Structured Data for WP, AMP: WordPress alt yapısına sahip siteler kullanabilir. Ücretli ve ücretsiz versiyonlarıyla farklı özellikler barındıran bir test aracıdır.
Schema App Structured Data: Bu araç da WordPress tabanlı siteler tarafından kullanılabilir. TÜm sayfalarınızı ve yayınlarınızı bu uygulama sayesinde otomatik olarak test edebilirsiniz.
Structured Data Nasıl Olmalıdır?
Web sitenizi kullanıcılara ve arama motorlarına tanıtabileceğiniz yapısal veri işlemini nasıl yapmanız gerektiği konusunda sizlere birkaç öneri sunalım;
- Arama motorları arasında ayrım yapmadan tüm arama motorlarına web siteniz hakkında doğru bilgiyi vererek içeriğinize olan ilgiyi arttırabilirsiniz.
- İnternet sitenizde yer alan veriler sürekli güncel olmalıdır. Bunun için içerikte yayımlama tarihi kullanabilirsiniz.
- Kullandığınız structured data şiddet ve nefret söylemi barındırmamalıdır. Bu tarz söylemler arama motorlarında düşmenize yol açar.
- İçeriklerinizin yapısal verilerle uyumlu olması gerekir. Kullanıcılar web sitenize girerek bir sürprizle karşılaşmamalıdır.
- Kullanmayı düşündüğünüz şema işaretleri hatasız şekilde yapılmalıdır. Arama motorları yapısal veriyi tanımak amacıyla şema işaretlerini eksiksiz şekilde anlamalıdır.
Schema Nedir?
Google , Yahoo, Yandex gibi firmalar tarafından ortak olarak geliştirilen Schema org, pek çok farklı kodu bulmanıza yardımcı olacak bir kaynak kütüphanesi olarak karşımıza çıkar. Burada tüm kod örneklerini uyarlayarak kullanabilirsiniz. Bu uygulama yapılandırılmış veri kullanımına teşvik etmek için yapılan bir çalışmadır. Sistemde e posta ya da web sayfaları için özel şemalar oluşturabilirsiniz.
Paylaşılan veriler 10 milyondan fazla web sitesinin sayfa ve e posta işaretlemeleri için Schema uygulamasının kullanıldığını belirtmektedir. Sayfanızın içerik türüne göre buradan birçok koda ulaşabilirsiniz.
Json-ld Kodu Nedir?
Json-ld kodu, Javascript tabanına sahip bir işaretlemedir. 2011 yılında arama motorlarının katkısıyla geliştirilmiş yapılandırılmış veri projesi olan Schema.org işaretlemesidir. Dson-ld kodu,kod yazma işlemi sırasında Google tarafından da tavsiye edilen biri işaretlemedir. Arama motorlarının sayfanızı anlayabileceği, botların kolayca dönüştürebileceği kod işaretlemelerindendir.