Sosyal medyada harcanan zaman

Sosyal medyada harcanan zaman; Gelişen iletişim teknolojileri ve internetle birlikte ortaya çıkan sosyal medya platformlarının üye sayıları ve kullanım sıklıkları her geçen gün artış göstermektedir.

Zaman ve mekan sınırlaması olmadan hızlı ve kolay bir iletişimle birlikte karşılıklı etkileşim imkanı sunan bu platformlar aynı zamanda kullanıcılara kendi içeriklerini kendileri oluşturma olanağı da sağlamaktadır.

Paylaşım odaklı sosyal medya platformlarında kullanıcılar kişisel profillerinde; herhangi bir konudaki görüşlerinin, düşüncelerinin, ilgi alanlarının, farklı bilgi ve içerik paylaşımlarının yanı sıra video, fotoğraf, konum bilgisi gibi ilgilerini çeken şeyleri paylaşabilmektedirler.

Ayrıca yeni insanlarla tanışmak, sohbet etmek, oyun oynamak ve hatta iş aramak gibi birçok şeyi de bu platformlar üzerinden gerçekleştirebilmektedirler.

Sosyal medya da harcanan zaman; yüksek erişilebilir ve ölçeklenebilir iletişim araçları ve platformlar üzerinden oluşturulan sosyal etkileşim ve paylaşım ortamlarına denilmektedir ve sosyal ağları, blogları, mikroblogları, fotoğraf, video, ses, müzik, canlı yayın, alışveriş, bilgi paylaşımı gibi birçok alanı içerisine almaktadır.

“Sosyal medyanın, yeni kişilerle tanışma, yeni dostluklar kurma için ortam yaratması gibi avantajları, bu noktada yeni bir kitle iletişim aracı olmasından dolayı sosyal medyayı farklı bir boyuta taşımaktadır. Online sosyal medya sosyal hayatı küçültmesinin yanı sıra, etkileşim ve paylaşımı artırdığı için kişileri daha sosyal bir canlıya dönüştürdüğü söylenebilir

Sosyal medya; bireylerin kaynak konumunda yer alıp yazı, fotoğraf, video gibi kendi içeriğini kendi oluşturarak belirli hedef kitlelere ulaştırdığı ve geri dönüşüm alarak karşılıklı etkileşimin sağlandığı canlı bir platformdur.

Sosyal medya iletişime yeni bir boyut kazandırarak bilginin ulaşılabilirliğini ve paylaşımı değiştirerek objektif ve gizlenemez bir farkındalığın oluşmasını sağlamıştır (Güney, 2015:11). Bu süreçle birlikte sosyal ağlar, bloglar, mobil uygulamalar, oyunlar, fotoğraf ve video gibi içerik paylaşım platformları hayatımıza girmiştir.

Bireylerin internete birbirleriyle etkileşimde bulunması sosyal ağlarda gerçekleşirken, sosyal medya bu ağların bir amaç için ve örgütlü bir şekilde kullanılması anlamına gelmektedir.

Sosyal medya, bilim insanları ve bilgisayar meraklılarının kullandığı temel araçlar ve İnternet sitelerinden türemiş ve bugün bireyler, şirketler, devletler ve geleneksel medya arasındaki iletişimi temelinden değiştiren dev bir yapı haline gelmiştir .

Sosyal medyada harcanan zaman

Dünya üzerinde internet, sosyal medya ve mobil kullanıcı istatistiklerine yönelik We Are Social ve Hootsuite tarafından her yıl yapılan “Global Digital” 2018 yılı araştırmasının ilk çeyrek verilerine göre Mart ayı sonunda dünya genelinde internet kullanıcı sayısı 276 milyon artış göstererek 4.087 milyara ulaşmıştır. Sosyal medya kullanıcı sayısı ise 100 milyon artış göstererek 3.3 milyara, mobilden sosyal medya kullanımı ise 3.087 milyara ulaşmıştır .

Toplam nüfus 81.33 milyon olarak belirlenen ülkemizde 2017 yılına kıyasla, internet kullanımı %13 artış göstererek 54.33 milyon ile toplam nüfusun %67’sini oluşturmaktadır. Aktif sosyal medya kullanıcı sayısı %6 artış göstererek 51.00 milyon ile toplam nüfusun %63’ünü, mobil kullanıcı sayısı %5 artış göstererek 59.05 milyon ile toplam nüfusun %73’ünü, aktif mobil sosyal medya kullanıcı sayısı %5 artış göstererek 44.00 milyon ile toplam nüfusun %54’ünü oluşturmaktadır.

Araştırmaya göre 2017 yılına kıyasla ülkemizde günde ortalama olarak herhangi bir cihazdan internet kullanımı 6 saat 46 dakikadan, 7 saat 9 dakikaya çıkmıştır. Herhangi bir cihazdan sosyal medya kullanımı 3 saat 1 dakikadan, 2 saat 48 dakikaya gerilemiştir. Televizyon (internet üzerinden yayın ve video) izleme 2 saat 44 dakika, internet üzerinden müzik dinleme ise 1 saat 22 dakikadır.

Yine aynı araştırmaya göre Sosyal medya da harcanan zamana bakıldığında 2017 yılında ilk üç sırada Youtube, Facebook, Instagram yer alırken 2018 yılında ise ilk sırada Youtube, ikinci sırada Facebook, üçüncü sırada WhatsApp olmak üzere sırasıyla Instagram, Facebook Messenger, Twitter, Google+, Skype, Snapchat, Linkedin, Pinterest ve Tumblr yer almaktadır.

Her gün bu kadar vakit harcadığımız uygulamalarda, ortalama olarak ne kadar vakit geçirdiğimizi ortalama olarak tahmin edebiliyor olsak da Facebook ve Instagram, artık bunu resmi bir şekilde kullanıcılarına haber vermeye hazırlanıyor. İki uygulamada da bundan böyle kullanıcıların uygulamalarda ne kadar süre geçirdiğini gösteren ve görüntüleyen bir gösterge panosu yer alacak. “İyi harcanan zamana” odaklanan Facebook, kullanıcıların Facebook ve Instagram’da harcadığı zamanın “olumlu ve ilham verici” olduğunu garanti etmek istediğini belirtti.

Bir yorum bırakın