Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal Medya Pazarlaması SMM ; Sosyal medya pazarlaması ; Geçtiğimiz yıllarda şirketler sosyal medyanın farkında değillerdi, ancak şimdi neredeyse her şirket sosyal medyayı kullanmaktadır. Sosyal medya aracılığıyla şirketler markalarını tanıtabilir ve sadık bir topluluk geliştirebilir, sosyal medya uzun süreli başarı için gerekli olan duygusal bir bağlantı kurulmasına yardımcı olur. Sosyal medya çok iyi bir geri bildirim kaynağıdır.

Şirketin müşterileriyle iletişim kurmasını sağlar böylelikle şirket müşteri hizmetlerini geliştirebilecek ve marka güvenini artırabilecektir. Sosyal medyada etkileşim kurmak şirketin çevrimiçi varlığını artırabilir.

Şirketler sosyal medya platformları aracılığıyla müşterinin şikâyetlerine ve özel ihtiyaçlarına cevap verebilir, bu da şirketin satışlarının artmasına ve müşteri tabanını genişletmesine yardımcı olur.

Firmaların insanların markaları hakkında neler söyleyebileceklerini kontrol edememeleri gerçeğine rağmen, sosyal medyadaki varlıkları, onlara herhangi bir yanlış anlaşılmayı ya da yanılgıyı doğrulamak veya sorgulamak için ziyarette bulunan/gelen herhangi bir müşteriyle bir diyalog kurarak ele alma fırsatı verecektir .

Sosyal medya pazarlamacılığı, çevrimiçi topluluklar, sosyal ağlar, blog pazarlaması ve daha fazlasını kullanarak pazarlama yapar, ayrıca, tüketicileri bir şirketin, ürünün ve/veya hizmetin değerli olduğu konusunda ikna etmek için sosyal medyayı kullanma girişiminden oluşur.

Potansiyel müşteri, okuyucu ve destekçi toplulukları içerisinde şirketin nüfuzunu, itibarını ve markasını oluşturmak için stratejik ve yöntemsel bir süreçtir .

Sosyal Medya Pazarlaması SMM

Sosyal medya kanalları aracılığıyla, mevcut veya muhtemel müşterilerin ilgisini çekerek veya onlarla etkileşime girerek bir web sitesini, markayı veya işletmeyi tanıtmak mümkündür.

Tüm işletmelerin deneyimlerden sorumlu olduğu ve kuruluş içindeki herkesin görünür bir şekilde genel ürün ve hizmetten sorumlu olduğu durumlarda en etkilidir.

Şirketler, müşterileri ile bir iletişim kanalı kurabilir, ürünlerini pazarlayabilir, marka eşitliği oluşturabilir ve müşteri sadakatini artırabilir, bununla birlikte, bu iletişimi yönetmek için özen ve çaba gerekir; çünkü memnun olmayan müşteriler, markanın imajını iyileştirmekten ziyade zarar verme riskinden kaçınmak için, markayı protesto edebilir ve markanın imajını zedeleyebilir.

Şirketin küresel pazarlama stratejisiyle aynı hizaya getirmeli, bunu yapabilmek için işletmenin hedef kitle ile eşleşen insan profilini seçmesi ve bunlarla iletişim kurması gerekmektedir .

Bir yorum bırakın