SMS Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır ?

SMS pazarlaması, pazarlamada ve pazarlama tekniklerinde kısa mesajın (SMS) ‘in aracı olarak kullanılmasını ifade eder. SMS pazarlama genellikle izin tabanlı olarak yürütülen, tercihe dayalı mesajlar aracılığıyla hatırlatıcılar göndererek iletişim ve pazarlama çalışması yapılan bir pazarlama yöntemidir. Bu çalışma içerisinde tüm metinler 160 karaktere sığdırılmalıdır. SMS pazarlaması doğru bir şekilde uygulanmalıdır. Bu sayede spam yerine verimli sonuç alınabilmektedir. SMS pazarlaması genellikle izin tabanlı olarak, daha az maliyetle yürütülmektedir.

SMS pazarlamasını spor salonları, eğitim kurumları, restoranlar, e-ticaret siteleri, belediyeler,  siyasetçiler, perakende işletmeler ve benzeri işletmeler tarafından kullanılabilir. Kullanıcılara SMS yollanarak yürütülen bu pazarlama faaliyeti, diğer pazarlama faaliyetlerine göre daha az maliyetli ve daha kolay olabilmektedir.

SMS Pazarlama Nedir?

SMS pazarlama, işletmelerin izine tabi olarak veya tercihe dayalı olarak, mesajlar aracılığı ile iletiler veya kuponlar göndererek yürüttüğü pazarlama faaliyetini ifade etmektedir. Bu pazarlama çalışması içerisinde tüm metinler 160 karakter ile sınırlandırılmıştır. SMS pazarlaması doğru bir şekilde uygulandığı takdirde olumlu sonuçlar vermektedir. SMS pazarlaması eğitim kurumları, işletmeler, restoranlar, siyasetçiler ve diğer kişi ve tüzel kişiler tarafından uygulanmaktadır.

SMS pazarlaması, potansiyel ve mevcut müşterilere uygulanabildiği gibi, merak eden ya da hatırlatılmak istenen kişilere de uygulanabilmektedir. İnsanlar artık mobil kullanıma yönelmektedirler. Bu nedenle SMS pazarlaması mobil kullanıma yönelen vatandaşlara etkili olabilmektedir. Bu yöntem, oldukça düşük maliyetlidir. Bu sistemin en büyük avantajı, bu iletilerin kullanıcılar tarafından hızlıca açılıp okunabilmesidir.

SMS Pazarlama Taktikleri

SMS pazarlamasında başarıya ulaşmak için belli başlı taktikler vardır. Bu taktiklerin harfiyen uyulması gerekmektedir. Bu sayede başarıya daha çok yaklaşabilirsiniz. Bu taktikleri liste şeklinde şu şekilde sıralayabiliriz.

  • SMS pazarlamasının kendine has kuralları bulunmaktadır. Bu kurallara dikkat edin ve uyun. Önceki yıllarda SMS pazarlamasının herhangi bir kuralı bulunmamaktaydı, ancak şimdi tüketici onayına tabidir. Bu onayın alınmaması durumunda, tüketicilerin izni alınmadan gönderilen SMS için markalar yaptırıma tabi tutulabilmektedir. Bu nedenle liste oluştururken izin almayı kesinlikle unutmayın. Bu uygulama SMS listesinin gelişmesini zorlaştırabilir fakat izin alınan müşteri ile doğrudan iletişim kurulduğu için geri dönüşüm oranları da yüksek olabilmektedir. İzin alınmadan gönderilen mesajlar sizi yaptırıma tabi tutabilir, SMS pazarlamasının faydasından çok zararını görmenize olanak sağlayabilir.
  • Mesajlarınızı 160 karakter ile sınırlamanız gerekmektedir. SMS pazarlamasında uzun mesajlar yazmanıza gerek yok. Tabi uzun mesajlar yazarak karakter sınırını aşıp iki mesaj da gönderebilirsiniz fakat bu doğru bir yöntem değildir. Vermek istediğiniz mesaj net ve hızlı bir şekilde verilmesi gerekmektedir. Tüketicileri 160 karakter ile sınırla olarak call to action ile internet sitenize yönlendirmeniz gerekmektedir. SMS pazarlama yönteminin genel olarak amacı da budur. Tüketiciyi bilgilendir ve onu bir yere yönlendir. Bunu sağladığınızda, tüketici kampanyanız ile ilgileniyorsa zaten sitenize gelecektir.
  • SMS pazarlamasında zamanlamaya çok dikkat etmeniz gerekmektedir. Doğru bir zamanlama geri dönüşüm oranlarını doğrudan etkilemektedir. Burada tüketicilerin en çok alışveriş yaptığı saat aralıklarını bulmak çok önemlidir. Bunun için e-ticaret sitenizdeki istatistikleri iyi kullanmanız gerekmektedir. Hedef kitlenizin kim olduğu da SMS pazarlamasında mesaj gönderim zamanlarını doğrudan etkileyecektir. Hangi sektörde yer aldığınızda aynı zamanda etkileyebilmektedir. Anketler düzenleyerek tüketicilerinizin alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi edinebilirsiniz. Bu bilgi edinme sayesinde doğru zamanlamayı yapabilirsiniz.
  • SMS pazarlamasında call to action, link ya da telefon numarası eklemeniz sizi başarıya daha da yaklaştıracaktır. Kampanya ya da duyuru ile ilgili bilgileri doğrudan göndermek tek başına yeterli olmayabilir. Geri dönüşüm sağlamak için tüketicilere size ulaşabilecekleri bir kanal vermeniz gerekmektedir. Tüketiciler, size ulaşabilmek için internet sitelerinde arama yapmalılar. Bu kolaylığı onlara siz sunmalısınız. Bunun en kolay yolu da link, telefon numarası ya da call to action eklemek olacaktır.

SMS Pazarlaması Nasıl Yapılır?

SMS pazarlamasının nasıl yapılacağı konusu çok geniştir. Biz burada özet bilgilere yer vereceğiz. Liste halinde anlatacak olursak şu şekilde sıralanabilir.

  • İlk aşama liste oluşturma ve tanıtım aşamasıdır. Öncelikle SMS gönderilecek kişiler belirlenmeli ve liste halinde düzenlenmelidir.
  • İkinci aşama olarak basit ve net bilgiler verilmelidir. SMS pazarlamasında kısıtlı karakter sayısı bulunduğundan dolayı verilen bilgilerin net ve açıklayıcı olmalıdır. Öte yandan mümkünse anahtar kelimelerde standart ve aynı şekilde kullanılarak daha anlaşılır bir hale getirilmelidir.
  • Yapacağınız kampanyalar teşvik edici olmalıdır. SMS pazarlamasında mesaj gönderilen kişiyi teşvik edici, o kişiye vazgeçemeyeceği teklifler sunulmalıdır.
  • SMS pazarlamasında gönderilen mesaja değer eklenmelidir. Yani offline bir mağazaya yönlendirilecekse mutlaka değer eklenmeli ve teşvik edici olmalıdır.
  • Özellikle firma hakkında ilk izlenim oluşturulacaksa, kampanyaların dikkat çekici bir şekilde SMS pazarlamasında kullanılması gerekmelidir. Bu kampanyalar kullanıcılara tek tek gönderilmelidir.
  • SMS pazarlamasında yürütülen kampanya, diğer kampanyalar ile entegre edilmelidir. SMS pazarlaması tek başına daha etkisiz bir sonuç verebilirken beraberinde e-posta pazarlaması ile birlikte kullanıldığında daha etkili bir sonuç verebilmektedir.

SMS Pazarlamasının Faydaları

SMS pazarlamasının pek çok faydası bulunmakla beraber bu faydaları şu şekilde listeleyebiliriz.

  • SMS pazarlaması anlık iletişim sağlamaktadır. İstatistikler SMS pazarlamasının ortalama 7 saniyede kullanıcılara ulaştığını göstermektedir. Mobil kullanıma yönelen kişilerin telefonu yanından uzaklaştırmadıkları düşünüldüğünde bu oldukça faydalı bir istatistiktir. Bu sayede kısa sürede müşteriler ile anlık iletişim sağlanabilmektedir.
  • SMS pazarlamasında gönderilen mesajlar, diğer mesajlara göre daha çok okunma yüzdesine sahiptir. Yüksek okuma oranı ise yüksek başarıyı getirmektedir.
  • SMS pazarlaması, müşteri ile olan iletişimi güçlendirmektedir. Uzun süreli müşteri kazanmanın bir yolu doğru zamanda doğru mesajların iletilmesidir. İndirimlerden haber vermek, satın alma sonucunda gerçekleşecek bir teşekkür mesajı gibi unsurlar müşterileriniz açısından güzel bir deneyim sunmaktadır.
  • SMS pazarlamasında kullanılan iletiler kısa ve net bir mesaj içermektedir. 160 karakter sınırlaması olduğu düşünüldüğünde mesajınız kısa ve net olmak zorundadır. Burada önemli olan nokta vurgulanmaktadır, müşterilerden beklenenler net bir şekilde belirtilmektedir. SMS pazarlaması, müşterileriniz için yapacağınız harekete geçirici mesajlar için ideal olmaktadır.
  • SMS pazarlaması, sizi diğer pazarlama çeşitlerinin fazla zaman alma sıkıntısından kurtarmaktadır. Kısa sürede istediğiniz başarıya ulaşabilirsiniz.
  • SMS pazarlaması maliyet açısından da verimlidir. Geleneksel pazarlama çeşitlerine göre daha düşük bütçe ile SMS pazarlaması gerçekleştirebilirsiniz.
  • Geleneksel pazarlama çeşitlerinde çok fazla kâğıt kullanılmaktadır. SMS pazarlamasında ise bu unsura gerek kalmadan çevre dostu bir pazarlama faaliyeti yürütebilirsiniz. Bu sayede daha az gider sağlayabilirsiniz.

SMS Pazarlamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

SMS pazarlamasında başarıyı sağlamak için dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar bulunmaktadır. Bu unsurlar şu şekilde sıralanabilir.

  • Anahtar kelime seçimi, dikkat çekici bir şekilde sağlanmalıdır. Başlığın sağlam olması, geri dönüş oranlarını artıracaktır. Bu da SMS pazarlamasını başarılı kılmaktadır.
  • CTA ve uyumluluk standartlarında meydana gelen değişiklikler, güncellemeler, dikkatle takip edilmelidir.
  • Gönderilen her SMS içerisinde bir adet çağrı, teklif ya da bir süre sınırı bulunması gerekmektedir.
  • SMS pazarlamasında başarı oranının hesaplanabilmesi için dönüş oranının ve tercih edilme oranının dikkatle takip edilmesi gerekmektedir.
  • SMS pazarlamasında gönderilen mesajın içerisinde karşı konulması zor olan, eşsiz bir kampanya yürütülmelidir.

Bu unsurlara harfiyen dikkat edildiği takdirde SMS pazarlamasında başarı kaçınılmaz olacaktır. Unutmayın, 160 karakteriniz var ve burada edeceğiniz ifadeleri çok dikkatli seçmeniz gerekmekte. Bu nedenle gereken önemi ve titizliği göstererek SMS pazarlamasının faydalarından ve avantajlarından yararlanabilir, gereken başarıyı sağlayabilirsiniz. Pazarlama faaliyetine başlamadan önce SMS pazarlaması hakkında detaylıca bir araştırma yapın ve bulduğunuz bilgileri pazarlama faaliyetinizde uygulayın. Bu faktörlerde sizi başarıya götürecektir.

S.S.S

SMS Pazarlamasında Dikkat Edilmesi Gereken Temel İpuçları Nelerdir?

  • Yapılan işi tam olarak yansıtabilen, olabildiğince kısa ve öz nitelikler taşıyabilen bir gönderen başlığı tercih edilmelidir.
  • CTA – uyumluluk standartları değişebilir bu nedenle zaman zaman takip etmelisiniz.
  • SMS listenizi genişletirken çok daha girişken ve yaratıcı olmalısınız. Bunun için doğrudan pazarlama, ağızdan ağıza pazarlama gibi pek çok pazarlama modeline ait sms listelerine ulaşmayı denemelisiniz.
  • Mesajlarınızda sınırsız süre ifadesini kullanmamalısınız. Saatlik, günlük sınırı geçmeden her mesajınızda bir sınır süresi ifade etmelisiniz. Ayrıca her bir mesajda bir tür teklif, indirim, kampanya, promosyon, hediye gibi özellikler olmalıdır.

SMS Pazarlamasıyla İlgili İstatistikler Nelerdir?

  • Bireylerin her biri bir günde yaklaşık 150 kez telefonunu kontrol etmekte – bakmaktadır.
  • Gelen SMS’lerin %95’i geldikten sonra ilk beş dakika içerisinde okunmaktadır.
  • Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre uygun bir teklif sms ile gelecek olursa her yüz Amerika’lıdan yetmişi telefon üzerinden satın alım işlemi yapıyor

SMS Pazarlamasını Kimler Kullanmaktadır?

  • Eğitim – öğretim kuruluşları
  • Siyasetçiler
  • Restaurantlar
  • Kafeler
  • Beyaz eşyacılar
  • Elektronik eşya satan firmalar
  • E-ticaret sektörleri

SMS Pazarlamanın Temel Faydaları Nelerdir?

  • Ziyaretçi sayısında yükselme yaşatır
  • Satış hacimlerini destekler
  • Müşteri ilişki ve etkileşimlerini destekler

SMS Listesi Nasıl Genişletilir?

  • Kulaktan kulağa pazarlama
  • Sosyal medya platformları
  • Blog – vblog
  • Geleneksel medya
  • Yazılı medya
  • Dijital medya
  • Eposta pazarlama
  • Mobil pazarlama

Bir yorum bırakın