Site İçi Seo Teknikleri

Bir önceki yazımızda bir e-ticaret sitesi için uygulanabilecek alan adını kapsayan seo kriterlerine değinmiştik. Bu yazımızda site için yapılması gereken başlıca arama motoru optimizasyonlarına değineceğiz.

Aslında html ve programlama ile tam alakalı olmasa da site yayını sağladığı ve açılış hızı gibi önemli bir kriteri belirlediği için sunucu-hosting barındırma işlemini de site içi seo kriterleri arasına alalım.

Arama motorları bir web sitesini taramak amacıyla ziyaret ettiğinde, ilk önem verdikleri konu sitenin açılış hızıdır. Ortalama açılış süresinin üzerinde yanıt veren siteler için seo optimizasyonu başlamadan biter desek yeridir.

Google, e-ticaret sitesine bir çok kriterde not verir. Bunların başlıcaları, domain yaşı, domain anlamı, domainin daha önce başkası tarafından kullanılıp spam işlemlerine maruz kalıp kalmadığı, domain tescil süresi, domain whois bilgilerinin şeffaflığı, sitenin açılış hızı,  site içi kelime yoğunluğu vs… uzayıp giden kabarık bir liste var.

Bu kriterler arasından bazıları az öneme sahipken bazıları yüksek derecede önemlidir. Öyle ki google webmaster tools panelinde, bu önemli sorunlardan biriyle karşılaşıldığında düzeltmeniz için size bildirim gelir. Bir e-posta ile de bu bildirim desteklenir.

Site açılış hızı da bu yüzlerce sıralama kriterleri arasından yüksek derecede öneme sahip olanlardandır. Ziyaretçiler siteye girip 3-4 saniye bekledikten sonra sayfanın açılması, veya sayfanın bir kısmının açılıp tarayıcıda uzun süre yükleniyor ibaresi dönerken sayfanın geri kalan kısmı yavaş yavaş yüklenmeye çalışması gibi durumlarda doğal tepki olarak o siteyi yüklenmeden terk eder.

Bu google analizlerinde ziyaretçilerin “hemer çıkma oranlarını” olumsuz etkiler. Hemen çıkma oranı notu kötü olan siteler, google ve diğer arama motorları gözünde sert bir düşüe maruz kalır.

Sitenin Olası Yavaş Açılma Sebepleri;

Sitenin birden fazla yavaş açılma sebebi olabilir. Problemin kaynağını hemen sunucuya bağlamak yanlış olur.

– Site programlamasında sorun olabilir,

Aynı yazılım farklı bir sunucu/hosting üzerinde test edilerek tespitte bulunulabilir.

– Sunucu özellikleri talebe yetersiz kalıyor olabilir,

Özünde sunucu sorunsuz normal çalışıyordur, fakat e-ticaret sitesi çok yüksek ziyaretçi ağırlıyordur. Bu durumda sunucunun özelliklerini güçlendirme noktasında bir adım atmak gerekiyor olabilir.

– Sunucu sizin tarafınızdan barındırılıyor ise, internet alt yapısı sorunları olabilir.

Netice olarak sitenin yavaş açılma sebebi farklı alanlarda analiz edilerek en doğru sonuca ulaşılmalı ve gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.

Anahtar kelimelere özel sayfalar;

Arama motorları açısından, anahtar kelimenin geçtiği en duyarlı kısım sayfa başlıklarıdır. Yani tarayıcıda sayfanın göründüğü ismi. Diğer bir duyarlı kısım ise sayfa uzantısıdır. Yani www.alanadi.com/index.php?kategori=15 gibi bir url yerine www.alanadi.com/ayakkabilar şeklinde bir url olması, arama motorunun sayfa adı ile sayfa uzantısının ve sayfa içi etiket kelimeleri arasında bir kombinasyon oluşturmasını hızlandırır.

Bu yüzden, uzantıları anahtar kelimelerimiz olan veya uzantıda geçen ayrı ayrı sayfalar oluşturmamız faydalı olacaktır.

Anahtar kelime kullanımı;

Anahtar kelimemiz, içeriğimizin sayfa başlığı, sayfa url adresi, meta tag description bölümü ve içerik içerisinde en az üç kez bulundurulmalıdır. Bu anahtar kelime ile ilgili site içi referans gösterilebilecek farklı bir sayfa varsa link verilebilir.

Sayfa içi h1,h2,h3,h4,h5,h6 taglarının kullanımı;

İçerik sayfamızda, ana anahtar kelimemizin h1 tagı içerisinde kullanılması ve sayfa içinde en fazla 1 kez, h1,h2,h3 taglarının kullanılması gerekir.

Blog Kullanımı;

İyi bir e-ticaret sitesi, ziyaretçilerini bilgilendiren blog paylaşımlarında bulunmalıdır. Sektörle ilgili yenilikler ve gelişmeler, yeni çıkan teknolojilerden haberler, sektör hukuku ile ilgili yapılan düzenlemeler gibi konuları takip ederek ziyaretçileriyle paylaşan bir site, arama motorları gözünde zamanla otoriter bir kimlik kazanır.

Blog anasayfamızın subdomain şeklinde olmasından veya farklı bir domain altında olup buraya site menüsünden link verilmesinden ziyade, sitenin ana temasına uygun formatta, siteden kopmadan www.siteadi.com/blog şeklinde basit ve anlaşılır şekilde olması önemlidir.

Google site içi optimizasyon aracı;

Google’ın site sahipleri için sunduğu “PageSpeed Insights” analiz aracı sonuçlarında mobil ve web seviyesi en az %85 başarısı göstermelidir.

Sayfa başlığı sıralaması;

Sayfa başlığında geçen anahtar kelime ilk başta yer alıp, arkasından site adı veya firma adı yazması daha faydalıdır. Önceliğin anahtar kelimeye verilmesi, sonuçlarda ziyaretçilerinde sitenizi daha çabuk farketmesini sağlayacaktır.

Link çıkışları;

Sayfa içeriğinde, her hangi bir başka siteye link verdiğimiz paylaşımlar olacaktır. Dikkat etmemiz gereken bu linklerin 404, 403 vs.. boşa düşmüş, silinmiş vs.. bağlantılar olmaması gerekir.

Bir yorum bırakın