Sitenizin sıralama performansını arttırmak için SEO önerilerine yönelik araştırma yapıyorsanız doğru yerdesiniz. 25 SEO önerisini paylaştığım bu içerikteki adımları siteniz için uygulayarak inanılmaz olumlu etkilerinden faydalanabilirsiniz.
Sıralamaları takıntı haline getirmeyin. Dönüşüme odaklanın.
Evet sıralamalar önemlidir ve her web site sahibi iyi bir sıralama almak ister. Hemen hemen her gün sıralamalarınızı kontrol etmek ve bunu takın halinde getirmek performansınızı artırmaz.
Google Analytics hesabınıza bir gün içerisinde defalarca giriş yapıp, sitenize gelen trafiği kontrol etmeniz de sıralamalarınızı iyileştirmeyecek.
Tek amacınız trafik artırmak mı? O zaman kaybedenler kulübüne hoş geldiniz.
Farzı misal e-ticaret yaptığınızı varsayalım. Sıralamanız artarak devam ediyor ancak satışlarınız yerinde sayıyorsa, kafanıza takmanız gereken şey dönüşüm olmalıdır.
Trafiğiniz %30 arttı ancak satışlarınız %2 arttı ise burada bir başarı değil tam bir hayal kırıklığı vardır.
Trafiğin ve sıralamanın her şey olmadığını kabullenin. Çünkü trafik size gelir getirmiyorsa bunun hiçbir önemi olmayacak.
Dönüşümlerinizi artırmak için sürekli olarak sayfalarınızı iyileştirecek optimizasyonları yapmalı, kullanıcıların merak, soru ve algılarını yönetmelisiniz. Bunun için atabileceğiniz en iyi adım kullanıcı davranışlarını, sayfanızda en çok tıklanan yerleri ve ısı haritasını ölçmek olacaktır.
Crazy Egg gibi ölçüm araçları ile kullanıcı davranışlarını analiz etmeniz mümkün.
Anahtar kelimeler çok önemlidir
İçerik hazırlarken çoğu zaman durmaksızın yazıyorum ve hemen yayınlıyorum. Yazımı yayınladığımda fark ediyorum ki unuttuğum bir şey var: Anahtar kelimeler.
Blog yazarken kullanıcılara ulaşmak için kullanıcı sorgularını iyi bilmemiz gerekiyor ki karşılarına çıkabilelim. Evet içerikleri kullanıcılar için hazırlıyoruz. Fevkalade içeriklerimiz de olabilir ama Google yapay zekası henüz tam anlamıyla niyetimizi anlamayabilir.
Başlıklarda, URL uzantılarında ve içeriklerde anahtar kelime kullanımına özen göstermeli ve kullanıcı sorgularına cevap verecek nitelikte kaliteli içerikler üretmelisiniz.
AMP sayfaları ile daha fazla trafik çekebilirsiniz.
AMP (Hızlandırılmış Mobil Sayfalar) sayfaları mobil cihazlarda AMP olmayan sayfalara göre daha hızlı yüklenir.
Mobil kullanımının yaygınlaşarak artış gösterdiği bilinen bir gerçek. Mobil sorgu sonuçlarında sıralama avantajı elde etmek için AMP sayfaları kullanmanızda da fayda vardır.
Not: AMP sayfaları özellikle internet altyapısı zayıf olan bölgelerde daha etkili trafik artışı sağlar.
Yeniden pazarlama ile SEO’nuzu güçlendirin
SEO çalışmaları sonrasında sitenize binlerce trafik geliyorsa, ya da çok kaliteli içerikleriniz olmasına rağmen kullanıcılara ulaşmakta zorlanıyorsanız, yeniden pazarlama (remarketing) yaparak sitenize sadık ziyaretçiler kazandırabilirsiniz.
Bu dönüşümü artırabileceğiniz bir strateji elbetteki mevcut: Sosyal medya ve Google.
Facebook, Google ve Youtube’da bulunan potansiyel ziyaretçiler sitenize gelir, içerikleriniz okur ya da ürünlerinizi inceler ve beğenirse markanıza güvenir.
Her ne kadar sponsorlu reklam kanallarından gelen ziyaretçilerin ortalama %95’i ilk ziyaretlerinde alışveriş yapmasa da siz daha sonra bu kullanıcının karşısına tekrar tekrar çıktığınız zaman emin olun ürünlerinizi bu kitleye satabilirsiniz.
Eski içeriklerinizi güncellemeyi unutmayın
Sayfa ve içerik sayınız fazla ise belirli bir plan dahilinde içerikleriniz mutlaka güncelleyin. Aksi takdirde trafiğiniz ciddi oranda hızla düşebilir.
Başlık etiketlerini optimize edin
Sıralamalarınızı yükseltmenin ve tıklama oranını artırmanın en kolay ve en etkili yollarında biri başlık etiketlerinizi optimize etmenizdir.
Sayfalarınızda kullandığınız başlıklar da ne kadar ikna edici olur ve tıklama alırsanız Google sonuç sayfasında hızla yükselirsiniz.
Bunun doğruluğunu bizzat test ettim. Önce rakiplerin kullandığına benzer bir başlık kullandım. Sayfa sıralamalarda ilk 60’da yoktu. Bir süre sonra başlığa dikkat çekici bir rakam ekledim ve ilk sayfada çıktı. Daha sonra içeriğimi optimize ederek başlığa “(resimli anlatım)” ifadesini ekledim. Şu an sayfa ilk dört içerisinde kendine sabit bir yer arıyor.
Aslına bakarsanız, insanlar bir başlığı sevdiyse sosyal medya hesaplarında paylaşma ihtimali de o kadar artar. Bu nedenle, daha fazla tıklama almak ve sıralamalarınızı artırmak için sayfalarınızda ne tür başlıklar kullanabileceğiniz konusunda size fikir verecek başlıkları bulmaya çalışın.
URL’nize tarih girmeyin
URL konusu pek önemsenmeyen ancak SEO’ya olan etkisi bir o kadar önemli olan bir konudur. Özellikle URL’nizde tarih varsa kaldırmalısınız.
URL’de kullanılan tarihler arama motorlarının içeriğinizin belirli bir tarihle ilişkili olduğunu varsaymasına neden olur. Bu tarihten sonra, arama motorları sayfanızın ilgisiz ve modası geçmiş olduğunu varsayarak sıralamasını düşürürler.
URL’nizde tarihler varsa ve düzeltme yaptıysanız eski bağlantıları yeni URL’nize yönlendirmeyi unutmayın.
Pop-up’ları kullanmaktan korkmayın
Pop-up’lar açıkcası pek sevilmezler. Ama insanlar onları kullanıyor çünkü çalışıyorlar.
Blog içeriklerinin dönüşüm eğilimi yüksektir. Çünkü kullanıcılar içerikleri okumak için var.
Ancak özellikle kazanç sağladığınız bir işletmeniz varsa SEO dönüşümlerinizi en üst düzeye çıkarmak için çıkış pop-up’larını kullanmayı düşünmelisiniz. Böylece bu ziyaretçilerin daha fazlasını ayrılırken müşterilere dönüştürebilirsiniz.
Marka sorguları sıralamaları etkiler
Herkes sıralamaları yükseltmek için backlinklere ihtiyacınız olduğunu anlatır. Ancak çok az kişi marka sorguları hakkında konuşur. Bu kişiler de genelde iyi konumlara gelmiş ve başarılı bir SEO süreci yönetmiş kişilerdir.
Google yöneticileri de ısrarla marka sorgularının etkisinin sıralamalara katkı sağladığını vurgulayan açıklamalar yapmıştır. Sayfalarınıza olur olmadık her siteden backlink almayı bir kenara bırakın ve marka aramanızı artırmaya yönelik çalışmalar yapmaya başlayın.
Marka aramanız artış gösterir ve sitenize gelen kullanıcılar sitenizde vakit geçirirse Google, sıralamalarınızı beklediğinizden daha fazla yükseltecektir.
Ücretli bağlantılarla paranızı boşa harcamayın
Ücretli tanıtım yazıları ve bağlantılar artık Google tarafından fark ediliyor. Eğer bunu Google’a bildirmezseniz bu bağlantıları önemsemeyecektir. Google’a bu bağlantıları tıpkı “nofollow” etiketine benzer bir kullanımla “sponsored” etiketi ile gerçekleştirebilirsiniz.
Her halükarda size tavsiyem ücretli bağlantılardan uzak durmanızdır. Yine de ücretli tanıtım yazısı almayı planlıyorsanız alakalı sitelerden ve sitenize trafik sağlacak olan platformları tercih edin.
Konuk Yazarlık Yapın
Yukarıda marka aramasının önemini zaten ele almıştım. Konuk yazarlık markanızı oluşturmak ve SEO trafiğinizi dolaylı olarak artırmak için harika bir yoldur.
Konuk yazarlık aracılığı ile sitenize bağlantı vermenizden bahsetmiyorum. Bunun için konuk gönderileri kullanmayın. Eğer içerikleriniz ilgi çekici ve ziyaretçi sayısı yüksek ise kullanıcılar profiliniz de inceleyecektir.
Profilinizde markanıza yer vermeniz markanızı kullanıcıların Google’da aramasına teşvik eder.
Arama motorları bir misafir gönderisini anlayacak kadar zekidir. Bu nedenle bu içeriklerden aldığınız bağlantıları yok sayacaktır. Bunun için bağlantılara değil içerik kalitesine odaklanın.
Dahili bağlantılarınızı gözden geçirin
Site içi SEO çalışmalarında en başarılı sonuçları hangi sayfaların aldığını biliyor musunuz? Hemen söyleyelim: birbirine bağlantı verilmiş sayfalar.
Benim de ilk zamanlar bağlantı oluştururken yaptığım bir hata vardı. Yeni içeriklerden eski içeriklere bağlantı vermek. Ancak eski içeriklerime gidip bu yeni içeriklere bağlantı vermiyordum.
Bunun önemini ise bu uygulamayı yaptığım sayfalarda ki performans artışı sonrası fark ettim.
Sadece Google’ın egemenliğine boyun eğmeyin.
Google en popüler arama motoru olmasına rağmen, odaklanmanız gereken tek arama motoru değildir.
En popüler ikinci arama motorunun YouTube olduğunu biliyor muydunuz?
Bing bile size ciddi oranda trafik akışı sağlayabilir. Bu nedenle sadece Google’a odaklanmaktan ufaktan uzaklaşın derim.
Açılış hızını pas geçmeyin
Sunucunuz ve siteniz ne kadar hızlı ise o kadar çok trafik alırsınız. Kullanıcılar sabırsızdır. Bende öyleyim. Bir web sitenin ne kadar güzel arayüzü olduğundan çok açılış hızı benim için çok daha önemlidir.
Hız, Google’ın algoritmasının bir parçasıdır, bu nedenle web sitenizi hem masaütü hem de mobil cihazlar için optimize edin.
Veriler herşeydir.
Bana SEO nedir? diye sorsanız klasik cevapları bir kenara bırakıp siz şu cevabı verirdim: veri analizi.
Url, içerik, title etiketi optimizasyonu artık her web sitesinde olması gereken temel taşlardır. Bu çalışmaların daha ötesine geçemiyorsanız SEO yapmıyorsunuzdur.
Elinizde mutlaka bir veri deposu olmalı. Bunu ise Google Analytics, Search Console, Facebook Pixel gibi araçları kullanarak gerçekleştirebilirsiniz.
Kendinize şu soruları sorun:
- Geçen hafta siteme giriş yapmış kullanıcılardan ne kadar dönüşüm aldım?
- 30 gündür web siteme gelen ziyaretçileri hedefleyerek facebook reklamı çıkabilir miyim?
- Bir önceki döneme göre hangi sayfalarımda trafik kaybı yaşadım.
- Tarama bütçemi boşa harcıyor muyum?
Bu ve bunu gibi sorulara verecek bir cevabınız yoksa ya önünüzde bir veri yoktur ya da bu verileri nasıl kullanacağınızı bilmiyorsunuzdur. Verileri lehinize kullanabilmek için olabildiğince araçtan faydalanmalısınız.
İçeriklerinizde infografiklere yer verin
İnfografikler kullanıcıları bilgilendirir ve ilgi çekicidir. Özellikle bilgilendirici ve uzun içeriklerde tercih etmeniz kullanıcı deneyiminize katkı sağlar.
İnfografik yapmakla uğraşamam diyorsanız, ücretsiz birçok araç mevcut. Canva’yı kullanarak birçok infograik şablonuna ücretsiz ulaşabilirsiniz.
Google, yinelenen içerikleriniz cezalandırmaz
Kullanıcı deneyimi için sitenizde onlarca yinelenen içerik olması iyi değildir. Buna rağmen yinelenen içerikleriniz varsa endişelenmenize gerek yok Google sizi cezalandırmaz.
Sadece yinelenen içeriği sıralamaya sokmaz.
Tüm zamanı benzersiz ve ilgi çekici içerikler için harcıyorsanız bu içerikleri web sitenizde yayınlayarak bir süre bekleyin. En azından dizine eklenene kadar. Sonrasında alt konularda benzer içerikler yazarak sosyal medya hesaplarınızdan paylaşın ve ilk içeriğe bağlantı verin.
Bu sayede Google içeriğiniz kabul eder ve diğer içeriklerin ilk içerikten geldiğini anlar. Başka bir deyişle, içeriğinizin çoğaltılmasına neden olsa bile yeniden pazarlamaktan korkmayın.
Alan adınızı markalaşma odaklı seçin
Google sitenizin domaininde anahtar kelime geçip geçmemesini önemsemiyor. O devir artık kapandı.
Alan adı seçerken akılda kalıcı, okunduğu gibi yazılan ve marka potansiyeli olan domainleri tercih edin.
Blackhat SEO öğrenin, ancak uygulamayın.
Blackhat SEO kısa vadede işe yarama ihtimali olan ancak sitenizin ağır cezalar almanıza sebep olan çalışmalardır.
Blackhat SEO öğrenmenizin, en azından bilmenizin bir takım faydaları vardır. Çünkü Whitehat SEO tekniklerini yeterince kavramak için bu yöntemleri bilmeniz gerekir. Yani, beyaz siyahla anlam kazanır.
Kısa URL’ler, uzun URL’lerden daha iyi sıralanır.
URL yapınızı kısa ve sade tutun. Uzun ve gereksiz URL’ler sıralamalarınızı olumsuz etkileme potansiyeline sahiptir.
Ziyaretçi Listesi Oluşturun
Sayfalarınızın Google’da üst sıralarda yer almasını istiyorsanız, daha fazla ziyaretçiye ihtiyacınız olacak.
İster sosyal medya paylaşımlardan ister push bildirimlerinden içeriğinizi ne kadar çok kişi görürse, o kadar fazla etkileşimde bulunur.
Sitenizde kullanıcıları yorum yapmaya, mail listesine abone olmaya ya da push bildirimleri ile yeni içerikleri ziyaret etmeye teşvik etmelisiniz. Bu sayede zamanla bir e-posta listesi oluşturabilirsiniz. Yayınladığınız yeni içerik ve sayfalar için bu listedeki kullanıcılara bildirimde bulunabilir ve kısa sürede sıralamalarınızı yükseltebilirsiniz.
Listeniz büyüdükçe, sitenize gelen ziyaretçiler ve aldığınız bağlantı sayısı da artacak ve bu da sıralamanızı artıracaktır.