SEO Hizmeti Fiyatları

SEO fiyatları, serbest piyasa koşullarında değişkenlik göstermesinin yanında, çoğu kişi veya kurum bir SEO ajansından hizmet alıp, deneyimli ve tecrübesi olan kişiler sayesinde yapılan yatırımın geri dönüşünüzü optimize etmeyi planlamaktadır.

Günümüzde dijital pazarlama çalışmalarının birçok sektöre yön verdiğini göz önünde tutacak olursak, işletmelerin ve projelerin büyümesi için böyle bir arayışa gitmelerini daha iyi anlayabiliriz. Ancak, arama motoru optimizasyonu ( SEO ) çalışmalarında birlikte çalışılacak kurum ve kişilerle ilgili doğru bir karar almak çalışma yapmak kadar önemlidir. Daha doğru karar vermeniz için SEO fiyatlarının belirlenme kriterleri nelerdir, kurumsal ve e-ticaret SEO fiyatlandırma modelleri nelerdir sorularına cevap vereceğiz.

SEO Fiyatlandırma Modelleri

Ulusal ya da yerel çapta hizmet veren SEO ajanslarının hizmet fiyatlarını incelediğiniz zaman bir çoğunda görebileceğiniz SEO fiyatları modelleri :

  • Aylık SEO Ücretleri

Çoğu SEO ajansı aylık hizmet bedeli baz alınarak hazırlanmış yıllık ve aylık hizmet paketleri ile hizmet vermektedir. Firma olarak hazırladığımız basit ve anlaşılır seo paketleri ile ihtiyacınız olan çalışmaları önceden planlıyor ve hizmet sürecinde aciliyet planına göre uyguluyoruz.

SEO çalışmalarında performansı ve başarıyı üst seviyede tutmak için genellikle SEO hizmetlerinde sunduğumuz hizmetlerin üstünde çalışmalar yapıyoruz ve bunları size aylık olarak raporluyoruz. Birçok SEO ajansı, hizmet paketlerini belirlerken belirli sayıda makale ve backlink garantisi vermektedir. Tabiri caizse “anahtar teslim” paketler genellikle belirlenen hizmetin dışına çıkmayan çalışmalarla faaliyet gösteren ajanslar tarafından kullanılmaktadır. Ve genellikle bu paketlerin karşılığındaki hizmeti bir alt taşeron şirket tarafından sağlandığını fark edebilirsiniz.

Özellikle hizmet paketlerini incelerken, web sitenize aylık belirli bir sayıda backlink sayısı belirtmiş ajanslara dikkat etmeniz gerekiyor, backlinklerin kalitesi ve alaka düzeyi miktardan çok daha önemli olduğu için belirli sayıda backlink veren ajanslardan hizmet alırken kalite ve alaka düzeyini araştırmayı unutmayın.

  • Saatlik SEO Ücretleri

Saatlik SEO hizmeti fiyatları genellikle 60-150 TL arasında yer almaktadır. Göz önünde bulundurmanız gereken nokta işletmenizin bir kaç saatlik hizmet ile arama motorlarında üstün bir performans göstermeyeceğidir. Örnek vermek gerekirse, web siteniz üzerinden aylık 2,000 TL gibi bir ciro yapıyorsanız, 5-6 saatlik bir çalışmanın sonunda bu ciro 5 haneli rakamlara ulaşmasını beklememelisiniz.

Saatlik hizmetler, tamamlanmamış optimizasyon çalışmalarını ilerletmek ya da destek için kullanabilirsiniz. Memnun kalmadığınız bir ajanstan sonra hem sonuçları ölçmek hem de eksik yapılan çalışmaları tamamlamak için saatlik arama motoru optimizasyon hizmeti alabilirsiniz.

SEO Fiyatları Nasıl Belirlenir?

seo fiyatları’nı belirleyen Kriterler

Seo Çeşitleri Nelerdir?

Seo başarılı bir web adresinin olmazsa, olmazlarından birisidir. Temel olarak web adresini Google algoritması ile eşleyerek ön plana çıkmasını sağlamaktadır. Bilindiği üzere her web adresine aynı temel Seo teknikleri uygulanmamaktadır. Günümüzde web adreslerinin kategorilerine ve kurulum amaçlarına göre ayrılmaktadır. Bunlar arasında en popüler olanları sıralamak gerekirse şu şekildedir:

  • E- ticaret SEO

E- ticaret siteleri başlı, başına bambaşka bir alan üzerinden var olmaktadır. Bu tarz sitelerdeki temel amaç ürün satışıdır, kullanıcı yoğunluğu değildir. Bu yüzden E- ticaret sitelerine özel Seo teknikleri uygulanır. Ayrıca satış yapılan ürünlerin neler olduğu da Seo tekniğini yakından etkileyebilmektedir.

  • Kurumsal SEO

Kurumsal web adresleri adında anlaşılacağı üzere herhangi bir markanın, işletmenin veya kurumun resmi web adresidir. Kurumsal web adresleri işletme sahibi olan bireylerin tercih ettiği sitelerdir. Haliyle bu sitelerde de temel amaç kurum hakkında bilgi vermek, kurumun popülerliğini arttırmaktır. Bu yüzden kurumsal web adresleri için farklı Seo teknikleri bulunmaktadır. Hangi tekniğin fayda sağlayacağı ise Seo uzmanının tahlilleri neticesinde tercih edilecektir.

SEO fiyatları ne kadar ? müşterilerim tarafından en çok sorulan sorular arasındadır. Bu fiyatları belirleyen belli başlı dinamikler vardır. Kullanıcıların aldıkları hizmeti belirlemek için öncelikle bir ön görüşme yapmak gerekir. Çünkü her SEO çalışması kendi içinde bir bütündür. Bu yüzden size özel SEO çalışması fiyatı çıkarmam daha doğru olur. SEO fiyatlarına etki eden etmenleri şöyle belirtelim;

Talep Edilen Dil Sayısı: SEO hizmeti hem Türkçe hem de yabancı dildeki web siteleriniz için alabileceğiniz bir hizmettir. Bu hizmeti alırken en uygun maliyetli çalışmalar Türkçe üzerine yapılan arama motoru optimizasyonudur. Dil sayısı arttıkça ya da dil zorlaştıkça ücretler artmaktadır. Birden fazla dilde yayın yapan bir web siteniz varsa vereceğiniz ücret içerik maliyetlerine bağlı olarak artacaktır.

Youtube Kanalları: SEO çalışmaları tek başına web sitesi üzerinde yapılan çalışmalar değildir. Web sitesi sahipleri sosyal medya üzerinden de çalışmalar yürütür.  Ancak sosyal medyada Youtube çok ayrı bir alandır. Bu alanda video içerikler hazırlanması gerektiği için Youtube kanalınızı da çalışmalarımıza dahil ettiğimizde ücrette artış olacaktır. Ancak arama motorları dışında en etkili trafik çekeceğiniz alanlardan biri de Youtube’dir. Kullanıcılar buradan ürün ve hizmetlerinizle ilgili videolarınızı izleyerek sizlere ulaşabilirler.

Web Sitesi Sayısı:  SEO hizmeti  alırken kaç tane web sitesine sahip olduğunuz da önemlidir. Tek bir web sitesi ile 3 tane web sitesine verilen SEO hizmeti tabii ki de aynı fiyat olmayacaktır. Web siteniz arttıkça çalışmalar da artacak, oluşturulması gereken içerik sayısı yükselecek, yönetilecek paneller artacak. Durum böyle olunca otomatik olarak SEO fiyatları da artacaktır. Ancak çoklu web sitesi desteklerinde genel fiyat üzerinden iyi bir indirim alabileceğinizi de unutmayın.

Hizmet Kapsamı: Alacağınız SEO hizmetinin kapsamı çok önemlidir. Kurumunuz sadece oturduğu bölgede hizmet veriyor olabilir, ülke geneline ulaşmak isteyebilir ya da global bir kurum olarak tüm dünyaya hitap etmek isteyebilir. Bölgesel SEO çalışmalarında rakibiniz daha az olduğu için çok düşük bir bütçeyle etkili sonuçlar alabilirsiniz. Ancak hizmet kapsamı genişledikçe çalışmalar artar ve içerik sayısı ile zaman daha fazla olmalıdır. Bu durumda toplam fiyatınız da artacaktır.  Bütçeniz hizmet kapsamına uygun olmalıdır.

Web Sitenizin Ceza Durumu: Web siteleri Google kurallarına uygun olmayan faaliyetlerde bulunduğu anda arama motorlarının dikkatini çekerler ve uyarı alırlar. Bu durumda ısrar eden web siteleri Google tarafından cezalandırılır. Bir web sitesi ceza gördüğü anda arama motoru sonuç sayfasından çıkarılır. Cezalı web sitelerinizi iyi yerlere getirmek çok daha zordur. Büyük yatırımlar dahi cezalı sitelerde boşa gidebilir.

Sitenizin Hızı: Site hızı önemli bir sıralama kriteri olarak karşımıza çıkar. Web sitenizin öncelikle hız testi yapılır. Kullanıcılar yavaş olan web sitelerine girmekten kaçınırlar. Durum böyle olunca da kullanıcı deneyimini arttırmak için web sitenizin hızını arttırmalısınız. Web sitesi hız arttırma çalışmaları fiyatları doğrudan az da olsa etkileyecektir.

Pazar Durumu: Sektörünüzün Pazar durumu SEO fiyatlarında çok etkilidir. Rekabetçi bir ortam varsa ev rakipleriniz de yoğun olarak SEO çalışmaları yürütüyorsa işiniz biraz daha zor. Bu durumda yapmanız gereken çalışmalar çok daha detaylı ve uzun olabilir. Pazar durumunuz SEO fiyatlarınızı doğrudan etkileyen bir durumdur.  Fiyat belirlerken önce sektörünüzü tanımama izin verin. Böylece hedeflerinizi belirlerken sizlere yardımcı olabilir. Hedeflerimizi birlikte koyarak sizleri planımıza göre sektörünüzün tepesine getirebiliriz.

Anahtar Kelime Aranma Hacimleri: Web sitelerini arama motorlarında ön sıralara çıkaran en önemli detaylardan biri anahtar kelimelerdir. İçeriklerde yer alan anahtar kelimeler kullanıcıların arama sonuçlarına yazdıklarıyla eşleşir ve sizleri arama sonuçlarında çıkarır. Belirlediğiniz anahtar kelimenin aranma hacmi doğrudan SEO fiyatları üzerinde belirleyicidir. Çünkü aranma hacmi düşük kelimelerde rekabet ortamı daha zayıftır. Bu durumda sıralama almak son derece basittir. Ancak rekabet olan anahtar kelimeler daha zorlu bir süreçtir. Bu yüzden de fiyatlar  anahtar kelime aranma hacmine göre artabilir.

Ürün ve Hizmetin Değeri:  Her ürünün ve hizmetin değeri vardır. Ürünün ya da hizmetin maddi değeri kullanıcılara ulaşma maliyetlerine doğrudan etki eder. Değeri yüksek olan bir üründe kullanıcılara erişebilmek için çok daha maliyetli SEO çalışmaları yapılmalıdır.  Bu yüzden ürün ve hizmet değeriniz arttıkça SEO fiyatları da artacaktır.

Offline Reklam Çalışmaları: Çevrimdışı yapılan reklam çalışmaları  SEO fiyatlarına etki eder. Bu reklam çalışmaları zaten maliyetlidir. Bununla birlikte SEO uzmanından da destek isterseniz sizlere yardımcı olmak için artı bir ücret talep edecektir.

Dijital  Pazarlama Çalışmaları:  Dijital pazarlama hem etkili hem de uygun maliyetli bir çalışma alanıdır. Dijital pazarlama çalışmaları arasından bir seçim yaparak arama motorlarında daha üst sıralarda yerinizi alabilirsiniz. Dijital pazarlama çalışmaları da SEO uzmanı, e ticaret uzmanı ya da e ticaret danışmanı rehberliğinde gerçekleştirilir.  Dijital pazarlamada reklam ve tanıtım çalışmaları uygun maliyetlerle çok daha geniş bir kitleye erişmenizi sağlar.

Domain Yaşı: Web sitelerine yönelik yapılan SEO çalışmalarında domain yaşı da önemli bir sıralama kriteridir. Google daha eski bilgi kaynağı olan web sitelerini daha zor spama alır. Bu yüzden yeni bir domaine sahipseniz yapmanız gereken çalışmalar artacaktır.  Yani domain yaşı genç olan bir web sitesine yapılacak SEO çalışmaları daha maliyetli olacaktır. SEO uzmanları mümkünse daha eski bir domain üzerinden çalışma yapmanızı önermektedir.

Rakip Analizi: Rakiplerinizin durumu da size verilecek hizmetin niteliğini ve içeriğini belirler. Rakipleriniz  mücadele etmesi zor firmalarsa yapılanacak çalışmalar daha profesyonel olmalıdır. Bu durumda da web sitesi sahiplerine daha büyük görevler düşmektedir.

SEO hizmeti sunan ajansın uzmanlık seviyesi: Uzmanlık denildiği zaman genellikle aklınıza daha fazla maliyet gelir ancak arama motoru optimizasyonu çalışmalarında bu durum her zaman böyle değildir. Ucuz etin yahnisi yavan olur atasözünün özetlediği gibi düşük fiyattan aldığınız hizmetlerden yüksek performans beklemek zaman ve para kaybına yol açacaktır.

Hedefleriniz: Çalışma yapılacak arama motorları ve aylık hedeflediğiniz trafik SEO maliyetini belirleyen diğer bir önemli kriterdir. Organik trafiğin %93’inin Google üzerinden oluştuğunu göz önünde tutacak olursak diğer arama motorları için optimizasyon yapmak verimli olmayabilir. Ancak kullanıcı davranışlarının analiz edilip diğer arama motorları için de çalışma yapılıp yapılmamasına karar verilmelidir.

Rekabet Oranı: Arama motoru optimizasyon çalışmalarında rekabet oranı potansiyel rakiplerinizin mevcut performansı ve hedeflediğiniz anahtar kelimeler ile belirlenmektedir. Rekabetin yüksek olduğu sektörlerde içerik oluşturmak ve link yapısını güçlendirmek için harcanan zaman daha fazla olacağı için maliyet de artacaktır. SEO araçları ile rekabet oranlarını inceleyebilirsiniz. Ubersugget kullanışlı bir ön yüzüyle anahtar kelimelerinizdeki rekabet oranını ve tıklama başı maliyetleri sunuyor.

Zaman: Optimizasyon çalışmalarında başarılı sonuçlar elde etmek her ne kadar harcanan zamana bağlı olsa da, sayfaların indexlenmesi ve kullanıcıların sizi fark etmesi için zaman gerekir. Kısıtlı zaman diliminde yapılan çalışmalarda daha fazla trafik elde etmek ve bilinirliği artırmak için ekstra maliyetler oluşacaktır.

Hedef Kitle ve Demografi: Ulusal çapta veya uluslararası bir SEO çalışmaı mı yürütmek istiyorsunuz, yoksa daha sınırlı bir coğrafi bölgede faaliyet gösteren bir yerel işletme misiniz ? Hedef kitle ve demografi oluşturulacak içeriklerin miktarını ve dillerini belirlediği için maliyetler farklı olacaktır.

SEO Paket Seçenekleri

Temel SEO Paketi:

  • Rakip Analizi
  • Anahtar Kelime Analizi
  • Backlink Analizi
  • Teknik Danışmanlık
  • İçerik Planlaması Danışmanlığı

Orta SEO Paketi:

  • Rakip Analizi
  • Anahtar Kelime Analizi
  • Backlink Analizi
  • Teknik Danışmanlık
  • İçerik Planlaması Danışmanlığı
  • Metin İçeriği Üretimi
  • Grafik İçeriği Üretimi

İleri SEO Paketi:

  • Rakip Analizi
  • Anahtar Kelime Analizi
  • Backlink Analizi
  • Teknik Danışmanlık
  • İçerik Planlaması Danışmanlığı
  • Metin İçeriği Üretimi
  • Grafik İçeriği Üretimi
  • Video İçerik Üretimi
  • Basın Bülteni Servisleri
  • Dönüşüm Optimizasyonu

Yeni ve hiçbir SEO çalışması yapılmamış siteler için SEO analiz ücreti 7.000 TL + KDV’dir. SEO hizmeti satın almak için lütfen site bilgileri ile birlikte mail atınız.

SEO Fiyatları Nasıl Analiz Edilir?

Genel olarak SEO çalışmalarında yaptığınız ödeme kadar başarı elde edersiniz. Ancak, çalışacağınız firma ya da kişileri seçmeden önce dikkat etmeniz gereken bir şey daha vardır:

  • Kanıtlanmış sonuçlara bakın: Referans çalışmaları inceleyin ve çalışmalar hakkında süreç, maliyet ve stratejilerle ilgili detaylar isteyin.
  • Geçmiş müşterileri dinleyin: Referanslar arasında olan firmalardan bir kaçı ile iletişime geçip yapılan çalışmalar hakkında fikirlerini dinleyin. En iyi şirketlerin bile her zaman birkaç olumsuz yorumu olacağına dikkat edin, sunulan hizmetlerle ilgili genel resme odaklanın.
  • Takımla doğrudan konuşun: SEO çalışmalarını yöneten veya SEO departmanından sorumlu kişiyle görüşme yapmayı talep edin. Web sitenizi emanet edeceğiniz kişileri tanıyıp iş disiplinleri hakkında fikir edinebilirsiniz
  • Gölgeli bir stratejiyi tespit etmeyi öğrenin. “Siyah şapka” ya da “illegal” çalışmalar olan bilinen arama motorlarını manipüle etmeye yönelik yapılan çalışmalara başvuran ajansları tespit etmeye çalışın.
  • Deneyin ve karşılaştırın: Farklı şirketlerden SEO raporu ve iş planı almayı düşünün, elde ettiğiniz verilerle birlikte daha sağlıklı bir karşılaştırma yapabilirsiniz.

SEO fiyatlarından ziyade şirketinize en yüksek yatırım getirisi sağlayacağını düşündüğünüz firmaları analiz etmek daha yerinde olacaktır.

S.S.S

SEO Fiyat Teklifi Nasıl Alabilirim?

SEO çalışmalarına başlamadan evvel SEO ajanslarından ya da SEO uzmanlarından fiyat teklifi almanız gerekir. Öncelikle bir SEO uzmanı ya da SEO ajansı belirleyerek görüşün. Sonrasında almak istediğiniz hizmetleri bildirin. Profesyonel hizmet veren ajanslar ve SEO uzmanları almak istediğiniz hizmete göre sizlere bir fiyat teklifi sunacaktır. Teklif isterken hedeflerinizi iyi belirtmeli ve yapılacak olan SEO çalışmalarını iyi şekilde belirlemelisiniz.

SEO Hizmeti Fiyatları Nasıl Belirlenir?

SEO hizmeti fiyatlarının içine web sitenize uygulanan iç SEO ve dış SEO çalışmalarının tamamı dahildir. Sitenizin SEO uyumlu hale getirilmesi, sitenizde paylaşılacak içerikler ve sitenize uygulanacak danışmanlık hizmetlerinin tamamı fiyata etki etmektedir. Fiyatı belirleyen temel etmenler bu hizmetlerle birlikte hizmetin süresidir. SEO fiyatları paket halinde sizlere aylık ödemelere göre belirlenir.

SEO Çalışması Fiyatlarını Nasıl Düşürebilirim?

SEO çalışmalarınızda fiyatları düşürmeniz mümkündür. Bunun için bazı çalışmaları kendiniz yapmanız gerekmektedir. İçerik desteğini siz sağlarsanız ve bazı ufak tefek hizmetleri almazsanız SEO fiyatlarını düşürebilirsiniz. Mesela anahtar kelime analizi, sektör analizi gibi detaylı çalışmaların yapılmasını istemiyorsanız alacağınız hizmetin maliyeti paralel olarak azalacaktır.

SEO Fiyatlarını Belirlerken En Önemli Kriteriniz Nedir?

SEO fiyatlarını belirlerken en önemli kriter alacağınız hizmettir. Çünkü SEO fiyatlarının asıl belirlendiği unsur hangi hizmetleri alacağınızdır. Sürece dahil olan hizmet sayısı arttıkça fiyat da yükselecektir. Detaylı çalışmalar ve uzmanlık gerektiren süreçler fiyatı arttıracaktır. Ayrıca SEO sürecinin en önemli bileşenlerinden biri olan kaliteli içerik oluşturma da fiyatı belirlerken önemli bir kriterdir.

Aylık SEO Fiyatları Ortalama Ne Kadar?

Aylık SEO fiyatlarını belirtmek için aldığınız hizmetin niteliğine bakmak gerekir. SEO hizmeti içinde rakip analizleri, sektör analizi, anahtar kelime analizi, içerik oluşturma, içerik girişleri, meta etiketleri, backlink çalışmaları gibi çok farklı yönler vardır. SEO uzmanları ve ajanslar sizlere hizmetin niteliğine göre farklı paketler üzerinden aylık tutar çıkarırlar. Aylık fiyat 1250 TL’den başlayarak 1250 TL’ye kadar çıkmaktadır. Sürecin uzaması aylık ücretleri düşürecektir.

SEO Fiyatlarında Pazarlık Payınız Nedir?

SEO fiyatlarımızda pazarlık payımız bulunmaktadır. Sitenizin durumu, anahtar kelimelerin rekabet oranı, alan adının sektör ile uyumu, dönemsel ya da uzun soluklu bir proje olma durumu, sitenizdeki site içi ve dışı hatalar, kelimelerin aranma hacimleri gibi detaylar fiyatlarımızı belirlemektedir. SEO paketlerimiz belli dönemlerde özel indirimlere girmektedir. Pazarlık payı için uzmanlarımızdan bilgi almanız yeterlidir.

Bir yorum bırakın