Sayfa İçi Seo Nedir ?

Sayfa İçi Seo Nedir ? Blog veya web sitesi kuran insanların en çok dikkat etmesi gereken hususların başında sayfa iç seo gelmektedir.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) için yapılan çalışmalar iki ana başlık altında toplanmaktadır. Birincisi sırada sayfa dışı seo yer almaktadır lakin biz size bugün ki konumuzda ikinci ana başlık olan sayfa içi seo hakkında önerilerde bulunacağım.

Site İçi SEO (On-Page SEO) Çalışması Nasıl Yapılır?

Sayfa İçi Seo nasıl yapılır ?

Sayfa içi seo yapmak için profesyonel olmanıza gerek yok ufak bir bilgi ile sayfa içi seo yapmayı sizde başarabilirsiniz.

Alan Adı

Seçecek olduğunuz alan adı web sitenizin konusu ile alakalı olur ise Google’da üst sıralara daha kolay çıkabilirsiniz. Örneğin konunuzun film tanıtımı olduğunu var sayarsak film tanıtımını merak eden insanlar arama motorlarına “Seosoftware film tanıtımı” yazarlar. Sitenizin alan adı filmtanitimi com olur ise sizin faydanıza olur. Sizi üst sıralara çıkmak için çok uğraştırmaz.

Title

Title kelimesini türkçeye çevirmek gerekir ise Sayfa ve içerik başlığı demektir. Google’da gözükecek olan başlığınız içeriğiniz ile alakalı olmalı ve Google’nin ön gördüğü 70 karakteri geçmemelidir. Geçtiği taktirde 70 kelimeden fazlasını arama motorunda indexlenmesine izin vermez başlığını yarım şekilde gözükür. Başlığınızı belirlerken google’da aranırken bulunması istediğiniz kelimeyi bir kere başlıkta geçirmeniz sizin faydanıza olur.

Description

Google aramalarında bulduğunuz sitelerin başlıkları altında çıkan açıklama bölümüdür. Açıklamanızı sitenizde insanlara anlatmak istediğiniz konunun kısa bir özetini yazarak oluşturabilirsiniz. Google description için ön gördüğü 160 karakterdir. Bu karakter sayısından fazla açıklama girerseniz google 160 karaktere kadar olan kısmını index olarak alır. Yani cümleleriniz yarım kalır.

Keywords

Matt cutts Google’ın yüksek mertebedeki çalışanlarından olduğunu bir çoğumuz biliyoruz. Matt cutts yaptığı bir açıklamada artık etkilerin hiçbir anlam taşımadığını bir oturumda paylaştığından dolayı artık keywords eklemeyi çoğu web site sahibi bırakmış durumda.

Url düzeni

Sayfa URL yapınızı dinamik halden Search Engine Friendly(Arama Motoru Dostu) url yapısına çevirmenizde fayda vardır. Örn; http://siteadi.com/?page_id=2 yerine http://www.siteadi.com/konu-ismi.html olarak düzenlemeliyiz. Bu çalışma en önemli çalışmalardan bir tanesidir.

Sayfa Hızı

Google sayfanın açılma hızına çok dikkat etmektedir. Yavaş açılan bir siteyi kimse tercih etmeyeceği gibi arama motorları da tercih etmemektedir. Web sayfanızı en iyi şekilde optimize ederek site hızınızı yükseltmelisiniz.

Site hızını merak ediyorsanız aşağıdaki bağlantıya tıklayınız.

 

Sayfa İçi Bağlantı

Sayfalarınızda ve makalelerinizde sayfa içi bağlantı verirseniz hem arama motoru robotlarını sayfalarınızda gezdirmiş olacaksınız. Hemde sayfa değerlerinizi diğer sayfalarınıza aktarmış olacaksınız. Abartıya kaçmadığı sürece sayfa içi bağlantı güzel verim sağlar.

Anahtar Kelime Oranı

Yazdığınız bir içeriğin belirli anahtar kelimeler ile arama motorlarında üst sıraya çıkmasını istiyorsanız. Yazı içindeki anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. Bu anahtar kelimelerde abartıya kaçarsanız sıralamanızda düşüş sağlar. Az ve öz anahtar kelimeler her zaman daha çok işlev sağlamaktadır.

404 hatası veren sayfalarınız olmasın

404 hatası veren sayfaları Google sevmemektedir. Eğer çok fazla 404 sayfanız mevcut ise ceza yiyebilir sıralamadan düşebilirsiniz. Ya 404 sayfalarınızın google indexlerini silinmesini talep edin yada yönlendirme yapın.

Bu aşamalara dikkat ettiğiniz sürece sayfa içi seo hakkındaki aşamaların bir çoğunu atlatmış olacaksınız. Bu aşamalar size değer katarak sizi daha iyi konuma getirecektir.

Seo Nedir ? kategorimizi incelemeyi unutmayın!

Bir yorum bırakın