Pazarlama Kampanyası Nasıl Yürütülür ?

Günümüzde pazarlama dünyası, internetin kullanımının yaygınlaşması ile oldukça şekil değiştirmiştir. İnternetin ve sosyal medyanın yaygınlaşması yeni pazarlama tekniklerini de beraberinde getirmiştir. Kullanılan bu teknikler birçok firmanın pazarlama işlerini kolaylaştırır ve markaları tonlarca para israfından kurtarır. Ulaşılan kitle bakımından bugün dijital ortam, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha kapsamlı bir haldedir.

Dijital pazarlama ortamları; internetin kapsadığı tüm ortamlar olarak kabul edilir. Bu ortamlar kendi alt kategorilerine sahiptir ve dijital pazarlama uzmanı tüm bu alt kategorilerde hizmet veren uzmana verilen unvandır. Elbette sıfatı hak edebilmek için ciddi yeterlilikler gerekir ki, geleneksel pazarlamacılık ilkelerinin üzerine ayrıca bilgi teknolojileri ve internet bilgisi eklenmesi ile bu kişilerin oldukça donanımlı kişiler olduklarını kolaylıkla söyleyebiliriz.

Bir Pazarlama Kampanyası Nasıl Yürütülür?

Dijital pazarlama etkinliklerini bir pazarlama kampanyası gibi düşünebileceğimiz gibi; süreçlerin geneline yayılmış ve ticari hayat boyunca devam edecek etkinlikler olarak da tanımlayabiliriz. Kaldı ki, ticari faaliyetleri devam eden ve dijital ortamda ticari faaliyetlerini sürdüren bir işletme için dijital pazarlama temel gereksinimdir ve sürekli olarak alınması gereken bir hizmettir.

İşletmelerin faaliyetlerini sürdürebilmek ve satış yapabilmek için dijital pazarlama yapması gereklidir. Aksi halde satış gerçekleşmez ve dramatik kayıplar yaşanır. Dijital pazarlama uzmanlığı hizmetleri başlığı altında;

  • Mevcut durumun analizi,
  • Pazar araştırması,
  • Strateji Geliştirme,
  • Örneklem Oluşturma,
  • Reklam ve pazarlama alanlarının seçimi,
  • Reklam planlama,
  • Pazarlama teknikleri uygulaması,
  • Arama Motorları optimizasyonu,
  • Sosyal medya yönetimi gibi süreçler yer alır.

Görüldüğü gibi bu süreçler oldukça çaba gerektiren uygulamaları içerir. Aynı zamanda bu uygulamalar ciddi seviyede uzmanlık ve deneyimi de doğal olarak gerektirmektedir.

Bir pazarlama etkinliğinde temel olarak aşağıdaki prensiplere uygun süreçler geliştirilir.

Müşteriyi tanımak ve anlamak

Öncelikle çalışılan firmanın hitap ettiği kitleyi tanımak ve anlamak, ihtiyaçlarına cevap verebilmek açısından en önemli basamaktır. Birçok pazarlama stratejisi müşterisini anlamadığı ve tanımadığı için yaptığı işte başarısız olmaktadır. Örnekler için Pazarlamasyon’un Büyük Bir Hüsrana Dönüşen 8 Pazarlama Kampanyası yazısını okuyabilirsiniz.

Süreç yaratmak

Dijital pazarlama uzmanları bütün işlemlerinizi sıraya koymak ve yapılması, ulaşılması gereken hedefleri belirlemek için bir iş planı hazırlar ve bu plana göre hareket eder. Planlı çalışmak her zaman herhangi bir iş disiplini için en doğru yoldur.

Doğru Araçları Bir Araya Getirmek

Müşteriye ürününüzü veya markanızı tanıtırken kullanılacak programlar ve işlemleri bir araya getirmektir.  Gelen pazarlama kampanyaları başlangıcından bitimine kadar çeşitli araçlar gerektirir. Örneğin, e-mail pazarlama araçlarına veya analiz araçları gibi araçları kullanmanız gerekebilir.

Sabırlı davranmak

Dijital pazarlama işinde en önemli şey tecrübe ve sabırdır. Bu tip kampanyaları yürütmek geniş kitlelere ulaşım konusunda zaman alabilir. Bu durum oldukça doğaldır. Olumlu geri dönüş almak bazen aylar gerektirir ama mutlaka çalışmalarını doğru kurallar çerçevesinde yürüten bir pazarlama uzmanı bu sonuca erişir.

Yüksek kaliteli içerik

İnternette bir blog hazırlamak ve rastgele yazıları toparlayıp bir araya getirmek kolaydır. Ancak bir dijital pazarlama uzmanı ile çalıştığınızda size özgün içerikler üretecektir ve yüksek kaliteli yazılar hazırlayacaktır. Özensiz bir yazı  dili ile basit yazılmış, kurallara uygun olmayan kötü bir içeriği Google affetmez. Daha detaylı bilgi almak için Zeo.org’un Her Yönüyle Kaliteli İçerik Üretimi yazısını okumanızı tavsiye ediyorum.

 Geçmiş tecrübelerinden faydalanın

Dijital pazarlama uzmanları aynı tür üretimler yapan farklı firmalarla çalıştıkça alanında uzmanlaşma seviyeleri artar. Bu tecrübeler işin kalitesini arttırır ve geri dönüş süresini daha kısa tutar. Bir dijital pazarlama uzmanı müşteri ile ne kadar vakit geçirir onu ne kadar tanırsa ürettiği içerik ve kitleyi etkileme oranı o kadar artar.

Bir yorum bırakın