Sosyal medya, tarihteki diğer pazarlama platformlarından daha hızlı evrimleşti ve yakında bir zamanda da etkisini kaybedeceği düşünülmüyor.
Otel olarak, sıfırdan bir sosyal medya içeriği oluşturma fikri yıldırıcı olabilir. Nereden başlamalıyız peki? Tecrübeli sosyal medya profesyonelleri için yaratıcı ve ilgi çekici sosyal içeriği yaratmak yorucu görünebilir.
Artık korkmayın! Çevremizdeki otel yöneticileri ve sosyal medya profesyonelleri ile görüşerek sizin için sosyal medya paylaşım fikirlerinin derlemesini yaptık. Hayır, tek bir fikir her sosyal medya platformunda her kitleyle iyi yankı uyandırmaz. Bununla birlikte, bu fikirler, yıl boyunca içerik takviminizi, oteliniz ve kitlenizinizle alâkalı ilgi çekici içerikle doldurmayı çok daha kolaylaştıracaktır.
Hızlı Sosyal Medya İpuçları
Başlamadan önce, sosyal medya platformlarında mesajlaşmayı düşünürken birkaç genel ipucu ve püf noktası inceleyelim.
Tüm Kanallar Eşit Değildir
Artık, paylaşımları birden çok kanaldan kopyalayıp yapıştırabilecek veya her şeyi bir Facebook akışına bağlayabilecek günler geride kaldı. Her kanal şimdi dikkate alınması gereken nüansları, işlevleri ve izleyicileri tanımladı. Instagram kitleniz büyük olasılıkla Twitter veya Facebook takipçilerinizden çok daha farklıdır. Her bir platformun en etkili şekilde nasıl kullanılacağıyla değil, aynı zamanda her senaryoda kitlenizin kime ait olduğunu sağlam bir anlayış geliştirin.
Ana Kitlenizi Öğrenin
Gerçek sayfa takipçilerinizin kimler olduğunu öğrenmek için en iyi yol, sayfanızın analizine veya analizlerine bakmaktır.
Facebook – Sayfa yöneticisi ekranınızın üst gezinme bölmesinde yer alan Analizler.
Twitter – Twitter analitiği profil açılır menüsünde (https://analytics.twitter.com) bulunur.
Instagram – Instagram Insights, platform ekranının sağ üst köşesinde bulunur.
Marka Standartlarına Bağlı Olun
Tüm sosyal medya platformlarında tutarlı bir imajın korunması önemlidir. Otelinizin marka standartlarını ve sosyal medya yönergelerini oluşturduğundan ve sosyal medya ekibinizdeki herkesin dahili prosedürlerden haberdar olduğundan emin olun. Ayrıca, acil bir durumda, iyi gelişmiş bir kriz yönetimi planına sahip olduğunuzdan emin olun.
Bütün Profilin Son Güncelleme Bilgileriyle Tamamlandığından Emin Olun
Bu çok zahmetli olmamalıdır. Tüm profil alanlarının oteliniz için eksiksiz ve güncel olduğundan emin olun. Bu, sayfa adını, mülk tanımını, web sitesi bağlantılarını, telefon numarasını, mesai saatleri vb. içerir. Ayrıca, sayfanızın doğrulanmış olduğundan (mümkünse) ve özel bir URL’ye sahip olduğunuzdan emin olabilirsiniz.
- Facebook sayfanızı doğrulama
- Twitter sayfanızı doğrulama
- Instagram doğrulaması şu anda kullanılamıyor.
Önceden Belirlenen KPI’lara Dayalı Gerçekçi Hedefler belirleyin
Sosyal medya varlığı olması harika, ancak başarıyı nasıl ölçüyorsunuz? Oteliniz için en önemli performans göstergeleri (KPI’ler) hangileri? Sosyal medya hedefleriniz neler? Bunların hepsi, sosyal medya stratejinizi geliştirirken sorulması gereken erken soruların yanıtlarıdır.
Hayranlar ve Misafirlerinizle Etkileşim
Aktif bir sosyal medya sayfası olması ancak sorularınızı ve yorumlarınızı dikkate almamanız, bir otele sahip olup, resepsiyonistinizle etkileşime girmeye çalışan misafirleri görmezden gelmek gibidir. Sosyal medyada sadece sosyal olmak için değil, soruları cevaplamak, sorulara, incelemelere ve özel iletilere yanıt vererek sayfa hayranlarıyla etkileşim kurmak için kullanın.
Gerçekçi Ol
Sosyal medya yönetiminin bir diğer önemli kısmı da özgünlüğü korumaktır. Marka kişiliğinizi mesajlar ve etkileşimler boyunca gösterin ve daha rahat, doğal bir ton kullanın. Ayrıca, olumsuz yanıtları ve geribildirimleri otomatik olarak silmeyin. Tamamen olumlu görüşlerle dolu temiz bir profil, diğer platformlarda benzer deneyimlerle eşleşmediği sürece kuşkulu görünebilir. Aksine, herhangi bir olumsuzluğa kibar ve zamanında cevap verin ve sohbeti çevrimdışı hale getirmeye çalışın.
80/20 Kuralı
Hayatta birçok şey gibi, 80/20 kuralı da sosyal medyada kendini tanıtmak için geçerlidir. Sayfa katılımını teşvik etmeniz, alakalı içeriği paylaşmanız (belki de otel hedefiniz, seyahat ipuçları vb.), Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşmanız ve olabilecek herhangi bir şekilde gerçekten yararlı olmanız için zamanın % 80’i. Diğer %20’si otel fırsatlarını ve promosyonlarını, olumlu eleştirilerini, vb. paylaşabilirsiniz.
Testi Unutmayın!
Test, herhangi bir pazarlama kampanyasında temel bir unsurdur ve temel test ilkeleri, sosyal medya kampanyalarınıza da uygulanabilir. Farklı yayın türleri test edin, günün farklı saatlerini kullanarak içeriklerinizi paylaşın, farklı kitleleri test etmek için sayfa yazılan hedefleme yöntemini kullanın. Bunun için seçenekler neredeyse sınırsızdır. Ayrıca ücretli sosyal medya kampanyalarınızla da test etmeyi unutmayın!
Sosyal Medya Paylaşım Konuları
Davranış Odaklı Paylaşımlar
- SSS (onlara cevap verin)
- Sorular (hayranlardan bir soru sorma)
- Anketler / Anketler
- Otel resimleri
- Seyahat ipuçları ve püf noktaları
- Destinasyonunuz hakkında bilgiler
- Otel hakkında bilgiler
Otel Destinasyonunuz
- Mülkiyet yakınında meydana gelen olaylar
- Tatil Mesajları / Özel İndirimler
- Çevrenizde yapılacaklar: Etkinlikler&İndirimler
- Destinasyonunuz hakkında olumlu medya haberleri
Otel Haberleri
- Sosyal sorumluluk aktiviteleri ve katılımı
- Yenilemeler veya renovasyonlar
- Personel / çalışan haberleri
- Medya çıkan haberleriniz
Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerikler
- Konuk değerlendirmeleri
- Misafir resimleri
- Misafir Hikayeleri
- Konuk özel etkinlikler (düğün, toplantı vb.)
- Tatil resimleri gönderin
- Yeni ürünümüzü adlandırın – (Ör: menü öğesi, özel içecek, maskot vb.)
- Yeni menü öğeleri için fikirler
- Mülkiyette en iyi selfie
- Otele giriş anı fotoğrafı
- En sevilen otel yiyecek / içecek
- En sevdiğim otel alanında aile resmi
- En iyi seyahat ipucunu paylaşın
- Video yoluyla tatil günlüğü
- Bir otel yorumu trip review / blog
Videolar
- Oda turları
- Tesis turu
- Yemek turu
- Otelinizde yaşanan olaylar
- Konuk görüşmeleriEtkinlik alanı turu
- Özel olay klipleri (düğün, vb.)
- Haftalık derlemeler
- Şef / barmen gösterisi
- Konuk görüşleri
Web sitesi içeriği
- Otelinizin özellikleri
- Otelinizin odaları
- Bültenler
- Özel fırsatlar / paketler
- Özel etkinlik bilgilendirme sayfaları
- Catering / Restoran menüleri
- Bloglar
- Sadakat Programı Bilgisi
- Yerel indirimler bilgisi
Yarışmalar ve Hediyeler
- Konuk fotoğraf / video sunuları
- Beğen & Paylaş teşvikleri
- Arkadaşını etiketle
- Fotoğraf başlığı yarışması
- Otel ve destinasyon paylaşımları
Haftalık Hashtags
- #PazartesiSendromu
- #TravelTuesday
- #WineWednesday
- #WeddingWednesday
- #WayBackWednesday
- #ThrowbackThursday
- #FlashbackFriday
- #PazarFunday
Daha Yeni Özellikler
- Facebook canlı videoları
- Panoramik görüntüler / videolar
- Twitter anketleri