Online İtibar Yönetimi Nedir, Neden Önemlidir?

Online itibar, gün geçtikçe daha fazla duyduğumuz alanlardan birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu alanı en kısa şekilde herhangi bir markanın hakkındaki dijital izlerin toplamı olarak açıklayabiliriz. Toplanılan izlerin bir kısmı markanın tarafınca oluşturulduğu izler olduğunu söyleyebiliriz. Diğer büyük bir kısmının da kullanıcılar, geri dönüşler ve haberler gibi noktalar oluşturmaktadır. Tüm bu detayları bir araya getirdiğimiz karşımıza online itibarını getirmektedir. Bu rehberde online itibar hakkında önemli noktalara değineceğiz.

Online İtibar Yönetimi Nedir?

Online itibar yönetimi her geçen gün değer kazanmaktadır. Çünkü tüketicilerin büyük bir kısmı dijital platformlar üzerinden alışverişlerin gerçekleştirmekte ve ona göre hareket etmektedirler. Haliyle her kullanıcı satın alacağı markanın online itibarına bakmaktadır. Yapılacak olan araştırmalar sonucun ortaya belirleyici bir online itibar çıkacaktır. Eğer ki online itibar yönetimini doğru bir şekilde gerçekleştirseniz sizlerin faydasına olacaktır. Aksi takdirde istemediğiniz detayların oluşması gayet mümkündür.

Online itibar yönetimini her marka ve her kurum eksiksiz olarak yapması gerekmektedir. Özellikle dijital platformlar üzerinden aktifliği olan markaların tam donanımlı olarak kullanması şarttır. Aksi durumda doğrudan satış oranlarını etkileyecek anlar yaşayabilecektir. Online itibar yönetiminiz olumlu ve pozitif bir noktada olması durumunda tüketiciler sizlerden hizmet / alışveriş gerçekleştirecektir. Diğer durumda ise kendileri alışveriş yapmadığı gibi bir başkasına da önermeyecek, kötüleyecektir. İşte bu hiçbir işletme, marka veya kuruluşun istemediği bir detaydır. Bu yüzden online itibarınıza dikkat etmeniz sizlerin faydasına olacaktır.

Online İtibar Neden Önemlidir?

Kurumlar, firmalar ve çeşitli  işletmeler günümüzde online itibar üzerine pekte durmamaktadır. Yani var olan neyse onu kabul etmekte herhangi bir değişikliğe başvurmamaktadırlar. Bu oldukça yanlış, verimsiz ve zararlı bir yöntemdir. Yani online itibarın önemsenmediği bir işletme, işyerine gelen potansiyel müşterisine ‘’biz pekte kaliteli ürünler satmıyoruz, müşteri memnuniyeti pek umurumuzda değildir’’ demesinden farksızdır. Online itibar her şey değil fakat çok şeydir. Bu yüzden göz ardı etmeyerek doğru bir planlamayla itibarınızı korumalısınız. Online itibarın önemlerini ve faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

Marka Güveni Artar

Online itibarı yüksek olan bir işletme veya kurumun güveni hızla artacaktır. Örneğin bir bilgisayar markası üzerinden yapılmış geri dönüşler, teşekkür mesajları ve çeşitli sosyal faaliyetlere destek olunması; markaya olan güveni arttıracaktır. Markaya olan güvenin artması beraberinde daha fazla satışı ve tüketici getirecektir.

Bilinirliğin Artması

Online itibar yönetiminiz doğru ve programlı bir şekilde yapıldığı takdirde firmanızın bilinirliği artabilmektedir. Çünkü online itibar yönetimini gerçekleştirirken çeşitli dijital işlemleri de yapmanız gerekir (sosyal medyayı aktif kullanmak gibi) bu yüzden bilinirliğe artış olmaktadır.

Satın Alma Kararını Etkiler

Online itibar yönetimi, satın alma kararını etkileyen önemli detaylardan birisidir. Bilindiği üzere birçok tüketici özellikle online alışveriş yaptığında çeşitli soru işaretlerine düşmektedir. Bu soru işaretlerinin ilk başında ‘’istediğim gibi, göründüğü gibi mi, kaliteli mi?’’ gibi soruların olduğunu söyleyebiliriz. Tam da bu noktada satın alınacak marka hakkında kullanıcı yorumları ve çeşitli araştırmalar gerçekleştirecektir. Eğer ki online itibarınızda sorun yoksa, birey hızlıca ürününüzü alacaktır. Satın alma kararı üzerinde, online itibar yönetiminin önemli etkisi bulunmaktadır.

Online İtibar Kalıcıdır

Online itibarın kalıcı olması bir yandan dezavantajken, bir yandan da oldukça önemli bir avantajdır. İlk olarak gerçekleşen herhangi bir olumlu, olumsuz kullanıcı deneyimi unutulmamaktadır. Bu durum online itibar yönetiminde başarılı olanı pozitif etkilerken, karnesi negatif olan markaları olumsuz etkilemektedir. Sürekli karşılarına çıkan ve çeşitli noktalardan dezavantajlar yaratan olası durumların önüne geçilmesi şarttır. Aksi takdirde üzerinizdeki lekeyi hiçbir şekilde atamayabilirsiniz.

Online İtibar Yönetimi İçin Ne Yapılmalı?

Online itibar yönetimi oldukça geniş bir alandır. İlk olarak markanın veya işletmenin hangi alanlar üzerinden hizmet sağladığı saptanması ve hedeflerinin belirlenmesi gerekmektedir. Hedeflerin belirlenmesi, tüketicilerin tanınması gibi detayların oluşması durumunda; online itibar yönetiminin ilk adımları atılmış olacaktır. Elbette ki bu noktalarda yöneticilere ve online itibar yönetimini koruyan bireylere düşen birçok yük vardır. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

Arama Motoru

Arama motorları, itibar yönetiminin temel kaynağıdır. Online platformlar üzerinden yapılacak olan ilk araştırma Google, Opera veya Yandex gibi arama motorları üzerinden olacaktır. Markanın veya işletmenin arama motorları üzerinden çıkan tüm bilgilerde olumlu görünmesi mühimdir. Olumsuz bilgilerinde gerekli yerlerle iletişime geçerek kaldırılması talep edilebilmektedir veya yeni stratejiler uygulayarak arama motoru üzerinden olumlu bir noktaya gelinebilir.

Sosyal Medya

Sosyal medya platformları da markanız için önemli bir noktada yer almaktadır. Bu platformlar üzerinden oldukça hızlı yayılan bilgiler söz konusudur. Birkaç saat içerisinde ülkenin yarısı herhangi bir olayı öğrenebilmektedir. Bunu avantaja kullanmakta stratejiyi çizen bireyin elindedir.

Web Adresi

Web adresi üzerinden online itibarınızı koruyabilir, çeşitli açıklamaları, paylaşımları gerçekleştirebilirsiniz. Bu sayede tüketiciler sizlerle iletişim içerisinde olabilmektedir.

Forum ve Sözlük

Forum ve sözlük birçok bireyin fikirlerini rahatlıkla paylaştığı platformlardır. Buradaki yorumlar son derece mühimdir. Hakkınızda yazılacak olan yorumlar online itibar yapınızın temelini oluşturacağını söyleyebiliriz.

Genel olarak online itibar yönetimi üzerinde etkili olan ve yapılması gereken temel detaylar bu şekildedir. Elbette bu listeyi biraz daha uzatabilmek mümkündür. Fakat her işletme, her marka kendine dair bir online itibar yönetim stratejisini oluşturmalıdır. Burada bulacağı herhangi bir reçete ile gerekli işlemleri yerine getirerek başarılı itibar yaratması mümkün değildir.

Bir yorum bırakın