E-ticaret Sitelerinde Müşterilerin Sepeti Terk Etme Nedenleri
Online satış yapan mağazaların yani e-ticaret sitelerinin en çok üzerinde durdukları ve en büyük sıkıntı duydukları konulardan biri sepeti terk etme oranlarının nasıl en aza indirgeneceği konusudur.
Yapılan araştırmalarda site kullanıcılarının ve potansiyel müşterilerin alışveriş sürecindeki son aşamalardan biri olan sepeti terk etmeleri oldukça yüksek bir orandadır.
Ödeme Sayfasında Ekstra Ücretlerin Oluşması
Müşterilerin alışveriş sepeti sayfasına geldiklerinde ekstra bir takım ücretler ile karşılaştıkları durumda alışverişlerini tamamlamadan hemen vazgeçerek siteyi terk etmesiyle karşılaşılmaktadır.
Kullanıcıların internet üzerinden alacakları ürünleri sepete ekle sekmesine tıklayarak alışverişi tamamlayacakları anda ödeme sayfasında üründen farklı bir ücretle karşılaşmaları negatif bir etken oluyor. Çeşitli vergi veya kargo ücreti gibi ücretlerin daha evvel kullanıcılara belirtilmemiş olması ve ödeme aşamasında bu ücretlerin sepet tutarına eklenmesi alışverişten vazgeçilmesine neden olabilir. Belli bir ücretin üzerinde veya farklı ürünlerde ücretsiz kargo hizmeti sunan bir e-ticaret hizmetinde web sayfasında tüketiciye açıklamak önemlidir ve alışverişe ikna edici bir fırsat olacaktır.
Başka Bir Sitede Daha Uygun Bir Fiyatla Karşılaşılması
Müşterilerin fiyat araştırması yapmaları da önemli bir veri olurken, müşteriler başka bir sitede daha uygun fiyata aynı ürünü de bulabiliyor ve bu nedenle alışverişlerini yarıda bırakabiliyorlar.
E-ticaret siteleri arasında da fiyat rekabeti oluştuğu için kullanıcılara başka fırsatlar sunarak onları alışverişe yönlendirmeyi sağlayabilmelidirler. Ayrıca, kullanıcıların sitede daha önce gezdiği ürünleri de kayıt altına alarak ön izleme olarak sunmakta önemli bir etken olmaktadır.
Güvenlik Seçeneklerinin Yetersiz Görünmesi
E-ticaret sayfalarının güvenlik konusunda çok hassas davranması gerekir. Müşterilerin kimlik ve kredi kartı bilgilerinin güvenliği için ürün satın alma sayfasında mutlaka SSL sertifikası olmalıdır. Ayrıca bilinçli kullanıcılar sitede güvenlikle ilgili ibareler ya da görseller görmek isteyeceklerdir.
Adres çubuğunda e-ticaret sitesi için kilit amblemi yani güvenlikli durum bildirimi olması gereklidir. Güven sağlama konusunda eğer müşteriler e-ticaret sayfasında oldukları süre boyunca bunu algılayamazlarsa ve sorgulamaya devam ederlerse ürün alımından vazgeçeceklerdir.
E-ticaret Sitesinin Hızlı Olmaması
E-ticaret sitesi kullanıcılarının en az yarısı bir web sayfasının 3 saniyeden uzun sürede yüklenmesi durumunda sayfadan ayrıldıkları biliniyor. Web sayfasında ürün görsellerinin geç gelmesi, sayfaların geç yüklenmesi ve sayfada çeşitli hız sorunlarının yaşanması dezavantaj yaratan bir durumdur. E-ticaret siteleri bu durumun önüne geçmek için sayfalarının hızlı açılmasını sağlamalı ve iyi bir e-ticaret yazılımı özellikle satın alma aşamasındaki işlemleri hızlı ve kısa tutmalıdır.
Bu konuda teknik alt yapı çalışmalarının eksiksiz yapılması önemlidir.
Mobil Uyumluluğun Olmaması
E-ticaret sitelerinin mobil versiyonunu tasarlamak satın alma aşamasındaki müşterilere kolay ve hızlı bir deneyim yaşatacaktır. Mobil uyumlu olmayan e-ticaret sayfaları günümüzde tercih edilmemektedir. Mobil uyumlu web sayfasında müşteriler mobil cihazlarından da kolaylıkla alışveriş yapabileceğini bilerek ikna olacak ve işlemleri gerçekleştirecektir.