Kapıda Ödeme Sistemi Nedir ? Nasıl Çalışır?

E-Ticaret sitesi için satışların artması, her kullanıcıya her noktada hitap edebilmekle doğrudan bağlantılıdır.Kullanıcılara hitap edilmesi gereken önemli noktalardan biri, satış tamamlama işleminin can damarı olan ödeme aşamasıdır. Bir e-ticaret sitesi, kullanıcılarına ne kadar çok
ödeme yöntemi sunarsa, insanları alışverişe o kadar çok teşvik etmiş olur.

Günümüzde çok çeşitli ödeme yöntemleri sunulabilmektedir. Kredi kartı ile taksitli ödeme, banka havalesi ile indirimli ödeme, alışveriş puanı ile ödeme, hediye çeki ile ödeme, bkm express ile ödeme vs.. şeklinde sıralanabilir.Bu ödeme yöntemlerine ek olarak bir başka etkili ödeme yöntemi de kapıda ödeme yöntemidir.

Kapıda nakit ödeme, kapıda kredi kartı ile ödeme gibi seçeneklerle çeşitlendirilebilir. Artık kargo firmaları gönderilerin ücretini kapıda kredi kartı ile tahsil etme hizmetide veriyor.

İnternet üzerinden kredi karıyla alışveriş yapmak istemeyen, veya kredi kartı ile gerekli alışveriş izinleri veya limitleri bulunmayan ama sitenizden alışveriş yapmak isteyen bir çok müşteri bulunmaktadır. Bu müşterilere satın almak istedikleri ürünleri alabilmeleri için en uygun şartları oluşturmanız, ileriye dönük olarak düşündümüzde de kalıcı bir alışveriş sirkülasyonu oluşturmanıza olanak sağlar.

Alternatif Ödeme Yöntemleri, Otorizasyon ve Takas | by İsmail Korkmaz | Medium

Kapıda Ödeme Yöntemi Nasıl Çalışır ?

Ülkemizde uzun süredir kargo firmalarının verdiği bir hizmettir. E-Ticaret sitesinin anlaşmalı olduğu kargo firması, ürünü müşteriye teslim ederken kendi personeli ile belirttiğiniz ücreti tahsil eder. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, artık kargo firmaları ürünü teslim ederken yanlarında götürdükleri pos cihazı ile kapıda kredi kartı ile ücreti tahsil etme hizmeti de sunuyor.

Müşterilere bu seçenek alışveriş esnasında bir click butonu aracılığı ile tercih olarak sunulabilir.Kapıda ödeme hizmeti bazı durumlara göre tahsilat hizmeti karşılığında bir komisyon bedeli veya kapıda ödeme hizmet bedeli kesebiliyor. Bu ücreti müşteriye yansıtıp yansıtmamanız sizin maliyet hesaplamanıza bağlı bir durum.

Fakat kapıda ödeme hizmet bedelini müşteriye yansıtmayı düşünüyorsanız bunu kesinlikle alışveriş esnasında ödeme sayfasında görünür bir şekilde belirtmeniz gerekir. Aksi durumda müşteriye sürpriz bir ödeme maliyeti çıkmış olur.

Bu durumda müşteri bir dahaki sefere alışveriş yapmak istemeyebilir. Dikkat edin! Müşterinin ikinci kez alışveriş yapmak istememe sebebi ek ücretin rakamı değil, ek ücretin kendisine alışveriş esnasında belirtilmemesidir. Bu konuda yapılan çok sayıda araştırma sonuçlarına göre, internet satışlarını en çok etkileyen olumsuz unsurlardan biri, sonradan ortaya çıkan sürpriz fiyatlardır.

Kapıda ödeme hizmet bedeli tutarları kargo firmalarına göre değişkenlikler göstermektedir.
Kapıda Ödeme Yöntemi Müşteriler Açısından Neden Cazip ?

Güvenlidir;

Aslında kredi kartı ve diğer tüm ödeme yöntemleri de oldukça güvenlidir. Özellikle 3D Security ile ödeme alan internet sitelerinden hiç şüphe duymadan alışveriş yapılabilir. Fakat kapıda ödeme sisteminin cazibesi yüksektir, her hangi bir yere kart bilgileri girilmeden nakit ödeme çoğu kullanıcı için en güvenli ödeme yöntemi durumundadır.

Ürün Teslim Garantilidir;

Kullanıcıların internetten alışveriş yaparken, en çok şüphe duydukları konulardan biri, ödemesini yaptıkları ürünün gelip gelmeyeceğidir. Tabiki bankalar tarafından onaylanmış, bir çok prosedürden geçmiş bir sitenin sipariş edilen ürünü göndermemesi çok söz konusu değildir, fakat adres karışıklıkları veya tedarikçi ile çalışan firmaların ürün tedarik edememesi gibi konulardan dolayı yaşanabilecek sıkıntılar kullanıcıları her zaman düşündürür.

Kapıda ödeme yöntemi sayesinde bu şüpheler ortadan kalkar. Kullanıcı teslim aldığı ürünün ödemesini yapar ve herhangi bir sorun oluşmadan alışveriş gerçekleşmiş olur.

Yanlış veya Hasarlı Ürün – İade İşlemlerinin Önüne Geçilir;

Siteden kaynaklı oluşan hatalı gönderim veya hasarlı ürün gönderimi gibi durumlarda kullanıcı ürünü iade edeceğini belirtir, tekrar kargoya verir ve doğrusu ile değiştirilmesini talep eder. Ürünün siteye gelmesi ve yenisinin tekrar gönderilmesi bir dizi işlem ve zaman israfıdır.Kapıda ödeme sisteminde müşteri ürünü kontrol eder, ödemesini yapmadan bu ürünün hasarlı veya yanlış bir ürün olduğunu belirterek almadan geri iade edebilir.

Bir yorum bırakın