Büyük veya küçük ve hemen hemen her sektörden firmalar, internetten satış ve pazarlama sistemleri sayesinde, kendilerinden daha büyük firmalarla rekabet ederek, daha büyük mecralarda yer alarak satışlarını ve kazançlarını arttırabilmektedirler.
İnterneti doğru kullanarak yapılan pazarlama ve tanıtım faaliyetleri, işletmelerin daha fazla ve daha karlı hedeflere ulaşmalarına, aynı zamanda daha az maliyetle ve büyük işleri butik hizmetle verebilme olanakları sunmaktadır.
İletişim yönünden, fiziksel bir işletmeye nazaran çok esnektir. Müşterilerle 7 gün 24 saat iletişim halinde olabilme avantajı bulunur.
Bu sonuçla, internetten satış ve pazarlama yapmanın faydalarını aşağıdaki başlıklarda toplayabiliriz.
Sürekli Büyüyen Pazarlar
İnternetten satış ve pazarlama, müşterilerin tüm dünyada satışta olan ürünlere, fırsatlara, kampanya ve etkinliklere ulaşabilmesi ve yeni firmaların global pazarlara girebilmelerine olanak tanır.
Klasik sistemde küçük ve orta ölçekli firmalar için büyük pazarlara ulaşmak oldukça zor ve maliyetli olacağını düşünerek bunun çoğu firma için olanaksız olacağını söyleyebiliriz. Fakat internet üzerinden yapılan tanıtım çalışmaları hem daha hesaplı hem de çok daha kolay ulaşılır durumdadır.
İnternetten satış ve pazarlama, işletmelere web sitesi yoluyla data oluşturma, bir çok istatistiği kolayca tutabilme ve geriye dönük çok daha ayrıntılı analiz ve raporlamalar oluşturmayı sağlar.
Yeni Satışlara Yönelik Müşteri Dataları Tutma
İnternet üzerinden satış ve pazarlama faaliyetleri yürüterek hedeflediğiniz kitlelere ulaşmak, klasik pazarlama anlayışına göre oldukça farklıdır.
İnternetten satış sitesi ile desteklenen pazarlama yöntemleri beraberinde müşteriler hakkında klasik pazarlamadaki kitlelere karşı detaylı ve demografik bilgilere sahip olma imkanını sunar.
Bunlar yaş, cinsiyet, ülke, şehir, sosyal medya davranışları gibi pek çok etkenden oluşur. Yapılan ayrıntılı istatistiklerle nokta atışı sunumlar yapılabilir.
Maliyetlerin Azalması
Profesyonel bir planlamayla kurgulanarak uygulanan internetten satış kampanyaları, ürün ve hizmetlerinize hitap eden müşteri kitlelerine ulaşma noktasında çok daha az maliyetle büyük avantaj sağlar.
Maliyetin düşmesi ile birlikte ulaşılan müşteri kitlesi sayısı da klasik pazarlamaya göre çok daha fazladır.İnternet üzerinden yapılan finansal işlemler, klasik ticari işlemlere göre daha az maliyetli veya hiç maliyet doğurmayan işlemler olduğu için, gerek satıcı gerek alıcı açısından oldukça tasarruflu bir iştir.
Büyük Rakiplerle Rekabet Edebilme Avantajı
Elektronik ortam, küçük ve orta seviyede kobi türü firmaların, büyük firmalara karşı rekabet edebilmeleri açısından büyük fırsatlar sunmaktadır.
7/24 Müşteri Bulma İmkanı
Sanal ortamda internetten satış sitesi ile faaliyet gösteren firmalar, günün yirmi dört saati açık olabilir ve müşterilerle birebir temas kurabilir. Tatil günleri, izinler, ülkelere göre özel günler gibi kısıtlamalar olmaz ve heran bir başka müşteri size ulaşabilir.
Özetle, mesai saatlerinde çok yoğun çalıştığı için alışverişe fırsat bulamayan müşteriler, akşam eve gelip yemekten sonra çayını yudumlarken internetten satış sitenizi ziyaret ederek alışveriş yapabilir.
Yeni Kampanyalar Oluşturmada Esnek Davranabilme
Maliyetlerin fiziksel pazarlamaya göre çok düşük olması sebebiyle, sık aralıklarla ilgi çekici ve çok cazip kampanyalar oluşturarak müşterilerinize farklı jestler yapabilir, satışları artırabilirsiniz.
Uluslararası Pazarlara Erişebilme Kolaylığı
Sanal teknolojilerin günden güne ilerlemesi ile, artık firmalar sadece kendi çevresi ile kısıtlı değildir. İnternetten satış ve pazarlama olanaklarından faydalanarak uluslararası kitlelere sunum yaparak ürün ve hizmetlerini duyurabilmektedirler.