Instagram’da ürün satışı yapmak aslında sandığınız kadar zor değil. Tam aksine instagram üzerinden ürün satmak çok basit ve e-ticaret sitelerine göre daha kolay.
instagram üzerinden ürün satmak isteyen herkes için basitçe 6 adımda yapılması gerekenleri sıraladık. Instagram üzerinden ürün yada hizmetlerinizi evden veya iş yerlerinizden kolayca satışa çevirebilirsiniz..
Sizlerde instagram’ı çok sık takip eden biri olarak sosyal medyada bende varım diyorsanız, son dönemde instagram üzerinden açılan mağaza ve instagram butiklerini herhalde görmüş yada bunlardan alışveriş yapmışsınızdır.
Özellikle de ev hanımları, evde hazırladıkları el işi ürün çeşitlerini, süs ürünleri, minyatür ürünleri, parti malzemeleri, pasta ve daha farklı ürünleri insatagram’da paylaşmakta tabi bu sayede de ev bütçesine katkıda bulunmaktalar.
Tabi örneklerde olduğu gibi sizlerde ev bütçenize katkı sağlamak adına instagram sayesinde milyonlarca insana ulaşabilirsiniz.
Böylece ürünlerinizi daha kolay satabilirsiniz. Yada çeşitli hizmetler sağlıyorsanız sunduğunuz bu hizmetleri instagram üzerinden hedef kitlenize çok kolay bir şekilde ulaştırabilirsiniz.
1- Ne satmak istediğinizi belirlemelisiniz
Satışa daha kolay şekilde hangi ürünlerin instagram kullanıcıları tarafından tercih edildiğini / ilgisini çekeceğine karar vermeniz için iyi bir araştırma yapın ve ne satmanız gerektiğine karar verin.
Daha pratik karar vermeniz adına hali hazırda instagram’da satılan ürünleri inceleyebilir ve bunlardan ilham alabilirsiniz.
- Hatırlatmakta yarar görüyorum; her zaman yeni ve daha farklı ürünler çok ilgi çeker ve bunlar daha hızlı satışa döner, unutmayın!
- Ayrıca instagram’da satışı yapılan popüler ürün grupları arasında güzellik, sağlık, dekorasyon, aksesuar, hediyelik eşya, takı ve moda ürünleri geliyor.
- Sizler satışa karar verdiğiniz bir grubu tercih edip burada daha yeni ürünler sergilemek istediğinizde, bu tarz ürünler daha çok takipçi çekebileceği gibi daha hızlı satışa dönüşülmesini de bir anlamda sağlamış olursunuz. Çünkü bu gruplar daha fazla ilgi çekmektedir.
2 – Instagram’da ki başarılı mağazaları takip edip, inceleyin
Instagram’da popüler olarak ürün satmakta olan alışveriş butik ve mağazalarını takip ederek onları inceleyin.
Bu mağazaların daha çok ne sattıklarını ve nasıl satış yaptıklarını detaylı olarak inceleyin ve gözlemlediğiniz detayları notlarınız arasına ekleyin.
- En çok beğeni alan ürün gruplarını not alın, en çok yorum alan ve satışa dönüşen ürün gruplarını takip ederek notlarınızı bu çerçevede iyileştirin.
- Ayrıca bu instagram mağazalarının uyguladıkları satış ve pazarlama stratejilerini inceleyin ancak aynısını kopyalamayın. Sizler daha spesifik bir satış stratejisi geliştirin ve bunu uygulayın.
- Rakiplerinizden her zaman daha farklı stratejiler uygulayın, bu kurumsal görünüm açısından sizlere değer katar.
3 – Instagram’da mağaza açın yada bir butik açın
Instagram üzerinden sizi daha özel hissettirebilecek bir isim ile mağaza yada butik açabilirsiniz. Seçeceğiniz bu mağaza yada butik isminiz kurumsal kimlik çalışmalarınızda ilerleyen süreçte marka tescili bulunan diğer firmalar açısından sizlere problem teşkil etmemesine de özen göstermenizde fayda var. Marka tescili bir başka firma tarafından alınan özgün isimlerle başınız sonradan derde girmesin!
- Tercihini yapacağınız bu özel isim ne çok uzun olmalı ne de kullanıcılar tarafından anlaşılması zor olmamalıdır.
- Seçeceğiniz bu ismin pratik bir şekilde telaffuz edilebilen bir kullanıcı adı olmasına özen göstermenizde fayda var.
- Oluşturacağınız kullanıcı adınızda kesinlikle numara kullanmamaya çalışın.
- Bu yolla müşterileriniz size ve satmış olduğunuz ürünlerinize hızlı ve kolayca ulaşabilir.
4 – Profesyonel bir satış sistemi kullanmanız gerekiyor
Son dönemlerde IdeaSoft Yazılım A.Ş tarafından hizmete sunulan ve bir çok kullanıcı tarafından tercih edilen InstaShop veya aynı şekilde popüler olarak kullanılmakta olan Shopier ile bildiğiniz üzere birçok butik, müşterilerine güven vererek satışlarını arttırmayı hedefliyor.
Tabi bu noktada bir çok kullanıcı tarafından da yüksek ciroların elde edildiğini ifade edebiliriz.
Öyle ki artık instagram üzerinden satış ciroları artan bu hesaplar daha kurumsal hizmet vermek adına daha profesyonel e-ticaret yazılım altyapılarına geçişler yapıyor.
- Örn: instagram üzerinde yüksek cirolar kazanmaya başladığınızda sizlerde daha profesyonel bir e-ticaret yazılımı üzerinden daha kurumsal olarak hizmet vermeyi tercih edebilirsiniz.
- Shopier’e sizlerde kolayca ücretsiz olarak üye olabilirsiniz. Daha sonra Shopier’de hızlı bir şekilde satış sayfası oluşturabilirsiniz.
- Ayrıca bir ödeme sistemi ve indirimli kargo fiyatlarından faydalanma imkanlarına sahip olursunuz.
- Bunların yanı sıra shopier’de sadece yaptığınız satışlar üzerinden komisyon kesintisi yapıldığını hatırlatmakta fayda var.
5 – Logo çalışmanızı Instagram’da profil fotoğrafı olarak kullanın
Kullanmayı düşündüğünüz özgün logonuzu instagram profil fotoğrafı olarak kullanabilirsiniz.
Eğer hazırda bir logo çalışmanız bulunmuyorsa yada kendiniz logo yapak düzeyde grafik tasarım tecrübesine sahip değilseniz bu konuda bir ajanstan profesyonel destek almanızı tavsiye ederiz.
- Bu sayede kurumsal kimlik çalışmanızı tümüyle hazırlatabilir ve ilerleyen süreçte bu kurumsal kimlik çalışmanızı kullanabilirsiniz.
- Bir ajanstan ücretsiz fiyat teklifi aracılığı ile hızlı bir şekilde profesyonel destek alabilirsiniz. Bu noktada e-ticaret ajansları sayfamızı ziyaret edebiliriz.
- Logo çalışmanızın özellikle hatırda kalıcı ve kurumsal kimliğinizi doğru şekilde yansıtıcı ve profesyonel olmasına özen göstermeniz gerekmektedir.
6 – Instagram profil bilgilerinizi detaylı bilgi girerek güncelleyin
Instagram’da açmayı planladığınız mağazanıza ait birtakım kısa ve ilgi çekici bilgiler girin.
- Ayrıca gireceğiniz bu kısa bilgilerin mağazanız üzerinden satışını yapmayı planladığınız ürün yada hizmetlerinizle ilgili profesyonel bir açıklama yazısı (bio) yazısından oluşmasına özen göstermenizin profil prestijiniz açısından önemli olduğunu unutmamak lazım.
- Profil bilgilerinizi girerken iletişim numaranızı ve mail adresinizi eklemeyi ihmal etmeyin. Ayrıca iletişim için instagram direct uygulamasını kullabilirsiniz.
Artık sizlerde ünlerinizi instagram üzerinden hemen paylaşmaya başlayabilirsiniz.
Dikkat etmeniz gereken hususlardan biride Instagram’da satış yaparken günlük bir anda sadece bir fotoğraf paylaşmanızdır. Üst üste sık yapacağınız paylaşımlar takipçilerinizin azalmasına sebep olabilir.
Bunların yanı sıra sık yapılan paylaşımlarınıza takipçileriniz tarafından olumsuz yorumların yazılmasına sebep olabilirsiniz, ki buda diğer kullanıcılarınızın size karşı bakış açısını olumsuz yönde değişmesine sebep olur.