Instagram Reklamı Verirken Asla Yapmamanız Gereken 10 Hata

Instagram’da reklam verirken mutlaka dikkat etmeniz gereken bazı konular var.

Öncelikle dijital reklam temelinde en önemli faktörler, hedeflenebilir, ölçülebilir ve ölçeklendirilebilir olması saklıdır.

Bu yüzden instagram’da reklam verirken de bunlara dikkat etmelisiniz. Özellikle dikkat etmeniz gerekenleri ve bu hataları yapmadığınızda daha etkili sonuçlar aldığınızı göreceksiniz.

Reklam Yöneticisi Aracından Faydalanmamak

Instagram, bildiğiniz üzere bir Facebook ürünüdür.  Facebook reklam yöneticisi sayesinde Instagram reklamlarınızı daha iyi bir şekilde ölçümleyebilirsiniz.

Ayrıca Instagram içerisinde bulunmayan farklı reklam modellerini de kullanmanız için reklam yöneticisi araçlarını kullanmanız şarttır.

Facebook reklam yöneticisini nasıl kullanabilirsiniz, öğrenmek için Instagram’da nasıl reklam verilir içeriğimi mutlaka inceleyin.

Hedef Kitle Analizi Yapmamak

Girişte de söylediğim gibi bu işin en büyük avantajlarından biri hedeflenebilir olmasıdır.

Siz reklamlarınızı herhangi bir hedefleme yapmadan verirseniz, istediğiniz sonuçları almanız çok zor olacaktır.

Hedef kitle analizi çıkarmadan reklam yaptığınızda reklamınızın alaka(kalite) puanı düşük olacaktır. Bu da reklam maliyetlerinizi arttıracak ve eriştiğiniz potansiyel hedef kitleyi azaltacaktır.

Doğru hedefleme yapmak için Facebook Hedef Kitle İstatistikleri aracından faydalanabilirsiniz. Bu araç her ne kadar Facebook içerisinden bir analiz verse de bu verilerin büyük çoğunluğu Instagram hedeflemesi yaparken de geçerlidir.

Hedefleme yaparken, benzer diğer sayfaları da hedef kitleleriniz içine ekleyebilirsiniz ve yine belli bir yaş grubu, gelir grubu gibi farklı demografik özelliklere sahip insanları ekleyebilirsiniz.

Facebook Piksel Kurmamak

Facebook piksel aracı Facebook’un takip aracıdır. Yani Facebook piksel, sitenize giren kullanıcıyı tespit eder ve sitenizde yaptığı işlemleri takip eder ve buna göre analizler çıkarır.

Piksel kodunun analizlerine göre sitenize giren kişilere veya benzer kişilere reklam gösterebilirsiniz. Bu sayede sitenizle ilgilenen kişiler, reklamlarınıza daha etkili tepkiler verir.

Özel Hedef Kitleler Oluşturmamak

Her reklam amacına göre hedef kitlelerinizi segmentlere ayırmanız gerekir.
Örneğin; bir video reklam oluşturdunuz. Hemen ardından bu reklam için özel hedef kitleler oluşturmalısınız.

  • Videonun %50’sini izleyenler
  • Videonun en az 3 saniyesini izleyenler
  • Videonun %95’ini izleyenler

gibi… Amacınıza uygun segmentlere ayırmalısınız.

Bu sayede bu özel hedef kitlelerde toplanan verilere yeniden reklam yaparak dönüşüm oranınızı arttırabilirsiniz.

Benzer Hedef Kitle Oluşturmamak

Dördüncü maddede bahsettiğim özel hedef kitleler, aynı zamanda oluşturduğunuz o kitlelere Facebook’un benzer hedef kitle oluşturması için de faydalıdır.

Benzer hedef kitle ile video reklamınızı kaydedenler özel hedef kitlenize benzer kişilerden oluşan bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.

Benzer hedef kitle nasıl oluşturulur?

Öncelikle Facebook ve Instagram algoritmaları uygulama içerisinde yaptığımız her şeyi takip eder ve analiz çıkarır. Bu şekilde diğer benzer videoları kaydeden kullanıcıları tespit eder ve sizin için hedef kitle oluşturur. Bu her şey için geçerlidir.

Örneğin; e-ticaret sitenizden alışveriş yapmış kişilere benzer hedef kitle oluşturabilirsiniz ya da sadece sepete ekleyen ama alışveriş tamamlamamış kişiler için de oluşturabilirsiniz. instagram reklam benzer hedef kitle oluşturma

Konum Belirlememek

Özellikle yerel işletmeler bu hataları çok yapıyor. Eğer sadece İstanbul’da hizmet veren bir işletmeyseniz reklam verirken konum hedeflemesini İstanbul olarak seçmelisiniz.

Hatta eğer sadece Kadıköy civarındaki kullanıcılara erişmek istiyorsanız reklam vermek istediğiniz konumu Kadıköy olarak seçmelisiniz. Daha da ileriye gidip işletmenize 10km uzaklıktaki kişileri bile hedefleyebilirsiniz.

Konum belirlemediğiniz hedeflemelerde Van’daki bir kahvaltı salonu İstanbul’daki bir kişiye boş yere reklam gösterebilir ve istediği sonucu alamaz.

Reklam Görselinde Yazı Kullanmak

Hepimiz reklam mesajımızı daha iyi anlatabilmek için görselimize yazı eklemek istiyoruz. Ama ne yazık ki bunun bir sınırlaması var.

Instagram reklamlarında görselde maksimum %20 oranında yazı kullanabilirsiniz. Eğer bu oranı aşmazsanız reklamınız etkili bir şekilde çalışmaya devam eder.

%20 oranını aştığınızda erişmek istediğiniz kişi sayısından daha az kişiye reklamınız gösterilir. Bu da dolaylı olarak reklamın maliyetinin arttığını ve etkisinin azaldığını gösterir.

Yönlendirme Linklerine UTM Eklememekinstagram reklamı verirken utm kullanmamak

Instagram reklamından kullanıcıları bir siteye yönlendirmek istiyorsanız, kullandığınız site linklerini utm kodu ekleyerek kullanmanız gerekir.

Örnek verecek olursam:

Benim site adresim ragipdiler.com ve bu şekilde reklam verirsem trafiğin reklamlardan gelip gelmediğini analiz etmem zor olacak.

Ama utm builder aracını kullanarak oluşturduğum “ragipdiler.com/?utm_source=instagram&utm_medium=reklam&utm_campaign=akis_donusum” gibi linki eklersem analiz ederken bu linkten geldiğini görebilirim.

Ayrıca utm linkinizi ziyaret edenler için bir özel hedef kitle oluşturarak sadece Instagram’daki reklamınızdan sitenize gelen kişilerden segment oluşturabilirsiniz.

Bu yöntemi Instagram biyografinize eklediğiniz link ile kullanabilirsiniz. Bu sayede biyografideki linke tıklayıp siteye girenleri daha kolay analiz edebilirsiniz.

Yanlış Görsel Boyutları Kullanmak

Instagram’da iki alana reklam verebiliriz. Bunlardan biri instagram akış diğeri ise hikayeler bölümüdür.

Bu iki alanın da görsel boyutları birbirinden farklıdır.
Instagram akış reklamında 1:1 yani kare boyutunda görseller kullanılırken, hikaye reklamında 9:16 yani dikey boyutlu görseller kullanılmalıdır.

Her ikisi için aynı görseli kullanırsanız birinden birinde boşluklar kalacaktır bu da reklamın ilgi çekiciliğini düşürecektir.

İçerikten Farklı Formatta Reklam Vermek

Bu konu çok ince bir detaydır ve çok fazla dikkat edilmez. Ancak Instagram reklamlarından maksimum fayda sağlamak istiyorsanız bu konuya mutlaka dikkat edin.

Instagram’da normal sürede paylaştığınız içerikler video formatında ise video reklamlar oluşturmanız daha etkili olur. Eğer fotoğraf formatında paylaşımlarınız ağırlıklı ise fotoğraf reklamı oluşturmanız etkili olur.

İçerik Formatı Ne Farkeder?

Instagram’da paylaştığınız içeriklere ve bunları takip edenlere göre bir algoritma çalışır.

Bu algoritma kısaca; paylaşımlarınız video ise daha çok videolarla etkileşime geçen kullanıcılara gösterilir. Bu algoritma sizin yoğunlukla video içerik paylaştığınızı algılayarak sizi doğru hedef kitlelere yönlendirmek içindir.

Instagram hesabınızı ve kullanıcıları kendi içerisinde bu şekilde ayırır ve reklam gösterirken de bu alışkanlıklardan faydalanır. Bu şekilde daha etkili reklam yapabilmenizi sağlar.

Bir yorum bırakın