Instagram Reklam Verme Rehberi ve Fiyatlar Nasıl Belirlenir?

Instagram’ın kullanıcılar arasında giderek popülerleşmesiyle birlikte instagram reklam konusu markalar için etkili bir dijital pazarlama stratejisine dönüştü.

Orta ölçekli ve büyük işletmeler dijital pazarlama faaliyetlerini uzmanlarla birlikte yönetse de girişimciler, küçük ölçekli işletmeler başlangıç aşamasında kendileri çözmek istiyor.

Instagram reklam verme aşamaları da gittikçe daha zorlu bir hal alıyor. Özellikle reklam fiyatları reklamverenlerin artması ve buna bağlı rekabetin artmasıyla gittikçe artıyor.

Bu durumda yapacağınız en iyi şey bu konudaki uzmanlara danışmak ya da bu konuda kendinizi yetiştirmek olacaktır.

Bu içerik sonunda hem birçok sorunuza yanıt bulacak hem de instagram’da reklam vermek için gerekli tüm bilgilere sahip olacaksınız.

Merak ettikleriniz ve aklınıza takılanları da yorum olarak bana göndermeyi unutmayın!

Instagram Reklamları Nasıl Verilir?

Her şeyden önce instagram reklamları hakkında bilmeniz gereken:

Hem cep telefonlarından uygulama üzerinden reklam verilebileceği hem de Facebook reklam yöneticisi kullanarak reklam verilebileceğidir.

Her iki reklam verme yöntemi için öncelikle instagram hesabımızın bir işletme profili olması gerekmektedir.

Bu işlemi ilk defa yapıyorsanız Facebook hesabınızla Instagram hesabınızı bağlamanız gerekecektir.

Bu adımlardan sonra Instagram üzerinden herhangi bir gönderiniz için reklam oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Güncelleme: Instagram, önceden her profilin işletme hesabına geçişine izin veriyordu ama artık işletme hesabına geçiş yapabilmeniz için e-posta adresinizin işletme e-posta adresiniz olmasını istiyor. Yani isletmem @ gmail.com yerine info @ seosoftware.com.tr gibi e-posta adresine ihtiyacınız var.

Gelelim bu Instagram hesabı ile Facebook reklam yöneticisi arasındaki bağlantıyı oluşturmaya..

Facebook İşletme Yöneticisi Kurma

Öncelikle bir facebook reklam hesabına ve işletme yöneticisine ihtiyacınız olacak.

Bunun için ilk olarak https://business.facebook.com/ adresine giriş yapıyoruz.

Facebook İşletme Yöneticisi Paneli

Facebook işletme yöneticisine girdikten sonra “Giriş Yap” butonunu kullanarak Facebook hesabınızla giriş yapabilirsiniz. Ama bu, sizin kişisel reklam hesabınız olacaktır.

“Hesap Oluştur” butonu ile bir işletme profili oluşturabilirsiniz. Bu sayede takım arkadaşları, sayfa yöneticileri ve birden çok reklam hesabı ekleyebilirsiniz.

Gelelim Facebook işletme yöneticisi ayarları nasıl yapılmalıdır konusuna..

  1. Öncelikle işletme hesabını oluşturduk ve şimdi sol yukarıdaki sekmeden menüyü açtık. “İşletme Ayarları” yazan kısıma tıklıyoruz.
  2. İşletme ayarlarına girdikten sonra sol menüdeki “Reklam Hesapları” ve “Instagram Hesapları” sekmeleri sayesinde hem instagram reklam hesabımızı oluşturacağız. Hem de bağlantı kurduğumuz instagram hesabını buradan görebileceğiz.
  3. Eğer “Instagram Hesapları” sekmesinde reklam vermek istediğimiz instagram hesabı görünmüyorsa buradan kendimiz eklemeliyiz.
  4. Reklam hesabı eklemek için yukarıdaki “Ekle” butonunu kullanıyoruz. Çıkan talimatları uygulayarak ilk reklam hesabımızı oluşturuyoruz.
  5. Tüm bu adımları eksiksiz yaptığımıza göre artık ilk instagram reklamını oluşturmaya başlayabiliriz.

Öncelikle daha profesyonel reklamlar oluşturabileceğiniz işletme yöneticisi üzerinden instagram’da reklam vermeyi anlatacağım.

İşletme Yöneticisi Üzerinden Instagram Reklam Verme

  1. Öncelikle işletme yöneticisi menüsünü tekrar açarak “Reklam Yöneticisi” sekmesine giriyoruz.
  2. Facebook reklam yöneticisine giriş yaptıktan sonra karşımıza gelen ekranda yeşil renkli “Oluştur” butonu olacak.
  3. Oluştur’a tıkladıktan sonra ilk instagram reklamımızı vermeye tamamen adım atmış olacağız..
  4. İlk olarak reklam amacımızı belirlememiz gerekir.
  5. Gönderi etkileşimi reklamı verdiğimizi varsayarak adım adım instagram reklamı oluşturmayı göstereceğiminstagram reklam verme talimatları

Instagram reklamı kurmaya başladığımızda ilk karşılaştığımız ekran bu olacak. Burada doğru bir hedefleme yapabilmek için öncelikle kırmızı ok ile gösterdiğim reklam alanları kısmına girelim.

Reklam alanları: Reklamınızın nerede gösterilmesini istediğinizi belirler.

Burada Facebook içerisindeki birçok alanda reklam verebileceğiniz gibi Facebook Audience Network olarak adlandırılan iş ortaklarında da reklam verebilirsiniz. Ama biz instagram reklamlarını konuştuğumuz için diğer tüm alanları kaldırarak “Instagram Akış” seçiyoruz.

Instagram hikayelerde reklam vermek için aynı şekilde reklam alanları bölümünde “Instagram Hikayeler” seçmeniz gerekir. Ama bu tüm reklam modellerinde geçeri olan bir alan değildir. Bir reklama yorum, beğeni, kaydetme gibi etkileşimler almak istiyorsanız instagram hikayeleri kullanamazsınız.

Instagram Akış seçtikten sonra hedeflemeyi daha doğru yapabiliriz. Çünkü tüm reklam alanları işaretliyken Facebook’un tüm hedef kitlelerini gösterir.

Hedef kitle bölümünde, kullanıcıların hangi konumda yaşadıklarından, yaş aralıklarına, cinsiyetlerine, bilgisayar kullanma dillerine, ilgi alanlarına, meslek gruplarına ve internet davranışlarına kadar birçok kritere göre hedefleme yapabilirsiniz.

Mesela, hamburger dükkanımız olduğunu varsayarak –hamburger seven insanları– ilgi alanlarında –hamburger– olacak şekilde hedefliyoruz.

Bu sayede yan sekmede bu ilgi alanında ve seçtiğimiz diğer kriterlerde potansiyel kaç kişiye reklamımızın gösterilebileceği, ne kadar etkileşim alabileceğimiz gibi verileri görebiliyoruz.instagram reklam kurma

Son aşamaya geldiğimizde ise, ilk olarak Instagram hesabımızın bağlı olduğu Facebook sayfamızı ve Instagram sayfamızı seçerek reklam görselimiz, metnimiz ve varsa websitemizi ekleyerek reklamı yayınlıyoruz.

Instagram hesabında reklam vermek için mutlaka profil resminiz olmalıdır.

Reklam görselinizi veya videonuzu seçtikten sonra yandaki alandan diğer düzenlemeleri de yaparak son olarak sağ alttaki “Yayınla“ya tıklayarak instagram reklamını veriyoruz.

Şimdi instagram uygulaması üzerinden nasıl reklam verilir ona bakalım..

Instagram Üzerinden Reklam Verme ve Hedef Kitle Oluşturma

Instagram’da reklam vermek için ilk olarak Facebook işletme yöneticisinden reklam vermeyi öğrendik.

Instagram’da cep telefonumuzdan nasıl reklam vereceğiz?

Instagram’da hedef kitle oluşturma nasıl yapılır?

İşletme yöneticisinden reklam verebiliyoruz peki uygulamadan neden reklam verelim, bu neden gerekli diye soracak olursanız; şöyle açıklayayım:

Instagram üzerinden reklam vermek istediğinizde farklı reklam modelleri vardır. Bu reklam modellerine işletme yöneticisi üzerinden erişemediğimiz için bazı reklam amaçlarımıza göre instagram’dan reklam vermek gerekebilir.instagram sponsorlu reklam

İşletme profili ya da içerik üreticisi profiline geçirdiğimiz instagram hesabımızda “Tanıtımlar” sekmesi açılıyor.

İlk olarak yapacağımız tanıtım oluştur’a tıklayarak reklam verme adımlarını takip edeceğiz.

Instagram tanıtım oluştur dedikten sonra reklama çıkmak istediğiniz gönderinizi seçip sonraki adıma geldiğimizde 3 farklı reklam modeliyle karşılaşıyoruz.

Bu instagram reklam modelleri:

Profilin: Instagram profilinizin ziyaret edilmesini ve diğer gönderilerinizin de görünmesini istiyorsanız kullanılır. Ayrıca bu şekilde instagram takipçinizi de arttırabilirsiniz.

İnternet Siten: Eğer bir internet siteniz varsa, oraya yönlendirme yapabileceğiniz reklam modelidir.

Direct Mesajların: Instagram üzerinden satış yapıyor olabilirsiniz, insanların ürünleriniz hakkında fiyat vs. gibi sorularını sorabilmeleri için direct mesajlara yönlendirme yapabilirsiniz.

Instagram hedef kitle belirlerken; otomatik ve kendinizin oluşturabileceği seçenekleri sunuyor. Eğer belirli bir takipçi kitlesine sahipseniz otomatik seçeneğini kullanabilirsiniz.

Öncelikle hedef kitlenizin bulunduğu konumu seçerek başlamalısınız. Bunun için görüldüğü gibi 2 farklı ayar kullanabilirsiniz.

Yine Facebook’ta reklam verirken olduğu gibi ilgi alanlarına göre hedef kitlemizi belirleyebiliyoruz. Ayrıca belirlediğimiz ilgi alanına göre çıkan benzer önerileri ekleyebilirsiniz.

Yaş ve cinsiyet hedeflemesini de ayarladıktan sonra bütçe ve kaç gün reklamınızın devam edeceğinizi belirlediğimiz bölüme geliyoruz.

Yine Facebook’taki gibi tahmini günlük erişim gibi verileri aldıktan sonra reklamı yayınlamaya başlıyoruz.

Reklamları sonrasında takip etmek, sonuçlarını almak için Facebook Reklam Yöneticisini kullanabilirsiniz (her iki reklam verme yönteminde).

Instagram’da sponsorlu reklam vermek konusunda herhangi bir eksiğimiz kalmadığına göre instagram reklam fiyatları nasıl belirlenir, kaç lira ile reklamlara başlamalıyız gibi konulara değinelim.

Instagram Reklam Verme Fiyatları

Facebook ve instagram reklam fiyatları 1000 erişim başına maliyetlendirilir.

Öncelikle, dijital pazarlamada ya da dijital reklamlarda birçok maliyetlendirme şekli vardır. CPM, CPL, CPC, CPA … Ancak bunların çoğuna girmeden Instagram reklam ücretlerinin nasıl hesaplandığını anlatacağım.

Facebook ya da Instagram ikisi de aynı şekilde çalışır. Bu yüzden tüm anlatacaklarım Facebook reklam fiyatları için de geçerlidir.

Instagram reklamlarında ne olursa olsun erişim başına ücret ödersiniz. Buna da CPM denir.

CPM: Açılımı cost per mille şeklinde olan fiyatlandırma seçeneği 1000 erişim başına maliyet şeklinde tanımlanır.

Yani; reklamınız 1000 kişiye gösterildiğinde ne kadar reklam ücreti harcadıysa bu sizin CPM değerinizdir. Reklamınız 1000 kişi tarafından görüldüyse ve 1 Lira harcamışsa CPM değeriniz 1 Liradır.

Instagram reklam fiyatları, CPC, CPL gibi farklı şekillerde de optimize edilebilir. Ancak bu değerler CPM değeriniz üzerinden hesaplanır.

CPC: Tıklama başına maliyet.

CPL: Form başına maliyet.

Yani, siz reklamınızı CPC olarak optimize etmek istediğinizde, yalnızca tıklamalardan ücret ödeyeceğinizi düşünebilirsiniz, ama olay bu şekilde işlemez.

Instagram reklam verme fiyatları tam olarak şu şekilde çalışır: CPC olarak optimize edilmesini istediğiniz reklama 1000 erişim başına maliyeti ödersiniz.

Biraz kafa karıştırıcı olmuş olabilir o yüzden, basit bir örnek verecek olursam:

Tıklama başına maliyet olarak optimize etmek istediğimiz reklamın 1000 erişim başına maliyeti 2 Lira olsun. 1 Tıklamayı alana kadar harcanan para sizin tıklama başına maliyetinizdir. Yani 250 kişiye reklamınız gösterildi ve 0.5 kuruş harcağınızda bir tıklama almışsanız CPC değeriniz 0.5 kuruştur. Buna göre optimize edildiğinde her 250 kişiye gösterildiğinde 0.5 kuruş harcar ve 1 tıklama alırsınız. (Bu bir örnektir, istatistikler tamamen değişkendir.)

Kısacası: Tıklama başına maliyet olarak ya da farklı bir ücretlendirme de seçseniz, siz sadece tıklamalara para ödemezsiniz. Hiç tıklama almasanız bile reklam ücretini ödemeye devam edersiniz.

Instagram Reklamı İçin Kaç Lira Harcamak Gerekir?

Instagram’da reklam vermek için 5 Lira günlük bütçe ile de reklam verebilirsiniz.

Ama Instagram reklamları için ne kadar harcamanız gerektiğini doğru planlamalısınız.

Her işletmenin dijital pazarlama bütçesi veya instagram reklam bütçesi farklıdır. Ayrıca instagram reklam fiyatları da hem reklamverenlerin artması hem rekabetin artması hem de değerinin artmasıyla sürekli olarak artıyor.

Sektörünüz de instagram reklam ücretlerini etkileyen bir faktördür. Sektörünüzde çok fazla reklamveren varsa reklam ücretleri artacaktır. Evet, hala 5 Lira ile instagram reklamı verebilirsiniz ama çok daha az etki alırsınız.

Instagram reklam ücreti belirlemeden önce hedefler belirlemelisiniz. Gerçekçiliği olmayan reklam bütçeleriyle instagram’da reklam verirseniz boşuna harcamalar yapmış olursunuz.

Örneğin, 5-10 lira gibi günlük bütçelerle ev ya da araba satmak, değerli bir dönüşüm beklemek başlangıçta çok gerçekçi olmayacaktır.

Her reklam modeli için farklı ücretler vardır. Değerli dönüşüm beklediğiniz yani reklamınızın karşılığında bir ürün satmak istediğinizde buradaki reklam fiyatları, marka bilinirliği reklamlarına göre daha yüksek olabilir.

Ayrıca satmak istediğiniz ürün 50 Lira ancak siz instagram reklamına 1 ürün başına 50 lira ödüyorsanız bu mantıklı bir reklam değildir.

Küçük bütçelerle instagramda reklam vermek için: erişim, marka bilinirliği, etkileşim gibi reklam modellerini kullanabilirsiniz.

Sorunuza tam olarak cevap veremediğimi biliyorum ancak dediğim etkenlere göre bütçe planlaması yapacak olanlar sizsiniz.

Reklam bütçesi belirlerken: reklam hedefinizi belirleyin, rakiplerinizi belirleyin, gelir-gider hesabınızı yapın, ürün veya hizmetinizin değerini belirleyin, hedef kitlenizi belirleyin ve sürekli optimizasyon yapın. Bu şekilde dijital pazarlama stratejilerinizde maksimum verim alabilirsiniz.

Instagram Reklamları Hakkında Merak Edilen Her Şey

Instagram’da sponsorlu reklam nasıl veririm?

Instagram’da sponsorlu reklam vermek aslında tam olarak bu tüm anlattıklarımdır. Anlattığım şekilde instagram reklamı verdiğinizde hedef kitlenizin karşısına reklamınız “sponsorlu” yazısı ile çıkacaktır.

Instagram’da reklam vermek etkili midir?

Doğru stratejilerle instagram’da reklam vermek etkilidir. Hatta tüm dijital reklamlar için bunu söyleyebilirim. Çünkü hala geleneksel reklamlara göre ucuzölçülebilir ve hedeflenebilir pazarlama yöntemleridir.

Instagram reklamlarıyla takipçi sayımı arttırabilir miyim?

Evet. Hatta benim örneklerde kullandığım instagram hesaplarım instagram reklamları sayesinde bu kadar takipçiye ulaştı. Eğer merak ederseniz bunu nasıl yaptığımı da anlatabilirim. (Yorumlarda yazarsanız.)

Instagram reklamlarında ne kadar yazı olmalı?

Instagram reklamlarında görsel %20 oranında yazı kabul edilir. Yani reklamınız sorunsuz şekilde çalışır. %20’den biraz fazla ise normalde erişebileceği kişi sayısından daha az erişim sağlar. Tamamen yazı olan görsellerin onaylanma süreci de çok uzundur, onaylanmayabilir.

Reklam görselinizin uygunluğunu kontrol etmek için Facebook işletme yöneticisi içerisindeki “Kreatif Merkezi” aracını kullanabilirsiniz.

Instagram reklam görsel boyutları kaçtır?

Instagram reklam görsel boyutları paylaşımlardaki boyutlarla aynıdır.
Instagram Akış için 1:1 oranında yani kare şeklinde görseller kullanılır.
Instagram hikayelerde 9:16 şeklinde dikey görseller kullanılır.

Neden instagram reklamı veremiyorum?

Öncelikle işletme hesabına geçiş yapmalısınız. Eğer bu yazının tamamını okuduysanız reklam vermenizde herhangi bir sorun yaşanmaz. Uyarılar ve notlar bölümlerinde bazı detay bilgiler de paylaştım onları da tekrar incelemenizi tavsiye ederim.

Eğer bunlar dışında bir sorunla karşılaşıyorsanız Facebook reklam ilkeleri sayfasını inceleyin.

Instagram reklamım onaylanmıyor? Onaylanma süresi ne kadar?

Instagram reklamınızı yayınladıktan sonra Facebook, reklamınızın belirli koşullara uyum sağlayıp sağlamadığını kontrol ediyor. Bu süre bazen çok kısa, bazen çok uzun sürebilir. Ancak anormal uzun sürmüşse farklı bir reklam oluşturun, eğer o reklamda onaylanmazsa Facebook Yardım sayfasından destek alın.

Reklamınız onaylanmıyorsa, instagram politikalarını ihlal ediyor olabilir, reklam hesabınızda tanımlanmış kartın bakiyesi olmayabilir, reklam hesabınız dondurulmuş olabilir.

Instagram reklamını nasıl kapatırım?

Instagram reklamını kapatmak için facebook reklam yöneticisini kullanabilirsiniz. Ayrıca bu reklam yöneticisinin mobil uygulaması da bulunuyor. Telefonunuza indirerek istediğiniz zaman kapatabilir ve takibini yapabilirsiniz.

Instagram üzerinden reklam kapatmak içinse yine reklam verme adımındaki gibi tanıtımlar bölümünden kapatabilir ve takibini yapabilirsiniz.

Bir yorum bırakın