Bildiğimiz gibi tüm dünyada en popüler arama motoru google’dır. İlk olarak google tarafından bulunan reklam yöntemi adwords ile küçük-orta-büyük ölçekli tüm firmalar kolayca reklam verebiliyor ve ayrılan bütçeye göre yüz binlere hatta milyonlara ulaşma şansını yakalıyor.
Adwords platformunda reklamların sıralaması, yüzlerce metrik hesabıyla yapılıyor ve reklamverenler için potansiyel müşteriye direk ulaşma kolaylığı sağlanıyor. Google reklamaları, ürünlerinizi kendi iradesiyle arayan insanlar tarafından ziyaret edildiği için diğer reklam mecralarıyla karşılaştırıldığında benzersiz bir geri dönüşüm yüzdesine sahiptir.
Google Adwords reklamları oldukça esnektir. Örneğin günlük bütçenizi belirleyebilirsiniz ve sistem belirlediğiniz bütçe üzerine çıkmaz. Ödeme limiti belirleyebilirsiniz, mesela günlük 10 tl toplamda 100 tl 10 gün boyunca yayın yapmak istiyorum diyebilirsiniz.
Yayıyınız her güg 10 tl lik ve finalde 100 tl lik gösterim sağlar. Yayındaki reklamınızı dilediğiniz zaman bir tık ile duraklatabilir, dilediğiniz zaman tekrar başlatabilirsiniz. Reklam yayınından ayrıca daha ayrıntılı şekilde, anahtar kelimelerinizden birini bir tıkla duraklatabilir, bir tıkla tekrar yayınlayabilirsiniz.
Google Adwords reklamlarının genel hiyerarşisine baktığımızda;
Kampanyalar -> Reklam Grupları -> Reklamlar -> Anahtar Kelimeler şeklinde sıralaybiliriz.
İlk önce bir kampanya oluşturulur, adım adım reklam kampanyası oluşturma işlevlerini resimli anlatacağız.Sonrasında reklam grupları oluşturulur ve anahtar kelimeler gruplandırılır.
İsterseniz ilk adımdan başlayarak devam edelim;
Google Adwords Hesabı Nasıl Açılır ?
İlk önce Google Adwords üzerinde hesap oluşturmamız gerekiyor. Google’ın sunduğu bir çok reklam mecrası vardır. Bunların tümü google adwords hesabı üzerinden yönetilir.
http://www.google.com/adwords adresine girerek sağ üst köşedeki oturum aç kısmından yeni hesap oluşturmaya başlayabiliriz.
Kayıtlı gmail kullanıcısı değilseniz karşınıza kayıt formu gelecek. Bu form ile ilk önce bir gmail hesabı oluşturabilirsiniz. Gmail hesabınız önceden varsa giriş bilgilerinizle oturup açtığınızda adwords hesabınız otomatik oluşmuş olacaktır.
Adwords üzerinde oturum açtıktan sonra karşınıza adwords hesap kaydınızla ilgili ayarları talep eden bir form gelecektir, bu ayarları tamamladıktan sonra ilk reklam kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Google Adwords Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur ?
Adwords hesap ayarları bölümünü geçtikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelir, bu ekranda sol üstte yer alan ilk kampanyanızı oluşturun sekmesini tıklayarak devam ediyoruz. Bu bölümde reklam için ayıracağımız bütçe belirleme işlemleri, hedef kitleleri belirleme, anahtar kelimeleri belirleme ve ödeme için fatura bilgilerimizi tanımlama işlemlerini yapacağız.
İlk kampanyanızı oluştur sekmesini tıkladığımızda kampanyamız oluşur, hemen ardından oluşan kampanyanın içine düşeriz. Bu bölümde kampanyamızın diğer ayrıntılarını ayarlayacağız.Sol sekmede kırmızı renkte “KAMPANYA” sekmesi gürürüz buna tıkladığımızda karşımıza bazı seçenekler çıkacak;
- Arama ağı ,
- Görüntülü reklam ağı,
- Yalnızca arama ağı,
- Yalnızca görüntülü reklam ağı,
- Alışveriş,- Video,Şeklinde ne tür mecralarda yayın yapmak istediğimizi sunan seçenekler gelecek. Bu seçeneklerden, reklamımızın yayınlanmasını istediğimiz mecrayı berirleyerek devam ediyoruz.
Arama ağı-Görüntülü reklam ağı seçeneğini seçersek, reklamımız hem google arama sonuçlarında hem de google’ın reklamlarının yayınlandığı yüzbenlerce blog,haber,portal,forum gibi sitelerde yayınlanır.
Yalnızca arama ağını seçersek sadece google arama sonuçlarında yayınlanır.
Yalnızca görüntülü reklam ağını seçersek, google arama sonuçlarında yayınlanmaz, google iş ortağı web sitelerinde yayınlanır.
Alışveriş reklamlarını seçersek, google alışveriş tabı altında ve arama sonuçlarında ürün resimleri ve fiyatları olarak yer alır (Bu kısmı bir başka makalede daha ayrıntılı ele alacağız)
Video seçersek, youtube ve genel olarak uygun web mecralarında vide reklamımız yayınlanır.
Evrensel uygulama kampanyasını seçersek, tüm mecralarda reklamımız yayınlanır.
Biz bu konumuzda standart bir google arama ağı reklamını ele aldığımız için diğer yayınlanma seçeneklerine sonraki konularda değineceğiz.
Yalnızca arama ağı seçeneğini seçtik ve devam ediyoruz, karşımıza kampanya ayarlarını yapacağımız bölüm geliyor. Burada kampanya adı, cihazlar, yerler gibi kriterleri belirliyoruz. Reklamımızın yayınlanacağı bölgeleri,şehirleri burada yer seçenekleri kısmında belirliyoruz.
Bu kısım önemlidir. Çünkü varsayılan olarak Türkiye geneli seçeneği gelecektir. Eğer tüm Türkiye geneline ulaşabiliyorsanız sorun yok devam edebiliriz, ancak belirli bölgelerde hizmet verme gibi bir durumunuz varsa bu alanı doğru seçmek çok önemli olacaktır.
Reklam Başlığı ve Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi
Bu aşamada reklamımızın başlığını, sloganını, anahtar kelimelerini ve görünecek url ile reklama tıklanınca gidilecek url adreslerini belirleyeceğiz.
Anahtar kelimeleri belirlerken bazı seçimler yapabiliriz. Örneğin kelimemiz e-ticaret, e-ticaret anahtar kelimesini tanımladığımızda bu kelime varsayılan olarak geniş eşleşme olarak kaydolur.
Geniş eşleşme, bu kelimeye yakın diğer bir çok kelimede de reklamınızın yayınlanması demektir. Mesela kullanıcı e-ticaret paketleri veya e-ticaret sitesi yazdığında da reklamınızın çıkma olasılığı vardır.
Eğer reklamımız sadece belirlediğimiz anahtar kelime arandığında görünsün istiyorsak tam eşleşme yapmamız gerekir. Bunu yapmak için anahtar kelimeyi [] tagları arasına almamız gerekir. [e-ticaret] gibi.
Bu adımı da geçtiğimizde reklamımız yayına hazır hale gelmiş demektir. Reklamımızın sonuçlarda gösterilmesi için sağ üst köşede bulunan dişli simgesi altınaki “faturalandırma” bölümüne giderek ödeme yöntemi, kredi kartı, fatura bilgileri gibi kısımları tamamlamamız gerekiyor.