Facebook Reklam Verme Türleri

Facebook reklam hesabınızda kampanya yayınlayabileceğiniz farklı reklam türleri bulunmaktadır. Bu reklam türlerinden amacınıza en uygun olanı seçerek daha etkili sonuçlar alabilirsiniz.

Bilinirlik Reklamları

İşletmenizin bilinirlik düzeyine göre reklam kampanyaları oluşturabileceğiniz seçenekler bu kısımda bulunmaktadır.

Marka Bilinirliği

Facebook yüzlerce marka reklamları üzerinde yaptığı araştırma sonucunda insanların gönderi reklamlarında geçirdiği süre ile reklamı hatırlama olasılığının doğru orantılı olduğunu tespit etmiştir. Yani marka bilinirliği yüksek bir işletmeniz varsa daha çok kiiye markanızı ulaştırmak için kullanacağınız reklam türü marka bilinirliğidir. Küçük işletmelerin bu reklam türünü kullanması tavsiye edilmez.

Erişim

Özellikle küçük işletmelerin daha çok kitleye ulaşmasını sağlayacak olan reklam türüdür. Oluşturduğunuz kampanyalar sonucunda sitenizi ziyaret eden kullanıcılara retargetin kampanyaları oluşturacağınız reklam türü erişim reklamlarıdır.

Düşük bütçelerle daha çok kişiye erişim reklamları ile ulaşabilir, yeniden hedefleme (retargeting) kampanyalarınızda gösterim sınırını belirleyebilirsiniz.

Değerlendirme Reklamları

Trafik

İnsanları facebook, instagram ve diğer platformlardan sitenize çekmek için trafik reklamlarını kullanabilirsiniz. Halihazırda piksel kullanıyorsanız trafik reklamları yerine dönüşüm reklamlarını kullanmanızı tavsiye ederim.

Etkileşim

Herhangi bir ürün, içerik, video ya da viral reklam çalışması için insanlara ulaşmak ve etkileşim almak istiyorsanız, etkileşim reklamlarını kullanabilirsiniz. Gönderi erişimine ek olarak sayfa beğenmeleri ve etkinlik yanıtları kampanyalarını da etkileşim reklamı ile oluşturabilirsiniz.

İpucu: Etkileşim reklamları ile elinizdeki bir ürün için pazar yoklaması yaparak, ürünün satılıp satılmayacağı konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

Uygulama Yükleme

Geliştirdiğiniz bir uygulamanız varsa, insanlara tanıtım yapabilir, App Store ve Google Play Store’a yönlendirme yapabilirsiniz.

Video Görüntülemeleri

Elinizdeki video aracılığı ile insanlara ulaşmak istiyorsanız video görüntülenmeleri seçeneği ile reklam yayınlayabilirsiniz. Ayrıca retargeting kampanyaları oluştururken video görüntüleme reklamları ile videonuzu belirli süre (5-10 sn) izleyen kişilere yeniden reklam kampanyaları oluşturmanız mümkündür.

Potansiyel Müşteriler Bulma

İnsanların iletişim bilgilerine, mail adreslerine ve birçok bilgiye ulaşarak İşletmeniz için potansiyel müşterileri bulmanız mümkün. Bu reklam çeşidinin en büyük avantajı insanların bir form doldurmalarını sağlayabiliyor olmaktır.

Mesajlar

Messenger marketing kampanyaları oluşturarak mesajlaşan insanlara kampanyalarınızı gösterebilir ve bu insanlar ile iletişime geçebilirsiniz.

Dönüşüm Reklamları

Dönüşüm reklamlarını kullanabilmeniz için web sitenizde bir piksel kodunun olması gerekmektedir.

Dönüşümler

Dönüşümlerin en büyük avantajı, dönüşüm ile sonuçlanan kampanyalar için piksel ile birlikte çalışarak daha önce web sitenize gelen kullanıcıları filtreleyerek kampanya oluşturabilmektir. Örneğin, etkileşim reklamları ile sitenize gelip sepete ürün ekleyen kullanıcıları seçerek dönüşüm reklamları ile bu kişilere ürünü satmaya yönelik kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Katalog Satışları

Sitenizde bulunan herhangi bir kategorideki ürün ya da içerikleri ekleyerek, güncel şekilde reklam çıkabilirsiniz.

Mağaza Trafiği

Mağazanızın işletme adresinin yakınındaki insanlara ulaşabilmek için mağaza trafiği reklamlarını kullanabilirsiniz.

Facebook Reklam Ücretleri Nelere göre değişir?

  1. Hedef Kitle: Reklamın gösterileceği hedef kitle ne kadar spesifikse veya popüler bir demografik segmenti hedefliyorsa, tıklama başına maliyet (CPC) veya bin gösterim başına maliyet (CPM) artabilir.
  2. Reklamın Formatı: Video reklamlar, görüntülü reklamlar, hikayeler, carousel reklamlar gibi farklı formatlardaki reklamların maliyeti farklı olabilir.
  3. Reklamın Kalitesi ve Relevansı: Reklamın kalitesi ve hedef kitlesi için ne kadar alakalı olduğu, reklamın maliyetini etkileyen önemli bir faktördür. Yüksek kaliteli ve hedef kitle için alakalı reklamlar genellikle daha düşük maliyetlere sahip olabilir.
  4. Bütçe ve Teklif Stratejisi: Günlük bütçeniz veya tıklama başına maksimum teklifiniz, reklam maliyetinizi doğrudan etkileyebilir.
  5. Reklamın Yayınlandığı Zaman: Özellikle belirli tatil dönemlerinde veya sektörünüzde yoğun rekabetin yaşandığı dönemlerde reklam maliyetleri artabilir.
  6. Reklamın Yerleşimi: Facebook’un ana akışında, sağ kolonda, Instagram hikayelerinde veya Audience Network’te gibi farklı yerleşimlerdeki reklam maliyetleri farklılık gösterebilir.

Bu faktörleri dikkate alarak, Facebook’ta reklam verirken dikkatli bir bütçe planlaması yapmalısınız.

Bir yorum bırakın