E-Ticarete başlarken nelere dikkat edilmeli

Hiç şüphesiz e ticaret sektörünün Türkiye’de hızla gelişmekte olduğu bir gerçektir. Reel satış kanallarına göre sanal pazarların bir hayli oldukça yüksek cirolar elde edilerek belli bir noktaya kadar çıkabildiği bir dönemde eticarete giriş doğru bir tercih olacaktır.

Türkiye’de E-Ticaret kanunlarında da yapılan olumlu düzenlemeler hem satıcıyı hemde alıcıyı güven altına almıştır. Buda eticaret pazar yerlerinin karşılıklı güvene dayalı alışverişler gerçekleştirebilmesine olanak sağlamaktadır. Öncelikle eticarete adım atmak kolay gibi görünse de aslında kendi alanında bazı zorlukları ve maliyetlerinin de olduğu bir gerçektir.

Ayrıca eticarete başlarken karşılaşabileceğiniz tüm zorluklar aslında reel pazarda karşılaştığımız bazı zorluklara benzerlik gösterebilir. Bir dükkana ürünleri dizmek gibi her ürünün aynı şekilde sanal mağazanıza veri girişi yapılması yolu ile düzenli olarak yüklenebilmesi gibi.

Plansız ve stratejik pazarlama tekniklerinden yoksun bir eticaret, sizleri hedeflerinize ulaştıramaz. Doğru teknikler ve argümanlar kullanmalısınız. Bu argümanlar doğru kullanıldığında sizleri hedeflerinize kolaylıkla ulaştıracaktır.

Her şeyden önemlisi eticarete başlarken dikkat edilmesi ve yapılması gerekenleri sıralayalım;

Sektör ve Hedef Kitlenizi Belirleyin ve Buna Uygun Olarak Firmanızı Kurun

Öncelikle eticarete başlamak için ne satmak istediğinize ve hedef kitlenizin kimler olacağına doğru karar verin.
Sonrasında firmanızı kurmanız ve vergi mükellefi olmanız gerekmektedir. Fatura kesebilmeniz ve diğer yasal eticaret kanununa uygun prosedürleri uygulayabilmeniz için bu gereklidir. 

 Alan Adı Tescili (Domain) 

Almaya karar verdiğiniz alan adınızın daha önce kullanılmadığına özen gösterin. Ayrıca Alan adlarında (.com, .com.tr, .net, .org) boşta ise bunları da almanız markanız açısından önemlidir.

Not: Almayı düşünmediğiniz (.net, .org) gibi alan adlarının kötü niyetli taklitçiler tarafından kötü niyetli kullanımlarda ileride marka prestijinize zarar verebileceğini unutmayın.

Alan adı tescili için www.turhost.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

E-Ticaret Sitenizi Kurarken Marka Tescili Mutlaka Olmalı (Marka tescili ve isim benzerliği ile ilgili hukuki açıdan sorun yaşamayın)

Marka Tescilinizi Mutlaka Yapın. Alan adınızı aldınız firmanızı kurdunuz ama marka tesciliniz yok. Bu ilerleyen süreçte huhuki olarak problem yaşayabileceğiniz durumların ortaya çıkmasına sebep olabilir. Mutlaka eticarete başlarken bir marka tescili şarttır. Hem markanızı hemde ortaya çıkabilecek yasal sorunları tamamen ortadan kaldırmanız açısından fayda sağlayacak önemli bir adım olacaktır.

Marka Sorgulam Sayfası :  http://online.turkpatent.gov.tr/trademark-search/pub/trademark_search

Türk Patent Enstitüsü Sitesi :  http://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/

Ayrıca sizler bireysel başvuru yapacak bilgiye sahip değilseniz google.com‘ da “Marka Tescili” diye aratıp karşınıza çıkan çeşitli marka tescil firmaları ile iletişime geçerek markanızı tescil edebilirsiniz.

E-Ticarette ünvan Seçimi Konusu oldukça önemlidir.

Yasal bir sorunla karşılaşmamak adına tescil için seçtiğiniz ibarenin bir şirketin ticaret unvanı olması ihtimali de bir hayli güçlüdür.

Bu sebeple E Ticarette Buna da dikkat etmek gerekir.

Bu ihtimalleri ortadan kaldırmak adına şu adresten kontrolleri sağlayabilirsiniz

Ücretsiz bir eticaret altyapısı mı yoksa özel çözümler sunan firmaların eticaret altyapısı mı tercih edilmeli?

Örn: Magento (ücretsiz)  IdeaSoft : (ücretli)

Peki ücretsiz ve ücretli eticaret paketleri arasındaki en önemli fark neler kısaca öncelikle bunları ele alalım 

Ücretsiz yazılımlarda iki temel risk sizleri bekliyor bunlar;

1:  Sürekli güncellenen bir altyapı ve özel hazırlattığınız modüllerinizin de tekrar tekrar sürekli ek maliyetlerle güncelleştirilmesi gerçeği

Kargo sorgulama modülü, xml entegrasyonu, sanal pazar entegrasyonları, sanal pos vb gibi entegrasyonları için dışarıdan bir şahıstan ve yazılım firmasından destek almak zorundasınız ve kullandığınız ücretsiz eticaret yazılım resmi sitesinden her güncelleme yayınladığında sizlerde güncelleme yapmalısınız.

Buda ortaya çıkan güvenlik risklerini minimize eder ancak kesinlikle ortadan kaldırmaz. Ayrıca her güncelleme sornası para verip yaptırdığınız ücretsiz yazılım entegrasyon modüllerinizi tekrar para verip yeni güncellenen versiyonlara uygun hale getirtmeniz gerekecektir. Çünkü her güncelleme sonrası eklentiler uyumlu olmayabiliyor. Yeni versiyona göre yenilenmeliler.

2:  Bir web hosting paketi satın almak yada sunucu kiralamanız gerektiği gerçeği

E-Ticaret siteniz için kullanacağınız web hosting firmasından satın aldığınız hosting paketi sunucunun sadece belli bir kısmını kullanmanıza olanak sağlayan diskin (HDD) paylaştırılmış halidir. Yani sizin sunucu kiraladığınız hosting cihazında başka firmaların veya kişilerin  siteleri de barınıyor olacaktır. Eğer kendinize özel hosting kiralamayıp normal bir web hosting paketi aldıysanız bu geçerli olacaktır.

Özel sunucu kiraladığınız da maliyeti ile birlikte kontrolü de sizde olacaktır. Dolayısı ile güvenlik riskleri ile uğraşmanız sizi asıl yapmanız ve odaklanmanız gereken eticaret sitenizden uzaklaştırabilir. Yada doğru kararlar almanızı engelleyebilir. Aynı sunucuda birden fazla sitenin barınması güvenlik risklerini de beraberinde getirir.

Sizin siteniz hacklenmese bile sunucuda barınan X bir sitenin hacklenmesi sizinde hacklenmeniz anlamına gelir. Örnek vermek gerekirse SHELL adı verilen bir kod betiği parçacığı üzerinden sadece sunucuya dosyanın yüklenmesiyle beraber sunucu dizininde var olan tüm site kontrolünün hackere geçmesi anlamına geliyor ki buda siteniz için verdiğiniz binbir emeğin boşa kolayca gidebileceği anlamı taşır. 

Bu sebeple sunucu sizde olsa dahi sürekli takibin yapmak size hem zaman hemde maliyet açısından bir kayıp olacaktır. Sunucu üzerinde bir hosting alıp kontrolü hosting firmasına bırakmanızda sunucunuzda ki bir başka sitenin hacklenmesi ile sizin sitenizin de hacklenmesi kuvvetle muhtemel olasılığını beraberinde getirir ki bu çok önerilmez. Ayrıca bu durum kullanıcıların gizli kalması gereken kredi kartı gizliliği konusunda da bir çok endişeyi de beraberinde getiriyor..

Gelelim ücretli bir altyapı neden tercih edilmeli konusuna…

Ücretli bir altyapıda karşılaşabileceğiniz risk ücretsiz bir eticaret yazılımına oranla neredeyse yok gibidir.

Ayrıca sistem güvenliği ve güncellemesi gibi derdiniz yok.

Bu sadece ideasoft’a özel bir durum olmamakla birlikte tüm özel eticaret altyapısı sağlayıcıların da  da karşınıza çıkabilecek muhtemel ek maliyetlerdir.

Nedir bunlar?

– Yıllık kira bedeli ödemeniz gerekecektir. Özel yazılımlarda genel olarak satın alma değil kiralama söz konusudur. Buda tüm güvenlik ve güncelleme konularında sizin sitenizin hem sürekli güvenli kalmasını hemde sizlere e-ticaret siteniz ile ilgilenebilmeniz açısından büyük ölçüde ve düşük maliyetlerle zamandan tasarruf sağlayabilecek şekilde çok önemli bir tercih sebebi olmasını sağlar.

– Kurumsal kimliğinizi yansıtan bir yüzle hizmet verebilmek için yeni bir tema tasarım hizmeti almanız gerekebilir (Tercihe bağlıdır) Bu tercihe bağlıdır ancak bu hizmeti almanızda fayda var.

– Entegrasyon firmalarından hizmet almak için özel entegre edilebilir modüller almanız gerekebilir. Örn: Kargo sorgulama yada XML Entegrasyon veya Pazar yerleri entegrasyon modülü gibi tercihe bağlı modüller satın almak durumunda kalabilirsiniz ki ücretsiz yazılımlarda da bu geçerlidir.

– Tercihe bağlı olarak reklam ve kampanya yönetimleriniz için bir SEO yada Google Adwords paketi almanız.

– Ziyaretçi sayınızın ilerleyen zamanda çoğalması yüz binleri bulması yada milyonlara ulaşması durumunda kiraladığınız sunucu paketinde bulunan trafiğinizi (bandwidth) i  güncellemek için ilave bir trafik (bandwidth) paketi satın almanız gerekebilir. (Ücretsiz bir yazılımla normal hosting paketi alsanızda aynı şeyler olacaktır orada da artan trafiğinizi karşılamak için ekstra bandwidth alıyor olacaksınız)

Özel bir eticaret altyapısı tercih edildiğinde eticaret sitesi için olmazsa olmaz  ve dikkat edilmesi gereken 5 şey vardır.

1: Kurumsal kimliğinize uygun bir web arayüz tasarımı

2: Mobil arayüz tasarımı

3: Tercih ettiğiniz yapının responsive özelliğine sahip olması. 

4: Tercih ettiğiniz firmanın teknik sorunlarla karşılaştığınızda yeterli teknik destek hizmetini kolaylıkla çözüm odaklı sizlere verebiliyor olması.

5: Bir çok uygulama desteğinin bulunması ve pazar yerleri ile sorunsuz şekilde çözümler üretebilmesinin yanı sıra özel ihtiyaçlarınızı da karşılayabiliyor olması.

Profesyonel bir E-Ticaret SEO Çalışması Desteği Şart

E-Ticaret siteniz için etkili bir SEO Hizmeti almanız gerekmektedir. Yayınlamayı planladığınız Google Adwords reklam kampanyalarınızın yanı sıra mutlaka doğru ve profesyonel bir ajanstan eticaret seo çalışmaları konusunda da destek almanız sitenizin daha fazla satış gerçekleştirmesi ve sizlere bol kazançlar sağlayabilmesi adına hayati öneme sahiptir.

Bütçenize uygun ve profesyonel eticaret SEO  Desteği almak için eticaret.tv tarafından sunulan E-Ticaret Platformu sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Doğru bilinen yanlışlar ile alınan seo hizmetleri maalesef sitelerin google.com gibi arama motorları tarafından spama düşürülmekte ve buda arama sonuçlarında maalesef sitelerinizin kullanıcılar tarafından kolay ulaşmasını engellemektedir.

Dolayısı ile SEO Konusunda kesinlikle profesyonel ajanslardan destek almaya özen gösteriniz. Mutlaka ajansın sizlere sunduğu referansları dikkatle inceleyiniz. Gerekiyor ise daha sağlıklı bilgi edinmek adına ajansın seo hizmeti sağladığı referanslarına telefon üzerinden ulaşarak bilgi alabilirsiniz.

Bu ileride karşılaşabileceğiniz istenmeyen durumları ortadan kaldıracaktır.

Reklam Yönetimlerinde Google Adwords Kullanımının Önemi

Merchant Center (Ürün Listeleme Reklamları), GDN Reklamları, Youtube Reklamları, Remarketing (Yeniden Pazarlama) Reklamları ve Gmail Reklamları firmaların e-ticaret sektöründe var olmasını sağlayan temel reklam rol modelleridir.

Tabiki burada çok doğru bür reklam bütçesi ve doğru hedef kitle seçimi yapmak gerekiyor.

Tıklama başı maliyet yönetiminin olduğu rekabetçi bir e-ticaret alanında doğru stratejiler belirlemeniz gerekmektedir. Bunu tek başınıza başaramazsınız. 

Kaliteli bir hedef kitlesi belirleme, rakip analizleri, sektörel analizler ve anahtar kelime bütçe dağılımı burada hayati öneme sahiptir ve çok dikkatli planlama gerektirir.

Dolayısı ile farklı bakış açılarına sahip ajans ve uzmanlardan destek almanız yerinde bir karar olacaktır.

Dilerseniz bu konuda bir eticaret girişimcisi olarak Google Reklam Ajansına başvurarak destek alabilirsiniz.

Rakiplerinizin bol olduğu ve rekabetçi bir ortamın olduğu eticaret sektöründe bir marka algısı yaratmak ve etkili bir bütçe dağılımı ile potansiyel bir müşteri kitlesine ulaşmak ancak ve ancak profesyonel bir Google Adwords reklam çalışması ile gerçeğe dönüşebilir.

Bir yorum bırakın