E-ticaret sektörü rekabetin çok yüksek olduğu bir alandır ve burada öne çıkmak isteyen binlerce firmayı bulabilirsiniz. Herkes stratejik SEO Tekniklerini doğru uyguladığını düşünerek öne çıkma planları yapmaktadır. Peki ama kaçımız bu planları yaparken doğru sonuca varabiliyoruz?
Şüphe yok ki bir çok web yöneticilerinin en çok başını ağrıtan konuların belkide en başında SEO Teknikleri gelir.
Öyle ki piyasada bir çok ajans ve freelancer seo tekniklerinde başarılı olduklarını iddia etmektedirler. Oysa gerçek hiçte öyle değildir.
Google sürekli algoritmasını güncellemekte ancak SEO konusunda uzman olduklarını iddia edenler maalesef yenilikleri çok hızlı takip edemedikleri için eski teknikleri uygulayarak başarı elde etmeye çalışmaktadırlar. Oysa hem zaman kaybı hemde SEO konusunda yatırım yapanlar için maddi kayıplarla genelde bu gibi konular sonuçlanmaktadır.
Bir E-Ticaret siteniz var ve Arama Motoru Optimizasyonun da başarı elde etmek ise amacınız, bunun yolu önce doğru stratejilerin uygulanmasından geçer. Hiçbir rakip analizi yapmadan, güncel arama motoru optimizasyonu tekniğini uygulamadan, anahtar kelimenin gücüne inanmadan ve doğru anahtar kelimeleri tercih etmeden başarıya ulaşabilecek bir SEO çalışması yapmanın mümkün olmayacağını belirtebiliriz.
Gelelim adım adım Eticaret SEO Tekniklerine, yapılması gerekenleri başlık ve açıklamalarıyla şöyle bir sıralayalım.
Rakip Analizi
E-Ticaret sitesi kurdunuz ancak google.com’da yeterli başarıyı sağlayamıyor iseniz bir şeyler doğru gitmiyor demektir…
SEO konusunda önemli bir yer tutan rakip analizini mutlaka yapmalısınız. Rakiplerinizin web sitelerini inceleyerek onlar hakkında bilgi sahibi olun. Başarılı olan rakiplerinizi bir kenara yazıp bu başarılı rakiplerinizin sitelerinde kullandıkları anahtar kelimeleri ve seo açıklamalarını çok iyi analiz edin.
Google’da çıkmak istediğiniz asıl anahtar kelimeleri ve bunlara ait sihirli cümlelerle yazılmış açıklamaları bir yere not edin. Çünkü seo teknikleri uygulamalarında bu kelime ve açıklamalar sizin çok işinize yarayacaktır. Sitenize içerik girdiğinizde bu anahtar kelimeleri ve açıklamaları kendi sitenizde uygulayabilirsiniz.
Tabi SEO teknikleri konusunda diğer adımları da doğru olarak yapabilirseniz başarılı olabilmek için yapılması gereken doğru teknikleri uyguladığınızı söyleyebilirim.
Anahtar Kelime Analizi
Her sitenin hedef kitleye ulaşması için arama motorlarının kendilerini doğru tanıması gerekiyor. Doğru sonuç vermeye programlanmış arama motorları örümcekleri sizinde sitenizi tarar ve alakalı gördüğü sonuçları kullanıcılara arama sayfalarında aradıkları sonuçlara göre ulaştırırlar.
Dolayısı ile doğru sonuç elde etmek için anahtar kelime analizi yapmanız çok önemli ve gereklidir. SEO Teknikleri içerisinde bu belki de uygulamanız gereken en önemli adımlardandır.
Site İçi Teknik Hataları Bulma
Web sitenizdeki kırık linkleri tespit ederek, bu linkleri onarmanız oldukça önemlidir. Arama motorları örümcekleri bunlara dikkat ederler. Kırık linkler dışında CSS Hataları, Sayfa yoğunluğunun belirlenen boyutta olması örn anasayfa içeriğinizin boyutu 2MB -3MB olmalıdır. Daha fazla yoğun olması seo açısından dezavantajdır.
h1, h2, h3 Taglarının doğru kullanıldığından emin olun. Resim alt etiketlemelerinizi kontrol edin. HTML, JavaScript, CSS Sıkıştırma yani küçültme tekniği site performansını doğrudan geliştirmeye ve arttırmaya yönelik yapabileceğiniz en doğru adımlardandır.
Site İçi Link Yönetimi
Sitenizin anasayfasında çok fazla olmamakla birlikte site içi linkleme işlemleri de yapabilirsiniz. Arama motorları sitenizi indexlerken aynı zamanda siteniz anasayfası üzerinden verdiğiniz backlinkleride incelerler ve buna göre sitenizi değerlendirirler. Dolayısı ile backlink durumları anasayfada yeterli sayıda ve doğru şekilde kullanılmalıdır. Çok fazla site için linkleme sizleri spama düşürebilir.
Site içi Arama Motoru Optimizasyonu
Sitenizi tıpkı bir arama motoru gibi düşünün ve o şekilde inşaa edin. Kullanıcılarınızın hangi menülerde nelere doğrudan daha kolay ulaşabileceğini iyi analiz edin ve site içerisinde konular ile yapmış olduğunuz site için linklemelerinizi buna göre yapın. Özellikle eticaret sektöründe seo denildiğinde uygulanması gereken önemli konulardan biri de site içi arama motoru optimizasyonu dur. Örnek vermek gerekirse;
Sitenizden klavye almaya google.com üzerinden gelen bir kullanıcıya sizler sitenizde doğru yönlendirmeler yaparak o kullanıcıya bir mouse veya bir çanta yada bir başka ürün satabilmelisiniz. Tamda bunu başardığınızda bir şeyleri doğru yaptığınızı düşünebilir ve kendinizi ödüllendirebilirsiniz.
Ancak google.com’dan sitenize gelerek bir iki menü gezip bir ziyaretçi hiç bir ürün satın almadan çıkıp gidiyor ise burada sitenizin site için optimizasyonunu gözden geçirmeniz gerektiğini belirtebilirim.
Blog / Güncel Makaleler
Bir eticaret sitesinde yoğun olarak ürün satışı gerçekleştirmenin yanı sıra mutlaka güncel olarak sektörünüzü ve ürünlerinizi tanıtan anlatan ve özetleyen blog makaleleri yazmalısınız. Yazacağınız bu makaleler google aramalarında indexlenerek sizlere ziyaretçi getirmesini sağlayacaktır.
Bu manada eticaret blog yazıları oldukça önemlidir. Site içerisinde yazacağınız organik konular arama motorları üzerinden ziyaretçi çekebileceğiniz en iyi yöntemdir. Birde bunu site içi linkleme yapısı ile desteklerseniz yüksek ziyaretçi sayısına ulaşmanız kaçınılmaz olur.
Mutlaka her hafta vaktiniz var ise günde 1 konu mutlaka blog sayfanızda paylaşınız. Böylelikle sitenizin arama motorlarında görünürlüğü artar ve siteniz sürekli arama motorlarınca güncel bir site etiketi ile belleklerinde kayıt altına alınır. Buda sitenizin arama motorları gözündeki değerini diğer güncel olmayan sitelerden daha üstün tutar.
Backlink Kullanımı
Sitenizin linklerini çok yüksek hitli bir web sitesine ekleyerek sitenizin google üzerindeki değerine katkı sağlayabilirsiniz. Tabi bunu doğru yöntemle yapmanız gerekiyor.
Öncelikle backlink yapacağınız sitenin sektörünüz ile uyumlu olması gerekiyor. En doğru backlink yöntemi yeterli seviyede anasayfa üzerinden doğru anahtar kelimelerle yapmanızdır. İçeriklerinizin ve site içi konularınızın buna uygun olması gerekmektedir. Site içi optimizasyonu gerçekleştirmeden alakasız kelimelerle backlink çalışmaları hüsranla sonuçlanabilir.
Ayrıca backlink için bir başka sitenin haberine yada yazılarına sitenizi spama düşürebilecek yorumlar yazmayın. Otomatik link programlarından kesinlikle uzak durun. Çünkü alakasız sitelere backlink yapılması durumunda spama düşebilir siteniz.
Ayrıca yapay link değişimlerinden kaçının yani Link değişimi yaptığınız zaman sitenize gelen linkin okuyucuya bir değer katmasına dikkat etmeniz gerekiyor. Birden fazla anahtar kelime odaklı link kullanmanız sitenizi spama düşürebilir. Google™ yetkililerinin bu konuda bir çok uyarısı mevcuttur.
E-Ticaret sektöründe faaliyet gösterenler için oldukça yararlı olabileceğini düşündüğüm SEO Analiz araçlarını da paylaşmakta yarar görüyorum.
Google Keyword Planner : Oldukça kapsamlı bir şekilde google tarafından seo amaçlı sunulan ücretsiz bir kelime analiz uygulamasıdır. (Önerilir)
DeepCrawl : Sitenize ait detaylı analiz ve raporlama sunmaya yarayan bir hizmet. Web sitenize ait seo amaçlı site içi linkleme, kırık linkler, site haritası ve yazılım hatalarınızı detaylı olarak gösterir.
SimilarWeb : SEO da başarılı olmanız için mükemmel bir hizmet. Kendi sitenizi ve rakip siteyi aynı anda analiz ederek kelime analitiği üzerinden değerlendirme yapabilmenize olanak sunar.
Majestic : Kendi sitenizle birlikte rakiplerinizin sitesini de geçmişe dönük olarak backlinklerini analizi yaparak detaylı inceleyebilirsiniz.
Moz : Anahtar kelime analizi konusunda oldukça başarılı bir hizmettir. Ayrıca işletmelere özel analiz çözümleri de sunmaktadır.
Google Yapısal Veri Test Aracı : Yapılandırmış olduğunuz verilerinizin doğruluğu konusunda sizlere detaylı analiz hizmeti sunar. Buda web sitenizin SEO konusunda başarılı olması açısından önemlidir.
Google Web Site Mobil Test Aracı : Web sitenizin mobil uyumluluğunun SEO konusunda önemli olduğunu anlatmaya gerek yok. Bu araç ile sitenizin mobil konusundaki başarısını test edebilirsiniz.