E-ticaret satış attırma teknikleri konusunda bir çok paylaşım var olsa da aslında güncellenen dökümanlar ve zamanla yenilenen güncel arama motoru algoritmalarına dayandığını pek söyleyemeyiz.
E-ticaret satış arttırma yöntemleri ile sizlere e-ticaret sitenizde satışlarınızı nasıl daha kolay ve hızlı arttırabileceğinizi bu yazımızda paylaşmaya çalışacağız.
E-ticaret satış arttırma yöntemleri konusunda bir çok bilgi kirliliği mevcut. Bizler daha sadeleştirilmiş bir şekilde bu konuyu ele almanın daha faydalı olabileceği kanaatindeyiz.
Elbette her kazancın küçükte olsa bir bedeli olacaktır.
Yani çeşitli dijital reklam içeriklerinin kullanımı yada sosyal medya reklamcılığı veya arama motorlarında yayınlanan küçük bütçeli veya orta ölçekli birer reklamlarınız gibi…
Her zaman ifade ettiğimiz gibi e-ticaret sektörü rekabetin belkide en zor ve yoğun olduğu alanlardan biridir.
Tabi ki e-ticaret sektöründe bulunduğunuz sektöre göre de bu durum değişiklik gösterebilir.
Ancak tahmin edebileceğiniz gibi en fazla kazanç sağlanabilecek sektör en yoğun rekabetin yaşanabileceği bir sektör olarak kabul edilebilir.
Nitekim arama motorlarında reklam vermek istediğinizde bile ilgili sektörde kullanacağınız anahtar kelime tıklama başına maliyet (TBM) rakamları da bu yönde daha yüksek olabiliyor.
E-ticaret satış arttırma yöntemleri ile ilgili 2 seçenek vardır.
1. Ücretsiz olarak kendi çabalarınızla uygulayabileceğiniz teknikler.
2. Profesyonel kanallar ( Dijital Reklam Ajansları vb.) tercih edilerek başarı sağlayabileceğiniz yöntemler.
Ücretli Olarak E-ticaret Satışlarımı Nasıl Arttırabilirim?
Dijital pazarlama kanallarının etkin bir şekilde kullanılabiliyor olması satışlarınızı hızlı arttırabilecek en önemli konuların başında gelmektedir.
Dijital pazarlamanın kendi içerisinde çeşitli ana başlıkları vardır bunlar;
- Influencer Pazarlama
- Veri Tabanlı Pazarlama
- Mobil Pazarlama
- SEO (Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu)
- SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması)
- İçerik Pazarlaması ve Otomasyonu
- E–Mail Pazarlaması
- İnternet dışı, akıllı telefonlara yönelik pazarlamalar (SMS, MMS, Çağrılar)
- Yeniden Pazarlama (Re – Marketing)
- Satış Ortaklıkları (Affiliate Marketing)
gibi dijital pazarlama kanallarının sık ve etkili kullanımı satış cironuzun daha fazla ve hızlı bir şekilde artması anlamına gelir. Tabi bu kanalların kendi içerisinde her birinin birer maliyeti olacaktır.
Ancak dijital reklam ajanslarından hedeflediğiniz rakamlara ulaşılabiliyor olmanız garanti ediliyorsa elbette bu yatırımı kâr zarar hesabı ile ele alarak yapmak isteyip istemeyeceğinize karar verebilirsiniz.
Örn: sizlere 10.000 TL tutarında bir reklam harcaması ile 200.000 TL’lik bir getiri sağlanabilecek ise böyle bir çalışmayı yaptırmayı düşünebilirsiniz.
Bu durum, hem marka bilinirliğiniz için faydalı olacaktır, hemde sürümden düşük kâr oranları üzerinden kazanç sağlayabilmenize olanak sağlayacaktır.
E-ticaret satış arttırma yöntemleri göründüğü gibi kolay olmasa da aslında kolay ve hızlı yapabileceğiniz ücretli seçenekleri de bulunuyor.
Dijital pazarlama bunun bir parçası olarak ele alınabilir.
Ücretsiz Olarak E-ticaret Satışlarımı Nasıl Arttırabilirim?
Bir takım teknikleri kendi bünyenizde uygulayarak ta e-ticaret sitenizin satış cirolarının artmasına katkı sağlayabilirsiniz.
– Sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanarak başarabilirsiniz. (Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube vb..)
Sosyal medyada ürünlerinizin veya hizmetlerinizin fotoğrafları ile birlikte açıklamalarını kurumsal bir çerçevede düzenli saat aralıklarıyla takipçilerinizle paylaşabiliyor olmanız, sitenize olan organik ziyaretçi trafiğinizin büyük ölçüde artmasına katkı sağlayacaktır.
Özellikle Instagram ve Facebook sosyal medya kanallarında paylaşım yaptığınızda sektör veya ürünleriniz ile ilgili hashtag (etiket) kullanımını kesinlikle yapabiliyor olmanız gerekmektedir.
Örn. Samsung Galaxy Book SM-W620 64 GB model bir ürün satıyorsanız Instagram veya Facebook’ta paylaşımlarınızda hashtagler (etiketler) #samsung #galaxy #SM-W620 #laptop #pc #bilgisayar #notebook olabilir. Bu hashtagler (etiketler) aynı etikete sahip ve bu etiketleri takip eden diğer tüm kullanıcıların hesaplarında görünüyor olacaktır. Buda sitenize organik trafik akışının artmasına katkı sağlayacaktır.
– E-ticaret sitenizdeki blog kullanımını daha akıllıca uygulayarak yapabilirsiniz.
E-ticaret sitenizde blog kullanımına önem vermeniz gerekiyor.
E-ticaret sitenizde yayınladığınız ürün veya hizmetleriniz ile ilgili ilgi çekici konuları blog sayfanızda yazmanız arama motorları tarafından sitenizin ön sıralara çıkabilmesi adına önemlidir.
Ancak sadece yazı yazmak yetmez, yazdığınız yazınızın içerisinde yazı ile ilişkilendirebileceğiniz ve sitenizde yayında olan ürün yada hizmetlerinizi de bu yazınızın içerisinde birer görsel ve bağlandı desteği ile satış sayfanıza yönlendirebilirsiniz.
Böylelikle makaleyi okuyan kullanıcılarınız ilgili görsele veya bağlantıya tıklayıp ürün yada hizmetlerinizin satış sayfasına daha kolay ve hızlı şekilde ulaşmış olacak.
Buda satış cironuzun artmasına katkı sağlayacaktır.
– E-ticaret sitenize ürünlerinizi tek tek seo tekniklerine uygun bir şekilde yükleyerek yapabilirsiniz.
Sitenize yükleyeceğiniz her ürünün birden fazla fotoğrafı, açıklaması, etiketlemesi ve ürün açıklamasında yer alabilecek min. 1 adet fotoğrafı olmasına özen gösterin.
Böylelikle hem e-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar tarafından ürününüz daha açıklayıcı olacaktır hemde arama motorları tarafından iyi bir açıklama ve etiketleme sistemine sahip ürününüzün ilk sayfalarda daha kolay indexlenmesi sağlanacaktır.
– Video reklamcılığını etkin bir şekilde kullanarak başarabilirsiniz.
Ürün yada hizmetlerinize ait kısa tanıtıcı videoları youtube.com‘a atarak organik trafik elde edebilirsiniz.
Böylece video izleyen kullanıcılar doğrudan ürün yada hizmetlerinize erişebilir ve bu erişimlerin satış cironuza katkısı olumlu olabilir.
– Çeşitli kampanya ve indirim kodları oluşturmayı deneyin.
Gerçekçi indirimler ve kupon kodları ile organik trafik üzerinden sitenizi ziyaret eden kullanıcılarınızın satışa yönelmesini sağlayabilirsiniz.
– Site içi mesajlaşma uygulamaları kullanabilirsiniz
Siteniz içerisinde gezinen online kullanıcılarınızı WhatsApp, Facebook veya bunlara benzer ücretsiz canlı sohbet uygulamaları ile yazışarak yardımcı olup satışa yönelmelerini sağlayabilirsiniz.
Gerekiyorsa yeni üyelerinize özel hazırladığınız özel kupon kodlarını bu kullanıcılarınıza teklif ederek satışa yönelmesini sağlayabilirsiniz.