Dropshipping Online Mağaza Kurarken Yapılan 6 Rutin Hata

Dropshipping için sizler yeni misiniz? Merak etmeyin tecrübesi olanlar için bile, bu altı hata oldukça yaygın olarak yapılır. Sizlerde dropshipping yapacaksanız veya yapıyorsanız bu 6 hatayı yapmamaya özen gösterin.

Dropshipping online sanal mağaza açmaya karar veren herkesin karşılaşabileceği bazı hataların önüne geçmek mümkündür.

Hatta uzun süre dropshipping online mağaza sahiplerinin bile yapmış olduğu bu basit hataları sizler için derledik.

İşte sıklıkla yapılabilecek 6 hata;

1. Yanlış tedarikçi seçmek

Mağazanız için doğru niş sektör seçmek mi yoksa doğru bir tedarikçi seçimi mi daha doğrudur? Tabiki doğru bir tedarikçi seçimi..

Yapacağınız orta ve uzun vadeli satış planlarınızın şüphesiz en önemli ayağı olan tedarikçiniz, ürün kalitesinden teslimat sürelerine kadar her şeyi etkileyecektir, bu nedenle ihtiyacınız olan sonuçları sunacak birini seçmeniz önemlidir.

Potansiyel tedarikçileriniz için incelemeler ve referanslara göz atmanın yanı sıra, mesela düşündüğünüz bir tedarikçiden bir test siparişi vermeyi düşünün.

Bu, nakliye işlemi ile size ilk elden deneyim kazandıracak ve ürünlerin beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığını görmenizi olanak sağlayacaktır.

2. Tek bir satıcıya bağımlı olmak

Kaliteli bir tedarikçi seçmek önemli bir ilk adım olsa da, kullanıcılarınızın şikayetçi olabilecek durumların oluşturulmasına asla izin vermeyin. Tedarikçiniz, en çok satan ürünlerinizden birinin stoğunda tükenmesi bile iş planınızın olumsuz etkilenmesine sebep olur.

Tüm sorunları bir kenara topladığınızda, bütün bu ve buna benzer sorunların mağazanızı tehlikeye atabileceğini unutmayın.

Mutlak suretle her zaman bir yedek tedarikçi hazır bulundurun, böylece birincil satıcınıza herhangi bir şey olursa, yine de satış yapabilir ve müşteri siparişlerini gerçekleştirebilirsiniz.

Ayrıca şunuda unutmamak gerek birincil satıcınızla yaptığınız sözleşmenin içeriği olarak , başkalarından sipariş vermenizi yasaklayabilecek maddenin olmamasına özen gösterin.

3. Sürpriz kargo ücretleri

Ürün fiyatlarını web sitenizde listelerken, kargo ücretleriniz ile ilgili önceden bir görüşme yapıyor musunuz?

Her ne kadar yüksek nakliye maliyetleri, alışveriş yapanların sepeti terk etmelerinin en önemli nedeni olarak gösteriliyor olsa da, daha da kötüsü, ödeme işleminin sonuna kadar görünmeyen “sürpriz” kargo maliyetlerinin ortaya çıkmasıdır.

Müşterilerinizi mutlu etmek için, gönderim maliyetlerinizi kargo süreci devam ederken netleştirmeniz gerekir. Bir çok perakendeci, tutarlı bir sabit ücret kullanmak veya sipariş sayfasına “gönderim bedeli” aracı eklemek için bunu en iyi şekilde bulur ve uygular.

Kesinlikle ücretsiz gönderim seçeneğini küçümsemeyin. Bunun satışlarınızın artmasına bir çok katkısı vardır. Günlük satış hacminizin belkide artmasının en büyük temelde küçük görünen ücretsiz kargo hizmetinizin var olmasıdır.

Yapılan Anketler , alışveriş yapanların yüzde 90’ının ücretsiz gönderim ibareli ürünlerin olduğunu ortaya koymaktadır.

Soruda ; “İnternet’te daha sık alışveriş yapabilmen için en iyi sebebin nedir? ” sorusuna verilen yanıtların %90’ı:  “Ücretsiz kargo”  şeklinde dönüş almıştır. Bu sebeple ücretsiz kargoyu küçümsemeyin.

4. Satın alma sonrası kargo ve ürün takibinin olmaması

Müşteriler, bir sanal mağazadan satın aldıktan sonra siparişlerini ne zaman alacaklarını bilmek isterler. Yine de, çok sayıda yeni dropshipping online mağaza işletmesi, müşteriyle olan etkileşimlerinin “ödemelerim” butonuna tıkladığında sona erdiğini varsayarlar. Ürünü satın alan kullanıcının o butona tıklamasıyla müşteri sorunlarının giderileceğini düşünürler.

Aslında gerçek bunun biraz daha ötesinde. Mesela müşterilerinize rahatlık sağlamak ve şikayetlerden kaçınmak için, satıcınızın yardımı ile kullanımı kolay bir sipariş izleme sistemi edinin..

Bir sipariş onaylandığında veya gönderildiğinde e-posta güncellemelerini mutlaka gönderin. Bir nakliye gecikmesi olduğunda veya bir ürün geçici olarak stokta kalmadığında müşterinizle doğru ve tutarlı iletişim özellikle çok önemlidir.

5. Ürün İade, Değişim ve Para İadesi

 

Bu konuda kaliteli hizmet sunmak, müşteri memnuniyetini sağlamak son derece önemlidir.

Özellikle perakende sektöründe pek çok satışlarda geri iade oranları genellikle yüzde 30’u aşıyor. Düzenli bir iade politikanız yok ise kendinizi çok fazla kızgın müşteriyle karşı karşıya bulabileceğinizi unutmayın.

Yüzde yüz müşteri memnuniyeti hedefiniz olabilir ancak nadiren bu gerçekleşir. Herkesin ihtiyaçlarına sorunsuz cevap verebiliyor olmak gerçekten oldukça güç bir durum.

Bir satıcıyı seçerken, iade ve geri ödeme işlemlerini yürütmek için aerodinamik bir sistem kurduğunuzdan kesinlikle emin olun. Müşteri taleplerine ilişkin açık talimatlar ve zamanında vereceğiniz yanıtlar (özellikle para iadesi ya da değişim ürünleri hızlı sağlandığında), bu işlem işler planlandığı gibi gitmediğinde bile müşterilerinizle iyi ilişkiler kurmanıza ve bunu korumanıza olanak tanır.

6. Sadece tek bir mağaza ile bütün işlemlerinizi yapmayın

Rekabetçi pazarda uzun süre dayanmak istiyorsanız, iki ya da üç mağaza ile çalışmak çok daha iyi olacaktır.

Mesela araştırmalarınızı tamamlayıp hangi niş alanda satış yapacağınıza karar verin ve o alanda işlerinizi daha kolay ve hızlı şekilde çözebilecek mağazaları bir kenarda tutun. Bunların içerisinden müşteri memunniyet odaklı çözümler üretebilenleri yanınıza alın ve bu mağazalarla satışlarınızı gerçekleştirin.

Genel anlamda ekonomik değişiklikler ve diğer potansiyel aksaklıklar işlerinizin aksamasına bazı zamanlar sebep olsa da mutlaka bu mağazaları her zaman birincil olarak tercih edin.

Doğru kararlar ve doğru satış pazarlama teknikleri ile bu mağazalar ile daha fazla ürün satışı yapabilir daha çok para kazanabilirsiniz. Sadece sabırlı olun ve birden fazla mağaza ile çalıştığınız gerçeğini bir kenara koymadan doğru planlamalar ile yolunuza devam etmeyi bir ilke edinin.

Bir yorum bırakın