Domain alımında herhangi bir uzunluk kısıtlaması yoktur. Ancak uzun domainlerin kullanıcı deneyimi ile yakından ilişkisi vardır. Domain 15-20 karakterden uzun ve anlamsız bir kelime içeriyorsa, kullanıcının web sitenizi hatırlamasını zorlaştırır ve tekrar ziyaret etmesini zorlaştırabilir.. Domain ismi telaffuzu kolay, okunduğu gibi yazılan, akılda kalıcı ve basit olmalıdır ki insanlar hemen hatırlayabilsinler.
Burada bir konuya daha açıklık getirmek istiyorum. Domain’de anahtar kelime kullanılmasının SEO’ya herhangi bir katkısı olmaz. Bu eski SEO teknikleri hala ortalıkta dolaşmaktadır. Bugün bilinen markalara baktığınız zaman büyük bir çoğunluğu alan adından anahtar kelime kullanmaz hatta anlamsız ancak marka kelimeler kullananlar yoğunluktadır.
- Domain Yaşı: Alan adının yaşı, SEO üzerinde bir etkiye sahip olabilir. Uzun süredir aktif olan alan adları, genellikle yeni alınan alan adlarına göre daha güvenilir olarak kabul edilebilir. Ancak bu faktör, SEO’da başarılı olmak için yeterli değildir. İçerik kalitesi, kullanıcı deneyimi, backlinkler ve diğer birçok faktör çok daha belirleyicidir.
- Anahtar Kelime içeren Domainler: Önceden, anahtar kelime odaklı bir domain (örneğin, “eniyikahve.com” eğer “en iyi kahve” anahtar kelimesi için optimize ediliyorsa) SEO’da avantaj sağlayabilirdi. Ancak, günümüzde Google bu tür domainlere verdiği önemi azaltmıştır ve içerik kalitesi çok daha önemli bir faktördür. Anahtar kelime içeren bir domain, kullanıcılar için daha anlamlı ve hatırlanabilir olabilir, ancak SEO açısından büyük bir avantaj sağlamaz.
- Eksik TLD’ler (Domain Uzantıları): .com, .net, .org gibi genel TLD’ler (Top Level Domain) evrensel olarak tanınır ve genellikle güvenilir kabul edilir. Ancak yerel bir hedef kitleye sahipseniz, yerel TLD’ler (örn. .de, .fr, .tr) de SEO için avantajlı olabilir.
- Domain Geçmişi: Eğer domain geçmişte kötü amaçlar için kullanıldıysa veya ceza aldıysa, bu SEO üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabilir. Domain almadan önce, o domainin geçmişini kontrol etmek önemlidir.
- Domain Uzunluğu: Kısa, hatırlanması kolay ve markanızı yansıtan bir domain, kullanıcılar için daha iyi bir deneyim sunar. Ancak domain uzunluğunun doğrudan SEO’ya etkisi yoktur. Önemli olan, kullanıcıların ve potansiyel müşterilerin domaini kolayca hatırlayabilmesi ve yazabilmesidir.