Domain Bazlı Seo Kriterleri Nelerdir?

Tabiki e-ticaret sitemize olabildiğince fazla ziyaretçi çekerek satışlarımızı tatmin edici bir düzeye ulaştırmak. Bunun için devamlı canlı tutmamız gereken SEO (arama motoru optimizasyonu) kriterleri vardır.

Google ve diğer arama motorları için üst sıralara tırmanmamızı sağlayacak yüzün üzerinde optimizasyon kriteri vardır. Bunların her birini usulünce yaptığımızda ve gerekli sabrı gösterdiğimizde, e-ticaret sitemizin anahtar kelimesinde yavaş yavaş üst sıralara tırmandığını göreceğiz. Tabiki sitemizini üst sıralara tırmanmasıyla birlikte ziyaretçi trafiğimiz de artacak ve bu satışlara etki edecektir.

100 ün üzerindeki arama motoru optimizasyonu kriterini belirli kategoriler altında bir yazı dizisinde ele alacağız.

SEO Kriterleri | Namlı Medya | Dijital Reklam Ve Seo Ajansı

Bu dizideki ilk konumuz domain (alan adı) bazlı seo kriterleri,

Anahtar kelimemizin alan adımızda geçmesi;

Alanadı seçimi yaparken ileriye dönük düşünmeliyiz. Faaliyet alanımız olan işimize ait anahtar kelimelerimizden en önemlisinin alan adımızda geçmesi, seo açısından düşündüğümüzde arama motorlarında üst sıralara yükselmemiz bakımından önemlidir.

Eğer anlamsız bir ifade ortaya çıkmıyorsa, en önemli anahtar kelimemizin, ziyaretçi çekme açısından yükselmeyi hedeflediğimiz en önemli anahtar kelimenin alan adının başında yer alması daha da önemlidir.

Alan adı yaşının en az 1 yıl olması;

İlk kez alıyorsak buna yapacak pek bir şey yok, fakat elimizde en az 1 yıl öncesine ait kullanmadığımız bir alan adımız varsa bunu kullanmak daha hızlı yol almamızı sağlayacaktır.

Alan adı uzantısı;

Alan adımızı alırken tüm dünyada insanlar tarafından kabul edilmiş uzantılara sahip olmasına dikkat etmeliyiz. Com, net, com.tr, net.tr gibi belirli bir saygınlığı olan alan adları tercih etmemiz, arama motorlarının domainimize göstereceği ilgiyi belireyecektir.

Domain tescil süresi;

Alan adımızı alırken, 1’er yıllık periyodlarla tescil ettirmek yerine tescil süresini olabildiğince uzun tutmalıyız. Bir e-ticaret sitesi iş odaklı bir yatırımdır ve ileriye dönük ciddi hedefleri olan bir adımdır. Arama motoru açısından, e-ticaret sitesi domain tescil süresinin 5-10 yıl gibi sürelerle tescil edilmiş olması, ileriye dönük kalıcı bir işletme olduğu mesajını vermektedir.

Whois bilgileri;

Kimi işletmeler spam maillerden kurtulmak veya başka sebeplerden ötürü domain whois bilgilerini maskeler. Domain whois bilgilerini maskelemek, bir başkasının, ilgili domain kayıt bilgilerine erişememesi demektir.

Arama motorları şeffaflığı sever. Bu yüzden whois kayıt bilgilerimizi açık tutmalı ve işletmemizin adres ve telefon bilgilerini görünür şekilde bulundurmalıyız.

Ayrıca sitemizin iletişim bölümündeki adres ve telefon bilgileri ile whois kayıt bilgilerindeki adres ve telefon bilgilerinin aynı olması da arama motorları için iyi bir kriterdir.

Bir yorum bırakın