Bumper reklam, dünyada Google’dan sonra ikinci arama motoru sayılan Youtube’un geliştirdiği bir reklam modelidir. Bumper reklamda format altı saniyelik kısa reklamlardan oluşmaktadır. Bu reklam modelinin hedef aldığı kitle akıllı telefon kullanıcılarıdır. Bumper reklam, genellikle marka tanıtımı için verilmektedir. Bu tanıtımın ardından tam uzunluktaki videolar gösterilerek marka duyuru tanıtımı tamamlanmış olur. Erişimi artırmak amacıyla bumper reklamlar ve TruView reklamlar aynı anda gösterime girmektedir.
Bumper reklamda, hikayenizi anlatmak için altı saniye gibi çok kısa bir süre bulunmaktadır. O nedenle hikayeyi basit ve kısa tutmak son derece önemli bir unsurdur. Yine ürünü kısa ve çarpıcı bir şekilde sergilemekte son derece önemli unsurlar arasında yer almaktadır.
Bumper reklam nedir?
Gazete okumanın, radyo dinlemenin ve dahi neredeyse televizyon izlemenin bile ikinci belki de üçüncü sıralara atıldığı günümüz modern dünyasında pek çoğumuz telefon veya bilgisayarları dış dünyanın temsilcileri haline getirmiş bulunmaktayız.
Örneğin, alışveriş, fatura ödeme, eğlence, zaman geçirme ve pek çok faaliyeti çevrimiçi dünyada gerçekleştirmekteyiz. Peki ya bu durum hayatımızdan, alışkanlıklarımızdan başka daha neleri değiştirdi?
Her ne kadar saymakla bitmeyecek olsa da, bugün odaklanmamız gereken element “Bumper reklamlar” olacaktır. Bumper reklam modeli, en basit tabiri ile altı saniyelik veya daha kısa reklamlar ile mobil kullanıcıların ilgisini çekmeyi ve bu süreçte de bir ürün veya hizmetin en etkili şekilde tanıtımıdır. Vermek istediniz ana düşünce veya mesaj, net, sade, anlaşılabilir ve ilgi çekici olmalıdır.
Reklamcılık dünyasına yeniş yeni giriş yapmaya başlayan biri iseniz, uzun uzun, göz önünde olan veya verilmek istenen mesajın en ince ayrıntısına kadar anlatılabileceği reklamlar varken, neden bu kadar kısa bir sürede mümkün olan en yalın hal ile izleyici karşısına çıkmak prensibi üzerine bir reklam yöntemi yaratıldığını tam olarak anlayamamış olabilirsiniz. Bu gayet doğaldır ancak bilmeniz gereken bir husus var; Bumper reklamlar ileriye sarılamazlar!
Kısacası, Bumper reklam; altı saniye veya daha kısa, ileriye veya geriye sarılmayan, geri rapor özelliği bulunan, sizi maddi açıdan zorlamayacak, tanıtım veya genişleme amaçlarınıza en kısa ve kolay yoldan hizmet eden reklam türüdür.
Bumper Reklam Modeli Neden Tercih Edilir / Avantajları Nelerdir?
Bumper reklam modelinde reklamlarını 6 saniye veya daha kısa olmak zorundadır. Bu nedenle vermek istediğiniz mesaj kısa ve öz ise bu reklam modelini rahatlıkla tercih edebilirsiniz, beklentilerinizi karşılayacaktır. Bumper reklam ileriye sarılamaz, kullanıcı bunu izlemek zorundadır. Bu yönüyle de bumper reklamlar tercih sebebi olmaktadır. Reklam teklifleri BGBM şeklinde ayarlanmaktadır. Bumper reklam modelinde yeniden pazarlama kullanılamamaktadır. Bu reklam modeli, marka bilinirliğinize de olumlu yönde katkıda bulunacaktır. Bu nedenle amacınız marka bilinirliğini arttırmak ise bu reklam modelini rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bumper reklam modeli markalar için ek erişim ve etkileşim imkânı da sağlamaktadır. Bumper reklam modelinde rapor özellikleri de bulunmaktadır. Böylelikle reklamınız ile ilgili istatistikleri rapor halinde alabilir, inceleyebilirsiniz. Özetle bumper reklam modeli, etkileşim sağlamak, ürün ya da hizmeti kısa ve net bir şekilde tanıtmak, marka bilinirliğini arttırmak için tercih edilmektedir. Bunun yanında YouTube’da reklam verme işlemi doğru kullanıldığında maliyet olarak sizi sarsmaz. Oldukça kolay bir şekilde reklam verebilirsiniz. Bu özelliklerde yine bumper reklamların avantajları şeklinde sayılabilir.
Bumper Reklam Modelinin Bazı Özellikleri
- Bumper reklam modelini izleyicilere kısa ve net bir mesaj vermek istediğinizde rahatlıkla kullanabilirsiniz.
- Bumper reklam modelinde 6 saniye veya daha az bir süreniz var. Anlatmak istediğinizi maksimum 6 saniye içerisinde anlatmalısınız. Videodan önce, videonun oynatımı sırasında ya da video sonrasında yayınlanabilmektedir.
- Bu reklamlar YouTube’da gösterilmektedir. Bunun yanı sıra Google’a ait web sitelerinde ve uygulamalarında da gösterilmektedir.
- Ödeme, gösterimlere bağlı olarak gerçekleşmektedir. Bumper reklamlar BGBM teklifini kullanmaktadır. Yani reklam her gösterildiğinde aslında bir ödeme gerçekleşir. Burada esas olan 1000 gösterim başına ödeme yapmaktır.
- Marka bilinirliği ve yüksek erişim için rahatlıkla kullanılabilir.
- İzleyen kişiler bu reklamları atlayamazlar.
- Reklamın izlenme sayısı YouTube video izlenme sayısını etkilemez.
- Bumper reklamlar, TrueView reklamları ile birlikte yayınlandığında anlamlı özelliklere sahip olmaktadır. Bu nedenle TrueView reklamlar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanız reklamın etkisi açısından faydalı olacaktır.
Bumper Reklam Nasıl Oluşturulur?
Gereken talimatlar liste halinde verilecektir.
- Öncelikle Google AdWords hesabınızda oturum açmanız gerekmektedir.
- Kampanyalar sekmesinden +Kampanya butonuna tıklayın ve videoyu seçin.
- Hedef olarak marka bilinirliği ve erişimi seçmek durumundasınız.
- Kampanyanın türü olarak Bumper’i seçin.
- Bu noktada bir kampanya adı girmek zorundasınız.
- Bütçenizi belirleyerek gelişmiş ayarları yapın. Buradaki gelişmiş ayarlar, müşterilerin dili, hedeflemek istediğiniz konum, ağlar gibi ayarlardır.
- Reklam grubu adını girin.
- Hedef bin gösterim başına maliyet tutarını girin.
- Video reklamlarınızı oluşturun kısmının alt tarafına YouTube’da yer alan reklam videosunun URL’sini girin. Bu noktada video 6 saniye ya da daha kısa olmak zorundadır.
- Video reklam biçimi kısmının altında bumper reklam yer alacaktır, bunu seçmeniz gerekmektedir.
- URL seçeneklerini ayarlayın.
- Videonun tamamlayıcı bannerlarını otomatik olarak ayarlayın ve görüntü yüklemeyi seçin.
- Reklam adınızı girdikten sonra kaydet ve devam et butonları ile reklam gösterim ayarlarını sonlandırmış olursunuz.
Bumper Reklamlar Hakkında 3 İpucu
1) Reklamınızı Mobilde İnşa Edin
Hikâye üç çerçevede ele alınmalıdır. Birincisi açılış, ikincisi kanca atma, üçüncüsü iniş. Odaklanmak istediğiniz şeyleri mobil düşünerek olabildiğince ileri götürün ve görsel hale getirin.
2) Marka Esas Olsun
Hikâye içerisinde markanız eğlenceli ve orijinal bir şekilde yer alsın. Kendinizi göstermek için 6 saniyelik bir fırsatınız var, utangaç olmamalısınız.
3) Reklamda Seriler İnşa Edin
Reklamların her biri tek bir mesajı iletmelidir. Daha yüksek bütçeleriniz varsa bir dizi reklam inşa ederek seriler oluşturabilirsiniz. Böylece reklamlarınız daha etkileyici bir performans gösterecektir.