Emlak sektörü her ülkede ciddi bir trafiğin var olduğu zorunlu ihtiyaçların başında yer almasından ötürü oldukça yoğun bir sektördür. Ancak buna karşılık elbette bu sektörde ciddi bir rekabet söz konusu olmaktadır. Bu rekabetin içerisinde emlak danışmanları ve kurumsal emlak firmaları için öne çıkmak son derece önemlidir. İster lokal çalışılsın, ister ülke çapında hizmetler verilsin, özellikle yeni nesil teknolojiler ile ev, işyeri ve arsa arayanlara erişmek hayati öneme sahiptir. Peki emlak reklamı nasıl yapılır? Bunun için modern araçlar nelerdir? Bu sektörde pazarlamanın ipuçları nelerdir?
Emlak Sektöründe Pazarlama
Geçmişte pek çok ihtiyaç sahibi emlak arayışlarını sokak sokak gezip, sahibinden ilanlarına ulaşarak ya da gazetelerden ilanlara bakarak karşılamaya çalışmaktaydı. Ülkemizde emlakçılık veya gayrimenkul danışmanlığı sektörünün 2000’li yıllardan itibaren yükselişe geçmesi ile bu arayış yönünü bu tarafa kaydırdı. Zira emlak danışmanları hem ev sahipleri, hem de emlak arayanlar için oldukça iyi bir hizmet sunuyor, süreçleri ciddi biçimde hızlandırıyordu.
Ve fakat bununla birlikte gelişen iletişim teknolojileri arayışların yeniden farklı bir boyut kazanmasına neden oldu. İnternet artık kimsenin yerinden kalkmadan emlak arayabildiği bir ortam olduğundan, emlak müşavirleri eğer bu ortamda varlık göstermiyorsa, başarılı olma olanakları yoktu. Doğal olarak bu süreçte pazaryeri platformları üzerinde, emlak sahipleri ile birlikte emlak aracıları da yer almaya başladılar.
Bir süre bu şekilde devam eden süreç, kullanıcıların davranış biçimlerinin de gelişen teknolojiye ayak uydurması ile birlikte daha kapsamlı bir hal aldı. Hali hazırda, hazır platformlarda portföylerini sergilemeleri emlak danışmanları için yeterli verimi sağlamamakta. Zira bu platformlarda oldukça yoğun bir kirlilik söz konusu ve kullanıcı lokal aramalar noktasında sorunlar yaşıyor. Dolayısıyla emlak satışı yapanların ve aracı firmaların kendi pazarlama alt yapılarına sahip olmaları gerekiyor.
Emlak Reklamları Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmeli?
Emlak reklamları günümüzdeki birçok reklam çeşidinden farklı olarak ele alınması gerekmektedir. Çünkü taşınmaz bir mal olmasından kaynaklı alıcı veya kiralayıcı kişinin yeri görmesiyle kararı verilmektedir. Fakat uzman bir reklam metodu izleyerek, emlak reklamlarınızı başarılı bir noktaya taşıyabilirsiniz. Bu sayede taşınmaz malın alıcısı veya kiralayıcısı daha kolay belirlenir. Emlak reklamlarından dikkat edilmesi gereken detaylar şu şekildedir:
- Reklam Alanı
Reklam alanı yapılacak olan reklamın kaderini belirlemektedir. Doğru bir şekilde reklam strateji oluşturulursa olumlu sonuçlar alınabilir. Günümüzde reklam alanları oldukça geniştir. Başta sosyal medya platformları, Google ve bunun gibi birçok nokta bulunmaktadır. Bunları doğru tahlil edip, hareket etmek gerekir.
- Dijital Pazarlama Uzmanı
Emlak reklamı dijital platformlar üzerinden verilmesi durumunda mutlaka alanına hakim dijital pazarlama uzmanı ile çalışmanız gerekir.
- Doğru Görsel
Doğru görselin olması, emlak reklamında ehemmiyet taşımaktadır. Bu görsel evin her noktasını detaylıca kapsaması gerekmektedir. Bunun yanı sıra evin etrafını ve konumunu da fotoğraflar ile belirtebilirsiniz.
Dijital Teknolojilerle Emlak Reklamı Yapmak
Reklam bir maliyettir. Doğal olarak sadece emlak sektörü temsilcileri değil, hemen her sektörde faaliyet gösteren kişi ve firma, bu işe en az maliyeti ayırmak ister. Günümüzde reklam maliyetleri, ortamların çoğalması nedeniyle oldukça yüksek değerlere ulaşabiliyor. Peki tam olarak ne yaparak maliyetleri en aza indirip, daha efektif reklam yapabilir? Ucuz reklam yaparak emlak pazarlamak mümkün mü?
- İnternet Reklamları İle Emlak Pazarlama
İnternet reklamları birkaç şekilde yapılabilir. Bildiğimiz gibi reklam; ücret karşılığında ürün ve hizmetlerin satışa yönelik tanıtımının yapılması işlemidir. Emlak sektöründe de bu şekilde satış ve pazarlama elbette yapılabilir. Bunun için belli platformlar tercih edilebilir. Bunlar şu şekilde listelenir.
- Adsense reklamları
Google tarafından sunulan adsense reklamları; arama sonuçlarında size ait sitenin gösterilmesini sağlar. Her ne kadar tüm arama sonuçlarının önünde yer alıyor olsa da, bu reklamlar oldukça maliyetlidir ve tıklama başına iki haneli rakamlar dahi söz konusu olabilmektedir.
- Sosyal Medya Reklamları
Sosyal medya platformlarının kullanıcılar takip etmiyor olsa dahi, sizin linkinizin veya sitenizin görüntülenmesini sağladığı reklam yönetimidir. Gösterim başına veya tıklama başına maliyetlendirme karma olarak yapılır. Dilerseniz link vermeyip sadece görsel de yayınlayabilirsiniz. Bu yöntem de belli bir maliyeti gerektirmektedir.
- Banner Reklamları
Sitelerin ayrılmış alanlarında tıklama başına, gösterim başına veya belli zaman periyotları için fiyatlandırılarak yapılan reklam tipidir. Site sahibi veya reklam aracısı platformla anlaşma sağlayarak reklam yapabilirsiniz. Tabii bu durumda ister bir link verir, isterseniz sadece görsel veya yazılı olarak tanıtım yapabilirsiniz.
- Satış ortaklığı
Geçmişte çok yaygın kullanılan bir yöntem olan satış ortaklığı; özel bir protokoldür. Bu yöntemde site sahibi ile sitenizden yapılacak satışın belli bir miktarı üzerinden anlaşma yapabilirsiniz. Ancak tanımından da anlaşılacağı gibi bu emlak reklamı olarak doğru bir yöntem olmayabilir.
Organik Dijital Pazarlama ile Geniş Kitleler Kazanabilirsiniz
Reklam türlerinin tamamında gördüğünüz gibi bir web sitesi sahibi olmanız sizi başarıya götürebiliyor. Zira kullanıcılar gerek reklamlar, gerekse organik aramalarla size ulaşabiliyor. Bunu sağlayabilmek için elbette bir web sitesine ve onu destekleyecek dijital medya araçlarına sahip olmanız gerekiyor.
Sitenizin arama motorları ile uyumlu olmasını sağlayarak, portföyünüzde bulunan gayrimenkullerin doğrudan hedef kitlesi ile buluşmasını sağlayabilirsiniz. Örneğin; siteniz SEO (Search Engine Optimization) kurallarına uygun ise “küçük yalıda satılık daire” başlıklı bir giriş yapmanız halinde kullanıcı bu aramayı Google üzerinden yaptığında karşısına siz çıkarsınız. Bu sonuçlara tıklandığında herhangi bir ücret ödemez, hiçbir sınırlamaya tabi olmazsınız. Ancak elbette bunun için dijital pazarlama araçlarını etkin biçimde kullanıyor olmanız gerekir. Peki bunlar nelerdir?
- Emlak Web Sitesi Kurun
Bir emlak web sitesi; gayrimenkul pazarlaması yapan bir işletme için seçenek olmaktan son derece ötedir. Bir siteniz yok ise işiniz şansa kalmıştır demek hiç de yanlış olmaz.
İhtiyaç sahipleri artık emlak arayışları için emlak danışmanlarını veya emlak sahiplerini fiziksel olarak aramaz. Bunun yerine dijital araçlar üzerinden arama yapar. Emlak sektörünün çok ciddi bir kısmı artık sadece online pazarlama yaptığına göre, bir web sitesi sahibi olmak konusunda tereddüt söz konusu değildir.
- Arama Motorlarında Öne Çıkın
SEO; Türkçe karşılığıyla Arama Motoru Optimizasyonudur. Bu işlemler, sizin sitenizin belirlenen anahtar kelimelerde bölgesel ve ya ulusal olarak öne çıkmasını sağlar. Yapılan aramalarda ön sıralarda yer almak; doğal olarak kullanıcının sizi seçmesine sebep olur. Bunun için ise SEO uygulamalarını gerçekleştirmeniz gereklidir.
SEO Uzmanlık gerektiren uygulamaların bileşenlerinden oluşan kapsamlı bir uygulamadır. Bunu ancak dijital pazarlama ve seo uzmanları gerçekleştirebilir. Nitelikli bir uygulama gerçekleştirilebilmesi için SEO uzmanı kişi veya ekibin oldukça ileri düzey deneyime sahip olması gerekir. Yani SEO; ciddi bir iştir ve size çok ciddi gelirler sağlayabilmekle birlikte, iyi yapılmaması durumunda tam bir maliyet kaybı olacaktır.
- Sosyal Medyada Var Olun ve Etkinlik Gösterin
Hemen her işletme için olduğu gibi; sosyal medyada organik etkinlik son derece önemlidir. Devamlı ön planda olmak ve kullanıcıların akışlarında yer almak için onları takip edip, geri takip elde etmek önemlidir. Tabii bunu uygun biçimde yapmalı ve kurumsal kimliğinize zarar vermemelisiniz.
Sosyal medya, bilhassa görsel olarak sunumunu yapmak istediğiniz gayrimenkuller için önemli bir zemindir. Emlak portföyünüzün sunumunu burada etkin biçimde yapabilirsiniz.
- Video Platformlarında Yayın Yapın
Portföyünüzün videolu tanıtımları, satışlarınızın geliştirilmesi için son derece önemlidir. Video platformlarında yapacağınız tanıtımlar hem arama motorlarında daha ön sıralarda yer alır, hem de tüketicinin ilgisini daha yoğun biçimde çeker. Tabii bu işlemleri uygun şekilde yapmalı ve görsel tasarım uzmanları ile çalışmalısınız.
Bütün dijital medya bileşenlerini etkin biçimde kullanmaya başlamanız durumunda, siteniz ve diğer platformlardaki hesaplarınız belli zaman içerisinde kullanıcı trafiği elde etmeye başlar. Bu sürecin devamında satışlarınız artacak ve belli bir pazarlama bütçesi ile sürekli gelir elde etmeniz mümkün olacaktır.
Dijital pazarlama araçlarının kaçınılmaz olduğu günümüzde, siz de hemen harekete geçerek işinizi geliştirebilirsiniz. Unutmayın, sizin bölgenizde olsun veya olmasın her kullanıcı sizi internetten bulmak eğiliminde olacak ve bu sayede sınırı olmayan bir etki alanınız olabilecek. Siz de şimdi uzmanlık ve deneyim sahibi bir dijital pazarlama ekibi ile iletişime geçin, siz de hemen kazançlarınızı katlamaya başlayın.