Google Search Console Nedir ?

Google Search Console; web sitesi sahipleri için performans izlemesi sağlayan farklı araçlar bulunan bir uygulamadır. Ayrıca internet kullanıcılarının Google aramalarında web sitenizi nasıl gördüğünü de anlayabilirsiniz. Yani kullanıcı davranışlarını ölçmeniz için çok etkin bir araçtır.  Doğru yapılandırılan bir Google Search Console uygulaması SEO bakımından çok büyük avantajlar elde etmenizi sağlayacaktır.

Web sitenizle ilgili aramaları, web sitenize en çok trafik getiren anahtar kelimeleri, içeriklerinizin öne çıktığı aramaları, mobil sitenizin performansını ve daha birçok detayı bu uygulama üzerinden öğrenebilirsiniz.  Bu araç Google tarafından oluşturulmuş tamamen ücretsiz olan bir hizmettir. Web sitenizin daha görünür olması için yapmanız gereken çalışmalara somut veriler elde etmenize yardımcı olur. Şimdi sizlere Google Search Console nedir, web sitenize ne gibi avantajlar sağlar hemen anlatalım. Ayrıca bu uygulamayı nasıl kullanacağınızı da ayrıntılı olarak öğreneceksiniz.

Google Search Console Nedir?

Google Search Console; Google tarafından web sitesi sahipleri için sunulan ücretsiz bir değerlendirme aracıdır.

Web sitenizin Google üzerinde yapılan aramalarda sergilediği performansı izlemenize yardımcı olan bir uygulamadır. Web sitenizin öne çıktığı aramaları, backlinklerinizi, site trafiğinizi ve daha birçok konuda önemli verileri elde etmenizi sağlayan bir servistir.

En basit tabiriyle Google Search Console kullanarak web sitenizin hangi alanlarda yüksek performans gösterdiğini ortaya koyabilirsiniz. Bu analizler sayesinde web sitenizin SEO iyileştirmelerini çok daha etkili bir şekilde yapabilirsiniz. Bu araç üzerinden elde ettiğiniz somut veriler tam Google algoritmalarına ve sıralama verilerine uygun şekilde düzenlenebilir.

Google Search Console; internet sitesi sahiplerinin yanında webmasterlar, dijital pazarlama uzmanları, SEO uzmanları gibi farklı alanda çalışmalar yapan kişilerin de çeşitli araçlar yardımıyla performans ölçümü gerçekleştirdiği bir Google servisidir.  Arama motoru üzerinde daha görünür hale gelmek için en doğru verileri buradan elde edebilirsiniz.

Google Search Console Ayarları Nasıl Kullanılır?

Google Search Console ayarlarını çok kolayca kullanabilirsiniz. Bu ayarları kullanabilmeniz için sizlere detaylı ve pratik bir anlatım yapalım. Google search Console ayarları;

  • Arama Görünümü

SEO uzmanları tarafından arama görünümüne önem verilmektedir. Yapılandırılmış verileri doğru biçimde uygulamanız için birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Buna ek olarak tekrarladığınız meta etiketlerini de belirleyebilirsiniz. Arama görünümü altında yer alan tüm raporları ve araçları görüntülemek için sol kısımdaki menü çubuğundan arama görünümü butonuna tıklamanız yeterlidir.  Bu menü altında olan özellikler;

  • Yapılandırılmış Veri

Yapılandırılmış veri kodlarını web sitenize ekledikten sonra arama sonuçlarında görünmediği durumlarda Google Search Console üzerinden hataları kontrol edebilirsiniz. Tüm yapılandırılmış veriler için bu rapor size bazı detaylar verecektir. Rapor sayesinde tıklanma oranı ve gelecekte dizine eklenmiş sayfaları görebilirsiniz.  Bu hatalar sıralamadan ziyade kullanıcı deneyimini iyileştirmenize yardımcı olur. Her hatayı uygulama üzerinden tek tek analiz etmelisiniz.

  • HTML Geliştirmeleri

Organik aramalar üzerinde tıklama oranlarınızı iyileştirmeye ya da meta açıklamalarınızı geliştirmeye HTML Geliştirmeleri sayesinde adım atabilirsiniz. Bu rapor meta verilerinizdeki hataları da size verir. Bu araç sayesinde büyük-küçük harf kullanımı ve tekrarlanan sayfalar gibi sebeplerle ortaya çıkan URL sorunlarını tanımlamanızı sağlar.

  • Veri İşaretleyici

Yapılandırılmış verileri kullanırken back end bölümüne erişemiyorsanız veri işaretleyiciler sizlere istediğiniz yapılandırılmış verileri kullanmanızı sağlar.

  • Site Bağlantısı

Kullanıcıların web sitenizde daha rahat gezinmesini sağlamak amacıyla kullanabilirsiniz. Site bağlantıları kullanıcılarla ilgili olan daha detaylı sayfalara kısayollar olarak tanımlanabilir.

  • Arama Trafiği

Arama ağına yönelik analizler en iyi performansı olan sayfalarınızı öne çıkarabilir. Sitenize yapılan bağlantıları reddetme dosyalarını getirebilir ve dahili bağlantılar üzerinden Google tarafından neyin görüldüğünü öğrenebilirsiniz.

  • Search Analytics

Arama ağı raporunda web sitenizin arama motorlarında ne sıklıkla görüntülendiğini ortaya çıkarabilirsiniz. Bu raporlar 7, 28 ve 90 günlük olarak alınabilir. Sorguları, sayfaları, ülkeleri, cihazları, arama türünü, arama görünümünü ve tarih verilerini ayrı ayrı inceleme şansınız vardır.

  • Sitenize Bağlantılar

Google Search Console üzerinden sitenize olan bağlantıları alarak hangi web sitelerin sizin sitenize bağlandığını görebilirsiniz. Böylece Google nezdinde web sitenizin performansına zarar veren backlinkleri görebilirsiniz.  Size bağlanan tüm sitelerin kalitesini belirleyebilirsiniz.

  • Dahili Bağlantılar

İç bağlantılarınız hakkında rapor alarak en fazla dahili bağlantı alan sayfaları ortaya çıkarabilirsiniz.  Böylece sayfa sıralamalarında daha üst sıralara çıkabilirsiniz.

  • Mobil Kullanılabilirlik

Google tarafından Nisan 2015’ten itibaren mobil uyumlu tasarım sıralama kriteri olarak alınmaya başladı. Mobil kullanım raporu da bu süreçten sonra daha da önemli hale geldi. Web sitenizin mobil kullanıcıları için uygun hale getirilmesini sağlayabilirsiniz. Mobil uyumluluk için test ile ölçüm yapabilirsiniz.

  • Manuel İşlemler

Google tarafından uygulanan bir ceza hakkında bilgi almak istiyorsanız manuel işlemler bölümünü kullanabilirsiniz. Yani Google tarafından web sitenize uygulanan manuel işlemleri listeleyebilirsiniz.

  • Uluslararası Hedefleme

Web siteniz üzerinden uluslararası ziyaretçi çekmeye çalışabilirsiniz. Bu durumda uluslararası hedefleme raporu sayesinde hedef ülkenizi değiştirebilirsiniz. Ayrıca web sitenizin dil durumunu da bu rapor üzerinde görebilirsiniz.

  • Google Dizini

İndex fazlalığı, CSS engelleme durumu ya da URL kaldırma gibi durumları buradan inceleyebilirsiniz. Google Search Console dizini raporu sayesinde içeriğinizin Google aramalarında gösterdiği performansı kolayca ortaya koyabilirsiniz.

  • Dizin Durumu

Google tarafından son bir yılda dizine eklenen sitenizin URL’leri ile ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz. Dizin artışını belirleyebilirsiniz. Raporda sayfaların sayısı, Google Analiytics üzerinden olan organik trafik alan açılış sayfası sayısı ile eşleşme durumunu da buradan değerlendirebilirsiniz. Eşleşme olmaması durumunda dizine eklenen sayfaların bazılarının trafik almadığı yorumunu yapabilirsiniz. Yani kısaca Google botlarının erişim sağladığı sayfaları inceleyebilirsiniz.

  • Engellenen Kaynaklar

Bu rapor sayesinde Google’a web sitenizin robots.txt yönergesi tarafından engellenen içeriklerini bildirebilirsiniz.  Böylece gerekli optimizasyon çalışmalarını yapabilirsiniz.

  • URL’leri Kaldır

Google aramalarında bir detayı belli bir süreliğine gizlemek isteyebilrisiniz. Bu durumda URL kaldırma aracını kullanmanız yeterlidir. Geçici kaldırma süresini 90 gün olarak uygulayabilirsiniz. İşleme koyulması için bir güne kadar beklemeniz gerekebilir.

  • Tarama

Sayfalarınızı dizine eklemeden önce tarama yapmanız gerekmektedir. Tarama işlemleriyle ilgili tüm detayları Google Search Console sayesinde yapabilirsiniz.

  • Tarama Hataları

Tarama hatası raporu sayesinde web sitenizde bozuk olan sayfaları belirleyebilirsiniz. Raporda site hataları, URL hataları gibi farklı detayları inceleyebilirsiniz. Böylece http yanıt kodları ve farklı hataları kontrol edebilirsiniz. Site hatalarında sitenizin tüm hatalarını; URL hataları da masaüstü ve mobil sitedeki tarama sayfası hatalarını bildirir.

  • Tarama İstatistikleri

Tarama İstatistikleri bölümünde kırmızı, mavi ve yeşil çizgilerle dolu bir karmaşa karşınıza çıkabilir. Bu araçlar veriler arasında tarama oranını ölçebilirsiniz. Hızlı bir tarama hızı Google botlarının web sitenizi daha hızlıca dizine eklediğini gösterir.

  • Google Gibi Getir

Google tarafından web sitenizin nasıl göründüğünü belirleyebilirsiniz. Bu araç Google’ın web sitenizi değerlendirme şeklini anlayabilirsiniz.

  • Site Haritaları

Web sitenizdeki site haritasının yerini Google’a bildirmenizi sağlar.  Site haritası oluşturma ya da düzenleme sürecinde gönderilen ve dizine eklenen sayfalar arasındaki farkları da görmenize olanak vardır. Bu rapor size site haritası hatalarını da verecektir.

  • Güvenlik Sorunları

Bilgisayarınızın saldırıya uğraması durumunda bunu belirleyebilirsiniz. Bu raporda sorunun türünü ve çözülmesi için gerekli çözüm yolları hakkında ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

  • Robots.txt Test Aracı

Robots.txt hatalarını belirleyebilirsiniz. Tüm Google tarayıcısı için hata belirleme işlemi yapabilirisiniz.

  • URL Parametreleri

Google tarafından URL parametrelerinin  anlaşılmasını sağlayabilirsiniz.

Sonuç

Google Search Console; web sitesi sahiplerinin web sitesinin performansını test etmesini sağlayan bir araçtır. Bu araç üzerinden web sitenizdeki tüm hataları kolayca belirleyebilirsiniz. Bu veriler sizlere web sitenizin optimizasyon çalışmalarını yapmanızı sağlar.

Google Search Console araçları arama görünümü, arama trafiği, Google dizini ve tarama başlıkları altında belli raporlar almanızı sağlar.  Bu verilere göre Google Search Console araçlarınızı kolayca kullanabilirsiniz.

 

Bir yorum bırakın