Arama motoru pazarlaması (İngilizce: Arama Motoru Pazarlaması, kısaltma: SEM), arama motorları aracılığıyla kendi web sitenize ziyaretçi çekmeyi amaçlayan tüm önlemlerin genel terimidir .
Arama motoru pazarlaması iki doğrudan alt alana ayrılır: arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru reklamcılığı (SEM).
SEO, organik arama terimlerinde alakalı arama terimleri için kendi web sitenizi mümkün olduğunca yüksek listelemeye çalışır. SEM’de bu üst pozisyonlar satın alınır.
Çok az veya hiç saçılma yok: Hedef kitlenize çok hassas bir şekilde ulaşırsınız.
Adres zamanı: Kullanıcı konu veya ürünle zaten ilgileniyor.
Reklamların kabulü: Reklamlar, kullanıcının.
Sürdürülebilirlik: Özellikle SEO, genellikle aylar hatta yıllar boyunca etkisini sürdürür.
Kontrol seçenekleri: SEM ile doğru takip ile reklamlarınızın ne kadar karlı olduğunu tam olarak kontrol edebilirsiniz.
Başarılı seo çalışması yapmak sizin elinizde veya seo uzmanının elindedir.
SEO Çalışmalarında başarı yakalamanın 8 adımını sizler ile beraber inceleyerek gidelim. Bu adımları takip ederek SEO Çalışmasının mantığını kavrayıp temel düzey terimleri öğreneceksiniz. Aynı zamanda seo çalışmalarını takip edebilecek raporları anlayabilir düzeye gelebileceksiniz.
Kullanıcılar ağrısız bir tarama deneyimi bekler, bu nedenle sayfa hızı önemli bir sıralama faktörüdür. Sayfalarınızın yüklenmesi çok uzun sürerse hemen çıkma oranınız artar ve sıralamanız düşer.
Sitenizin masaüstü sürümü kusursuz olsa bile, site mobil için optimize edilmemişse Google'da sıralamanız büyük bir darbe alabilir. Siteniz yalnızca masaüstünde değil, farklı türde cihazlarda da kolayca erişilebilir olmasını sağlamak için her zaman önizleyin.
"İç Linkleme" terimi, web sitenizdeki dahili bir sayfaya işaret eden herhangi bir köprü anlamına gelir. Dahili bağlantı yapınız ne kadar organize ve sıkı sıkıya bağlıysa, arama motorlarının (ve kullanıcıların) aradıklarını bulması o kadar kolay olur.
SEO Çalışması yapmadan önce Rakip analizi, Anahtar kelime analizi, Rekabet analizi yapmadan sektöre giriş yaparsanız hedefsiz gemi gibi ne yapacağınızı bilmeden ne kadar çalışma yaparsanız yapın " Sıfır " Geri dönüşüm elde edersiniz
yaptığınız çalışmaları ölçümleyip anahtar kelime paylaşımı yaparak hedef sayfada hedef anahtar kelimeye çalışarak doğru sonuçları yakalayın.
Kategori Bazlı:Ana kelimeler
Ürün Bazlı:Ara düşük aranmalı kelimeler
Peki kaliteli içerikten ne anlamalıyız ? Zorlayıcı, okunması kolay, doğru, kullanışlı ve hedeflediği anahtar kelimeyle İLİŞKİLİ olduğunu kastediyoruz. Ancak sayfanızı yalnızca sıralamaya sokmak için hedeflenen anahtar kelimeyle doldurmayın.
SEO Çalışması öncesi dönüşüm oranınızı hesaplamak için RİO Testi yaparak dönüşüm oranınızı tahmini hesaplarsınız. Gerçek dönüşüm oranını anahtar kelimelerinizin sektörel aranması ve alaka düzeyine göre ölçümlenir.
İç seo ve analizler sonrası siteyi desteklemek için kullanılması gereken backlinkler siteniz ile alakadar ve tıklanma getirecek düzeyde olması seo açısından geri dönüşümü çok olması anlamına gelmektedir. Sonuzunda google sizi sıralamada ödüllendirir.
SEO, web sitenizi ve işletmenizi çevrimiçi ortamda daha fazla insanın önüne çıkarır. SEO ile görünürlük potansiyeli çok büyük. Google her gün 3.5 milyardan fazla arama yapıyor ve bu da saniyede 40.000’den fazla anlamına geliyor. Organik arama , tüm web sitesi trafiğinin yarısından fazlasını yönlendirir. İnsanlar her türlü soruyu cevaplamak ve her türlü sorunu çözmek için arama motorlarına yöneliyor.
SEO çalışması düzenli ve doğru yapıldığı zaman sizi organik arama sonuçlarında çok güzel trafiksel ve satış açısından geri dönüşümü iyi olacaktır.
İşinizi büyütmek için SEO kullanmaya başlamak veya mevcut SEO performansınızı geliştirmek mi istiyorsunuz? keywords yardımcı olabilir. Dijital pazarlamada 18 yılı aşkın deneyime ve 20’den fazla dijital pazarlama uzmanından oluşan bir ekibe sahibiz.
20 yılı aşan bir süredir SEO üzerine çalışmalar yapıyoruz. Bu kadar deneyimle, arama yapanların ne aradığını, arama motorlarının ne sunduğunu tanımlamaya gelince, neden bahsettiğimizi biliyoruz. Yıllar boyunca SEO'ya yaklaşımımız, dijital ortamda her algoritma güncellemesi ve değişimine uyum sağladı. Yeni teknikler, saatlerce anahtar kelime araştırması ve endüstri trendlerinden haberdar olmayı bir noktaya getiren bir ekiple, profesyonel SEO hizmetlerimizi sürekli olarak geliştirmeyi ve her birine odaklanan planlar oluşturmayı başardık.
İster bir marka oluşturmak, ister eski optimizasyon tekniklerini düzenlemek veya yerleşik web sitenizin performansını artırmak isteyen yepyeni bir girişimci olun, ekibimiz işinizi büyütmek için ihtiyaç duyduğunuz amaçları, deneyimi ve bilgiyi sağlar.
Bölgenizde bulunabilir olmak için kusursuz bir yerel SEO stratejisine ihtiyacınız var.
Doğru optimize edilmiş bir E-Ticaret stratejisi ile satışlarınızı %800 artırmak istemez misiniz?
Teknik SEO ile web sitenizin teknik anlamda tüm eksiklerini belirli bir yol haritasına göre planlar ve doğru adımları uygularız.
Tüm SEO hizmetlerimiz temel bir analiz paketine sahiptir. Daha fazlası için hazırsanız; derinlemesine analiz hizmetimizi keşfedin!
Bu daha gelişmiş optimizasyon çabaları, site performansını ve kullanıcı deneyimini artırmak için çalışır.
Erişiminizi genişletmek ve web sitenize önemli görünürlük kanalları oluşturmak için içeriği tanıtın.
Stratejik sosyal medya gönderileri ve reklamlarla ürünlerinizi en üst düzeye çıkarın ve ürünlerinizi sergileyin.
Alışveriş Reklamları, ürünlerinizi doğrudan arama sonuçları sayfasında sergilemenizi kolaylaştırır.
Alışverişlerin %62'si artık E-Ticaret üzerinden, bunun %42'si marka sitelerinden gerçekleşiyor.
Kitlenizin ilgisini çekin ve satış yapan akıllıca yazılmış metinlerle ürün sayfalarınızı güçlendirin.
Kabul edelim – Google, yerel işletme sonuçlarını görüntüleme şeklini sürekli güncellerken, yerel aramada başarılı olmak zor olabilir. Günümüz pazarında, yalnızca tek bir arama unsuruna odaklamnayı göze alamazsınız. Sektörünüzde tanınan bir işletme olmayı umuyorsanız, müşterileri sokağın aşağısındaki rakibinize değil, işinize çeken bir yerel SEO stratejisine ihtiyacınız var.
SEO ekibimiz yerel aramayı her gün takip ediyor. Yerel SEO uzmanlarımız bunu oldukça uzun bir süredir yapıyor – yirmi yılı aşkın bir süredir. Bu nedenle arama sonuçlarınızı yükseltme hakkında üstün stratejilere sahibiz. Yerel arama değişikliklerinden haberdar oluyoruz ve stratejilerimizi buna göre kurguluyoruz.
Burada sihirli bir değnek yok. Anlık sıralama yok. Bunların yerine dijital kimliğinizi sürekli kılacak kanıtlanmış bir süreç ve uzun vadeli yerel SEO stratejisi sunmak için buradayız.
Etkili bir yerel SEO stratejisi, bir web sitesinin yerel arama sonuçlarının üstünde veya bir kullanıcı sadece o bölgeden sonuç beklediğinde görünmesini sağlar.
Bir diş kliniğiniz veya veteriner kliniğiniz varsa ve daha fazla hastaya ihtiyacınız varsa buna bir örnek olabilir. Bu durumda ideal müşteriniz, hizmetlerinize ihtiyaç duyanlar ve bölgenizde bulunanlar olacaktır.
Yalnızca diş hekimi’ için yaklaşık 1.200 arama yapılırken, ‘Ataşehir diş hekimi’ için 800 arama yapıldı. Bu sayılar, tüm ülkede bu hizmetleri arayan kişi sayısını temsil etmektedir.
Artık teknik SEO’nun ne olduğu netleştiğine göre, izlenecek en iyi uygulamaların hangileri olduğuna bakalım. Kendi teknik SEO denetiminizi gerçekleştirmek için aşağıdaki listeyi kullanabilirsiniz.
Başlık etiketinden konum bilgisine de yer vererek Google botlarının sizi fark etmesini sağlayabilirsiniz.
Web sayfalarınızın URL’leri kısa, etkili ve ana anahtar kelimelerinizi barındıran yapıda olmalıdır.
Yerel SEO çalışmasında anahtar kelime analizleri daha farklı olur. Local SEO çalışmaları için coğrafi odaklı anahtar kelimeler belirlenmelidir.
Yerel SEO çalışmalarınızda içerik üretirken arama motorlarını yönlendirecek içerikler oluşturmak en büyük yanlışlardan biridir.
Görsellerinize bölgesel odaklı alt metin ve açıklamalar ekleyerek doğru etiketlerle görsel arama sonuçlarında da üst sıralara çıkabilirsiniz.
Siri ve Alexa gibi sesli arama teknolojileri kullanıcı deneyimini geliştirmek adına çalışıyorlar. Arama motorları da sesli arama sonuçlarına verdiği önemi her geçen gün artırıyor.
Web sitenizde ziyaretçiler için belli bir düzen olmalıdır. Ziyaretçileriniz her zaman sayfalarınızda hedeflediğiniz bir hiyerarşi sistemi görmelidir.
NAP (Name, Address, Phone); İsim, adres ve telefon numaralarının kısaltılmasıdır. NAP, web sitenizde bulunan tüm iletişim detaylarıdır.
Mobil uyumluluk web siteniz için çok önemli bir özelliktir. Arama motorları mobil uyumu olan siteleri ön plana çıkarır.
İnternet ortamında web siteniz dışında yerel kaynaklardan da yararlanabilirsiniz. Bölgenizde hizmet veren yerel rehberleri kullanarak markanızı daha görünür hale getirebilirsiniz.
Local SEO çalışmalarının artırılması için sosyal medya hesaplarınızdan yararlanmalısınız. Sosyal medya uygulamaları üzerinden hedef kitlenize ulaşabilir ve buradan etkileşim kurabilir, daha sonra web sitenize yönlendirilebilirsiniz.
Google My Business, diğer bir adıyla Google Benim İşletmem, Google’ın yerel olarak hizmet veren küçük işletmeler için geliştirdiği etkili bir araçtır.
Yerel arama için en etkili araçların başında Google Haritalar, Yandex Navigasyon ve Iphone kullanıcıları için Apple Haritalar uygulamaları geliyor.
Web sitelerinde yorum bölümleri arama motorlarının etkileşim olarak algıladığı alanlardır. Bu yüzden web sitenizde ürün ve hizmetlerinizle ilgili yapılan yorumlarda etkileşimi sağlamalısınız.
Web sitenizin dışında yapılan ve web sitenize yönlendirilen bağlantılara backlink denir. Arama motorlarında üst sıralara çıkabilmeniz için farklı kaynaklardan güçlü referanslar almalısınız.
Web sitenizin teknik profiline "derinlemesine bir bakış"
Teknik SEO, web sitenizi tarama ve indexleme aşaması için optimize sürecini ifade eder. Teknik SEO ile arama motorlarının web sitenize sorunsuz bir şekilde erişmesine, taramasına, yorumlamasına ve dizine eklemesine yardımcı olabilirsiniz.
Web sitesinin iç seo kısmında gerçek içeriği veya web sitesi tanıtımı ile ilgisi olmadığı için "teknik" olarak adlandırılır. Teknik SEO'nun temel amacı bir web sitesinin iç tarafını optimize etmektir.
Teknik SEO'nun gerçek anlamının ne olduğunu anlamak için bazı temel terminoloji ile başlayalım.
Artık teknik SEO’nun ne olduğu netleştiğine göre, izlenecek en iyi uygulamaların hangileri olduğuna bakalım. Kendi teknik SEO denetiminizi gerçekleştirmek için aşağıdaki listeyi kullanabilirsiniz.
Web sitenizi veya bloğunuzu kurarken, tercih ettiğiniz etki alanını belirtmeniz gerekir. Bunu yaparak, arama motorlarına, web siteniz için sürekli kullanmak istediğiniz alan adı varyasyonunu bildirmiş olursunuz.
Bunu neden yapmanız gerektiğini görelim.
Bir web sitesine varsayılan olarak www ile ve bir alan adının önünde www olmadan erişilebilir.
Örneğin, alanınız example.com ise, web sitenize hem http://www.ornek.com hem de http://ornek.com (yani www olmadan) erişilebilir.
Bu kullanıcılar için uygun olsa da, arama motorları için kafa karıştırıcıdır çünkü bunları iki farklı web sitesi olarak görürler.
Bu, indeksleme sorunları, yinelenen içerik sorunları ve sayfa sıralaması kaybıyla karşılaşabileceğiniz anlamına gelir.
Bu sorunu çözmek için tercih ettiğiniz etki alanını ayarlamanız ve arama motorlarına seçiminiz hakkında bilgi vermeniz gerekir.
www mi yoksa www yok mu?
Pek çok kişinin merak ettiği sorulardan biri, alan adlarının önünde www kullanıp kullanmamaları veya www olmayan sürümle gitme konusudur.
Bir formatı diğerine tercih etmenin SEO avantajı yoktur, bu kişisel bir tercih meselesidir.
Etki alanlarımın önünde www olmasını tercih ederim çünkü bana daha doğal geliyor ama http sürümünü kullanmaya karar verirseniz yanlış bir şey yoktur.
Önemli olan, arama motorlarına kararınız hakkında bilgi vermek ve web sitenizin ömrü boyunca tutarlı olmaktır.
Fikrinizi değiştirirseniz, farklı biçimler arasında geçiş yapmak için 301 yeniden yönlendirmelerini kullanabilirsiniz, ancak etki alanı geçişleri yapma riski her zaman olduğundan bu önerilmez.
Tercih ettiğiniz etki alanını nasıl ayarlayabilirsiniz?
Geçmişte, tercih ettiğiniz alanı belirtme ayarı Google Arama Konsolunda mevcuttu, ancak Google bu seçeneği kaldırmaya ve standart URL’lere güvenmeye karar verdi.
Standart URL’ler ve bunların arama motorlarının tercih ettiğiniz etki alanını anlamasına yardımcı olmak için nasıl kullanılacağı hakkında daha fazla bilgi için bu rehberi okuyabilirsiniz.
Robots.txt, web sitenizin kök dizininde bulunan ve web sitenizin hangi sayfalarını tarayabilecekleri ve dizinlerine ekleyebilecekleri konusunda arama motorlarına talimatlar veren bir metin dosyasıdır.
Bu dosyanın biçimi çok basittir ve çoğu durumda dosyada herhangi bir değişiklik yapmanız gerekmez.
Yine de önemli olan, arama motoru tarayıcılarının web sitenizi dizine eklemesini engelleyecek yanlış engellemelerin bulunmadığından emin olmaktır.
Önerilen Kılavuz : Robots.txt SEO – Robots.txt Nedir, Nasıl Oluşturulur ve Optimize Edilir
Teknik SEO denetim listenizdeki bir sonraki öğe, web sitenizin URL yapısını denetlemektir. URL yapısı ile URL’lerinizin biçimini kastediyoruz.
En iyi SEO uygulaması için bir URL oluştururken dikkat etmeniz gerekenler:
Genel olarak, kalıcı bağlantı yapınızın biçimini tanımladıktan sonra yapmanız gereken tek şey, yeni içerik yayınlarken URL’lerinizi optimize etmektir.
WordPress’i kullanıyorsanız, yeni bir yazı oluştururken WordPress’in yazı başlığınızı aldığını ve URL’yi otomatik oluşturduğunu fark edeceksiniz.
Örneğin, “Yeni Başlayanlar İçin En İyi 10 Teknik SEO Uygulaması” gönderinizin başlığıysa, WordPress tarafından oluşturulan URL http://www.ornek.com/yeni-baslayanlar-icin-en-iyi-10-teknik-seo-uygulamasi olacaktır.
Bu fena değil, ancak daha hedefli ve hatırlaması daha kolay olan http://www.ornek.com/teknik-seo gibi kısaltabilirsiniz.
Tercih edilen etki alanında olduğu gibi, kalıcı bağlantı yapınızı değiştirmeye karar verirseniz, bunu 301 yönlendirmelerini kullanarak yapabilirsiniz.
Mevcut noktaların URL’lerini değiştirmeniz tavsiye edilmez, bunu yapmanın pek bir anlamı yoktur, ancak yeni yazılarınız için bunu uygulayabilirsiniz.
Google’da basit URL yapısı kullanılması konusunda bize fikir vermektedir.
Önerilen Kılavuz : Kalıcı Bağlantı (Permalink) URL nedir, Nasıl SEO Dostu Yapılır
Bir web sitesinin yapısı birçok nedenden dolayı çok önemli bir SEO faktörüdür.
Kullanıcıların bir web sitesinde daha uzun süre kalma ve ne istediklerini daha hızlı keşfetme olasılıkları daha yüksektir ve arama motorları bir web sitesini daha kolay anlayabilir ve dizine ekleyebilir.
Birçok web yöneticisinin yaptığı büyük bir hata, web sitelerini dönüşümler için optimize etme çabalarında, gezinmeyi ve site yapısını unutmaları ve SEO çabalarına zarar vermeleridir.
Tipik bir örnek, kullanıcıların arşiv sayfalarını gizlemek ve tüm içeriğin tek bir kategori altında toplanmasıdır.
Geçmişte, arşiv sayfalarının veya birden fazla kategori sayfasının SEO’nuza zarar verebileceği düşünülüyordu ancak bu kötü bir SEO uygulamasıdır.
Google, belirli bir sayfayı değerlendirirken bir web sitesinin genel yapısını dikkate alır ve bu göz ardı edilmemesi gereken bir şeydir.
Elbette, herhangi bir fayda sağlamak istiyorsanız kategori sayfalarınız optimize edilmelidir.
Ek olarak, Google’ın belirttiği gibi (aşağıdaki ekran görüntüsüne bakın), iyi tanımlanmış bir yapı, web yöneticilerinin Google’a bir web sitesinin önemli içeriğini belirlemesine yardımcı olur, bu da gerçekten önemli olan sayfaların sıralamada daha yükseğe çıkarılmasına büyük ölçüde yardımcı olacaktır.
Önerilen Kılavuz : SEO optimize site yapısı nasıl oluşturulur
Bir içerik haritası menüsü (breadcrumbs), kullanıcıların bir önceki sayfaya (genellikle kategori sayfasına) veya bir web sitesinin ana sayfasına gitmesine olanak tanıyan bir sayfanın üstünde veya altında bulunan bir dizi bağlantıdır.
Bir içerik haritası menüsü (breadcrumbs) iki ana amaca hizmet eder: kullanıcıların tarayıcılarındaki geri düğmesine basmadan bir web sitesinde kolayca gezinmelerine yardımcı olur ve arama motorlarına bir web sitesinin yapısı hakkında başka bir ipucu verir.
Breadcrumbs, Google tarafından şiddetle tavsiye edildiği için çeşitli SEO Kılavuzlarında bir SEO öğesi olarak bahsedilir.
Breadcrumbs’ı henüz etkinleştirmediyseniz, web sitenizde etkin olduklarından ve uygun şemaya sahip olduklarından emin olun.
Önerilen Kılavuz : İçerik haritası (breadcrumbs) nedir ve nasıl optimize edilir
Yapılandırılmış veriler (Structured Data Markup), Google tarafından Arama Sonuçlarında yoğun bir şekilde kullanıldığından, son birkaç yılda giderek daha fazla önem kazanıyor.
Yapılandırılmış veri (structured data) nedir?
Basit bir ifadeyle, yapılandırılmış veriler, web sayfalarınıza ekleyebileceğiniz, arama motoru tarayıcıları tarafından görülebilen ve içeriğinizi anlamalarına yardımcı olan koddur. Verilerinizi arama motorlarına anlayabilecekleri bir dilde açıklamanın bir yoludur.
Yapılandırılmış veriler teknik SEO ile nasıl ilişkilidir?
Yapılandırılmış verilerin bir web sitesinin içeriği ile ilgisi olmasına rağmen, teknik SEO’nun bir parçasıdır çünkü doğru bir şekilde elde etmek için web sitenize kod eklemeniz gerekir. Genellikle, yapılandırılmış veri tanımını bir kez eklersiniz ve ardından bununla ilgili hiçbir şey yapmanız gerekmez.
Örneğin, breadcrumbs durumunda olduğu gibi, yapılandırılmış verilerinizi bir kez yapılandırmanız gerekir ve başka bir işlem yapmanız gerekmez.
Makaleler ve blog yazılarında da aynıdır. Doğru yapılandırılmış veri tanımını CMS’inize eklediğinizde, otomatik olarak yeni içeriğe uygulanacaktır.
Yapılandırılmış veri kullanmanın faydası nedir?
SERPS’teki listelerinizin sunumunu öne çıkan snippet’ler, bilgi grafiği girişleri vb. yoluyla geliştirmenize ve TO’nuzu (tıklama oranı) artırmanıza yardımcı olabilir.
Yapılandırılmış verilerin kullanımları nelerdir?
İçeriğinizi tanımlamak için yapılandırılmış verileri kullanmanın birçok yolu vardır. En popüler olanlar: makaleler, tarifler, etkinlikler, iş ilanı, yerel işletmeler ve daha fazlası. Tam listeyi buradan görüntüleyebilirsiniz.
Sitenizde zengin yapılandırılmış veri altyapısı olup olmadığını test etmeniz için Google’ın yeni zengin sonuçlar testi aracını kullanabilirsiniz.
Web sitenizin her sayfasının kanonik (canonical) bir URL’si olmalıdır. Bu, yazılarınızın ve sayfalarınızın bölümüne etiketinin eklenmesiyle tanımlanır.
Canonical (Standart Kanonik) URL nedir?
Google’a web sitenizi dizine eklerken sayfanın hangi sürümünü hesaba katacağını söylemenin basit bir yoludur. Kavram, tek bir sayfaya çeşitli URL’ler aracılığıyla erişilebilen tercih edilen etki alanına benzer.
Benzer içeriğe sahip sayfalarınız olduğunda, sayfalama amacıyla ve diğer web sitelerinden web sitenize içerik eklediğinizde yinelenen içerik sorunlarından kaçınmak için rel = ”canonical” kullanabilirsiniz.
Genel bir kural olarak, tüm web sitesi sayfalarınız için kanonik (canonical) bir URL belirtmelisiniz.
Web sitenizin kanonik bir URL sağlayıp sağlamadığını kontrol etmenin en basit yolu, sayfalarınızdan herhangi birini ziyaret etmek, sayfada herhangi bir yeri sağ tıklamak ve KAYNAĞI GÖRÜNTÜLE’yi seçmektir. Rel = “canonical” araması yapın ve değeri araştırın.
Canonical için herhangi bir iz bulamazsanız, bunu otomatik olarak eklemek için bir eklenti kullanabilir (WordPress kullanıyorsanız Yoast SEO kullanabilirsiniz) veya kodunuzda gerekli değişiklikleri yapmak için bir web yazılımcısından yardım alabilirsiniz.
Diğer teknik SEO öğelerinde olduğu gibi, web sitenizi canonical URL’yi doğru gösterecek şekilde ayarladığınızda, başka bir şey yapmanız gerekmez.
Önerilen Kılavuz : Canonical URL Nedir
Web sitenizde ziyaret ettikleri URL bulunmadığında kullanıcılara 404 sayfası gösterilir. Sayfa silinmiş, URL değiştirilmiş veya kullanıcılar tarayıcılarında URL’yi yanlış yazmış olabilir.
Çoğu modern WordPress teması, varsayılan olarak 404 sayfasını optimize eder, yoksa 404 sayfa SEO’nuzu bir eklenti kullanarak veya tema şablonlarınızı düzenleyerek kolayca daha dostça hale getirebilirsiniz.
Optimize edilmiş bir 404 sayfası nedir?
Optimize edilmiş bir 404 sayfası şunları yapmalıdır:
404 sayfalarınızı nasıl kontrol edebilirsiniz?
404 sayfanızın nasıl göründüğünü test etmek çok kolaydır, sadece yeni bir tarayıcı penceresi açın ve web sitenize var olmayan bir URL yazın. Tarayıcıda gösterilecek olan şey 404 sayfanızdır.
404 sayfanızı optimize etmek için çok fazla zaman harcamayın, bir sayfa bulunamadığında özel bir 404 sayfası döndürdüğünden emin olun.
Teknik SEO’nun en önemli unsurlarından biri XML site haritası optimizasyonudur.
XML Site Haritası, web sitenizde bulunan tüm sayfaları / yayınları listeleyen bir XML dosyasıdır. Başlıklarının yanı sıra yayınlanma tarihi ve son güncelleme tarihini de içerir.
Arama motorları XML site haritasını bir web sitesini tararken kendilerine rehber olarak kullanabilir.
XML Site Haritanızı Nasıl Optimize Edebilirsiniz?
XML site haritası optimizasyonu basittir, site haritanıza yalnızca web siteniz için önemli olan sayfaları ekleyin. Çoğu durumda, bunlar sayfalarınız, yayınlarınız ve kategorilerinizdir.
Site haritası etiket sayfalarınıza, yazar sayfalarına veya kendi başına orijinal içeriği olmayan diğer sayfaları eklemeyin.
Yeni bir sayfa yayınlandığında veya bir sayfa güncellendiğinde site haritanızın otomatik olarak güncellendiğinden emin olun.
Site haritanızı Google ve Bing’e göndermek ve durumu kontrol etmek için Google arama konsolunu ve Bing Web Yöneticisi araçlarını kullanın.
İnternetteki son trend güvenliktir. HTTPS, arama motoru sıralamanızı etkilediği bilinen bir sinyal ve kullanıcılarınız ile aranızda güven oluşturmanın ek bir yoludur.
Sunucunuza bir SSL yüklediğinizde, web sitenize http kullanılarak değil, https kullanılarak erişilebilir. Bu, web siteniz ve sunucunuz arasında aktarılan tüm bilgilerin (kullanıcı adları, şifreler, kişisel veriler vb.) şifrelenmiş olduğunu gösterir.
Geçmişte, e-ticaret web siteleri için SSL önemliydi, ancak günümüzde İnternet’teki herhangi bir web sitesinde bir SSL kurulu olmalıdır.
SSL yüklemediyseniz yapmanız gereken ilk şey, site barındırma (hosting) şirketiniz ile iletişime geçip hesabınızda SSL’yi etkinleştirmelerini istemektir ve ardından sıralamanızı kaybetmeden web sitenizde SSL’yi etkinleştirmek için bir taşıma prosedürü izlemeniz gerekir.
SSL eklemek, yeni bir etki alanına geçmeye benzer, bu nedenle prosedürü dikkatli bir şekilde izlemeniz gerekir.
Önerilen Kılavuz : SEO’da Sıralama Kaybetmeden Web Sitesi http’den https’ye nasıl geçilir
Bilinen bir başka arama motoru sıralama sinyali web sitesi hızıdır. Google, tüm SEO önerilerinde hızın öneminden bahsediyor ve araştırmalar, daha hızlı web sitelerinin daha yavaş web sitelerinden daha iyi performans gösterdiğini doğruluyor.
Web sitesi hızının üstesinden gelmek teknik bir sorundur ve iyi sonuçlar almak için web sitenizde ve altyapınızda değişiklik yapmanızı gerektirir.
Başlangıç noktanız, hızınızı dört araç kullanarak kontrol etmektir: Google page speed insights, Gtmetrix, Pingdom tools ve think with google.
Yukarıdaki araçlar, hızınızı artırmak için neleri değiştirmeniz gerektiği konusunda size bazı önerilerde bulunacaktır, ancak yukarıda bahsettiğim gibi bu teknik bir sorundur ve size yardımcı olması için profesyonel site hızlandırma hizmeti almanız gerekebilir.
Genel olarak, web sitenizin daha hızlı yüklenmesi için yapabilecekleriniz şudur:
Mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak isteğe bağlı değildir. Muhtemelen kullanıcılarınızın çoğu mobil cihaz kullanıyor ve Google tarafından mobil öncelikli dizinin tanıtılmasıyla, hızlı, mobil uyumlu bir web siteniz yoksa sıralamalarınız zarar görecektir.
Mobil uyumluluk, teknik SEO’nun bir parçasıdır, çünkü doğru şekilde yapılandırılmış mobil uyumlu bir temanız olduğunda, bununla tekrar uğraşmak zorunda kalmazsınız.
Aynı zamanda nasıl kurulacağına dair teknik bilgi gerektiren bir konudur.
Yapılacak ilk şey, Google’ın bu aracını kullanarak web sitenizin mobil uyumluluğunu kontrol etmektir.
Web siteniz testi geçemezse, yapacak çok işiniz vardır ve bu birinci önceliğiniz olmalıdır.
Testi geçse bile, mobil ve SEO hakkında bilmeniz gereken birkaç şey var:
Hâlihazırda mobil uyumlu bir web siteniz varsa, büyük olasılıkla mobil öncelikli dizin için endişelenmenize gerek kalmaz, ancak bir alt alan veya klasörde ayrı bir mobil web siteniz varsa, masaüstü web siteniz ile aynı içeriğe sahip olduğundan emin olun.
Hızlandırılmış mobil sayfalar (Accelerated Mobile Pages), mobil web’i daha hızlı hale getirme çabası kapsamında Google tarafından sunulan nispeten yeni bir kavramdır.
Basit bir ifadeyle, AMP ile, normal HTML’nin kısaltılmış bir sürümü olan AMP HTML kullanarak web sitenizin bir sürümünü sağlarsınız.
Web siteniz için AMP sayfaları oluşturduğunuzda, bunlar saklanır ve mobil uyumlu sayfalardan daha hızlı (neredeyse anında) yüklenen özel bir Google önbelleği aracılığıyla kullanıcılara sunulur.
AMP sayfalarına yalnızca Google Mobil sonuçları veya Twitter gibi diğer AMP sağlayıcıları aracılığıyla erişilebilir.
SEO topluluğunda AMP sayfalarını benimsemeniz gerekip gerekmediği konusunda uzun bir tartışma var, bu yaklaşımı kullanmanın hem avantajları hem de dezavantajları vardır.
AMP’nin en önemli artıları ve eksileri:
AMP Artıları
AMP Eksileri
Teknik SEO denetim listenizdeki son iki öğe sayfalandırma ve çok dilli web siteleridir.
Her ikisi de çok teknik görevler ve yalnızca web sitenize uygulanmaları durumunda ilgilenmeniz gerekiyor.
Sayfalandırma
Sayfalandırma, uzun bir sayfayı birden çok daha kısa sayfaya bölmek istediğinizde ve kategori sayfalarınızda sayfalamayı etkinleştirdiğinizde kullanılır.
Yinelenen içerik sorunlarını önlemek ve bağlantıları ve sayfa sıralamasını ana sayfanıza birleştirmek için, arama motorlarına sonraki sayfaların ana sayfanın bir devamı olduğunu bildirmek için rel = ”next” ve rel = ”prev” bağlantılarını kullanabilirsiniz.
Google, kodda rel = ”next” ve rel = ”prev” bağlantılarını bulduğunda, ana sayfanın hangisi olduğunu anlayacak ve bunu indeksleme amacıyla kullanacaktır.
Çok Dilli web siteleri
Web sitenizde birden fazla dilde içerik varsa, Google’a site yapınız ve içeriğiniz hakkında daha fazla bilgi vermek için hreflang özniteliğini kullanmanız gerekir.
Bu, kullanıcılara doğru içeriği sunmalarına (yani İngilizce içeriği İngilizce göstermelerine) yardımcı olacak ve aynı zamanda yinelenen içerik ve indeksleme sorunlarından kaçınarak SEO’nuzu optimize etmenize yardımcı olacaktır.
En önemli teknik SEO görevlerini gerçekleştirmek için web yöneticisi araçlarının yardımına ihtiyacınız var. Web yöneticisi araçları, arama motorları tarafından sağlanır ve bir web sitesini teknik SEO için optimize etmek için kullanılabilir.
En eksiksiz araç seti, Google tarafından sağlanan Google Arama Konsoludur (Google Search Console).
Google arama konsolu ile robots.txt dosyanızı test edebilir, Google’a bir site haritası gönderebilir ve tarama hatalarını bulup düzeltebilirsiniz.
Sitenizi Google ve Bing web yöneticisi araçlarına kaydetmeniz ve temel ayarları yapılandırmanız şiddetle tavsiye ederim. Aşağıdaki kılavuz, başlamanıza yardımcı olabilir.
İçeriğinizin sıralama alabilmesi için bazı kriterleri karşılıyor olması gerekir. URL - H1 - İçerik - Görsel - Video - Meta Başlık - Meta Açıklama dahil, sıralama almak istediğiniz kelimelerin hiyerarşik bir düzende tanımlanması ve buna göre optimize edilmesi önemlidir.
Web sitenizin teknik kısımlarını optimize edin. örneğin; HTTPS - Mobil Uyumluluk - Sayfa Hızı - Görsel Optimizasyonu - Dizin Oluşturma - Breadcrumbs - Özel 404 Sayfası - Schema (Yapısal veri işaretlemesi) gibi birçok etken, kullanıcı deneyimi ve sıralama için önemlidir.
Google, web siteleri hangi listede sıralayacağını belirlemek için kullanıcı istatistiklerinden yararlanır. Buna sayfada geçirilen süre, hemen çıkma oranı, dönüşüm oranı, yükleme süresi dahildir. Şunu bilmek isterler "En değerli bilgi kaynağını sundunuz mu?"
Hangi iç ve dış kaynaklara bağlantı verdiğinizi düşünmeniz gerekir. Yetki için size geri bağlanan diğer kaynakları da takip etmeniz, doğru kaynakları seçmek veya başka bir kuruluş için atıfta bulunulan kaynak olmak, güvenilirlik ve marka itibarı için yardımcı olabilir.
Organik Google aramaları, tüm e-ticaret trafiğinin %43’ünü oluşturuyor…
E-ticaret SEO genellikle arama ve kullanıcı deneyimi için başlıklarınızı, ürün açıklamalarınızı, meta verilerinizi, dahili bağlantı yapınızı ve gezinme yapınızı optimize etmeyi içerir. Sattığınız her ürün, arama motorlarından trafik çekmek için tasarlanmış özel bir sayfaya sahip olmalıdır.
Ancak, sitenizdeki aşağıdakiler gibi statik, ürün odaklı olmayan sayfaları unutun
Bunlar Yerine
Odaklanmanız size geri dönüşü daha çok getirir.
Google’ın en önemli sıralama faktörlerinden biri, kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamaktır. Siteniz, hedef kitleniz için doğru anahtar kelimeleri hedefliyorsa ve web sitesi ziyaretçilerinin sahip olabileceği soruları yanıtlıyorsa, Google bunu olumlu bir deneyim olarak görür ve sonuç olarak sıralamanız yükselir.
E-ticaret SEO, web mağazanızın daha fazla trafik almasına yardımcı olur ve bu da markanızın erişimini genişletir.
Bir kullanıcı web sitenize organik olarak ulaştığında, daha sonra ücretli yeniden hedefleme kampanyalarıyla o kişiye tekrar ulaşabilirsiniz. SEO yeniden pazarlaması oldukça etkili bir uygulamadır.
Bu sayede ürün veya hizmet satışlarınızı %800’e kadar artırabilir, pazar payından büyük bir dilime sahip olabilirsiniz.
Pazarlama reklam maliyeti olmadan e-ticaret sitenizi optimize edebilirsiniz. SEO sıralamalarınızı optimize ediyorsanız, neden sitenizi Google’ın cevap kutusuna çıkarmayı amaçlamıyorsunuz? Google’ın cevap kutusunda olmak , daha fazla tıklama, daha yüksek web sitesi trafiği ve daha fazla marka bilinirliği getirebilir.
Böylece e-ticaret sitenizin Google sıralamalarını kolay bir şekilde arttırabilir ve yaptığınız arama motoru optimizasyonu çalışmalarının başarılı olmasını sağlayabilirsiniz.
SEO ekibimiz, ihtiyaçlarınızı karşılamak için temel veya özel analizler uygulayacaktır. Kurulumlarımız, iş hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmak için temel performans göstergelerini (KPI’ler) ilişkilendirerek veriye dayalı pazarlama içgörülerinden yararlanır.
Öncelikle Google Analytics ve Google Search console ile çalışıyoruz ve size direkt kaynaktan tam yönetim erişimi sağlıyoruz.
Bir SEO analizinden elde ettiğiniz içgörüler, ziyaretçilere daha iyi bir deneyim sunmak ve arama motorlarının bağlamını ve içeriğiniz ile ziyaretçilerin kullandığı arama sorgusu arasındaki ilişkileri göstermek için sitenizin içeriğini ve teknik yönlerini nerede iyileştirebileceğiniz konusunda size yön verir.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas mattis feugiat ipsum et convallis. Morbi tempus porttitor feugiat. Integer id nunc eget neque auctor tempus.
Vestibulum cursus mi eu turpis suscipit, eu auctor mauris vulputate. Suspendisse potenti. Nunc a dictum dolor, non finibus nulla.
Bu yerel tekstil mağazası, görünürlüğü ve satışları artırmak istiyordu. SEO ekibimiz, hem web sitelerine hem de mağazaya gelen trafiği artırmak için güçlü bir optimizasyon stratejisi uygulayarak, doğrudan çalışmaya başladı ve mağazaya daha fazla marka bilinirliği ve satış kazandırdı.
Web sayfalarınızın eksik, hatalı unsurlarını tespit etmenizi ve teknik SEO detaylarını keşfetmenizi sağlar.
Sektörünüzde bulunan, sizinle aynı hedef kelimelere sahip rakiplerinizi analiz etmenize olanak tanıyan SEO aracıdır.
Site hız testi aracımız sayesinde sitenizin sayfa açılma hızını hem mobil hem de masaüstü olarak detaylı bir şekilde analiz edebilirsiniz.
Arama motorlarında web sayfanızın kelime dağılımlarını takip etmenizi, pozisyon değişikliklerinizi görmenizi sağlayan araçtır.
Sıra bulucu web sitenizin arama motorları içerisindeki konumunu belirlemenizi sağlayan profesyonel bir araçtır.
Web sitenizdeki içeriklerin kopya olup olmadığını kontrol etmenizi sağlayan araçtır.
Web sitenizin mobil uyumluluk testini gerçekleştirir ve hataları sunar.
Sitenizde işaretlenmiş yapısal veri olup olmadığını ve bu verilerin geçerliliğini kontrol etmenizi sağlar.
SEO ve SEM çalışmaları birlikte yapılmasına rağmen birbirinden ayrı tekniklerdir. Aralarındaki en büyük farklar ise;
İçeriğinizin, hedef anahtar kelimelerde zirveye ulaşması için titizlikle çalışıyoruz.
En son Google güncellemelerini takip ediyoruz. İçeriklerinizi %100 seo uyumlu üretiyoruz.
Ürettiğimiz içeriklerin markanıza kattığı değeri her ay ölçümleyerek rapor halilnde sunuyoruz.
İster 1, ister 10 bin hacimli içerikleriniz olsun! İhtiyaçlarınıza cevap verebilecek uzmanlara sahibiz.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.
Inovatif web tasarımı, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlama ve PPC sayesinde marka bilinirliğini artırmak ve serplerde üst sıralar için çok özel SEO stratejilerimiz var.
Teklif görüşmesi işinizi, taleplerinizi ve merak ettiklerinizi dinleyerek sizi memnun etmek adına verdiğimiz çok önemli bir hizmettir.
Şimdi bir görüşme planlayın! Görüşme sonunda aşağıdaki konularda bilgi sahibi olacaksınız;
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Sektörümüzde kimse tek kişilik dev kadro olamaz. Seo, Yazılım, Tasarım ve Pazarlama alanlarında deneyimli kadromuz ile sektöre destek veriyoruz. Yurtiçi ve yurtdışında yüzlerce ajans ve freelancer uzman ile ortak projelere imza atıyoruz.
Keywords felsefe olarak cevapsız soru bırakmamayı ilke edinmiştir.
Sektör içinde genellikle yapılan en büyük yanlış, nasıl hizmet verildiğini firmara anlatmamak veya doğru cevapları vermemektir.
İşini iyi yapan her firma, şeffaf hizmet vermekten asla korkmaz. Biz de bilgi ve deneyimlerimizi sizinle paylaşmak istiyoruz.
Size en kısa süre içerisinde dönüş yapacağız.