Bir eticaret siteniz var ve yüksek bir satış hacmi hedefinizi tutturmanız için gereken ilk adım olan eticaret altyapısını seçerek başladığınızı varsayıyoruz. Peki ya sonra?
İşte burada son kullanıcıyı asıl ilgilendiren detay olan ön yüz tema tasarımı karşımıza çıkıyor. Burada tema tasarımının eticaret sitesi kullanıcılarının alışverişlerini büyük ölçüde etkilediğini belirtmek isteriz.
Standart ve özgün olmayan bir eticaret teması ile sitenizi ziyaret eden 100 kişiden 10 tanesi alışveriş yapıyorken, diğer taraftan firmanın güven verici kurumsal kimliğini yeni trendlere uygun şekilde tema tasarımına yansıtan modern tasarım bir eticaret sitesine gelen 100 kişiden 63’ünün bu sitelerden alışveriş gerçekleştirdiğini biliyor muydunuz?
Burada tema tasarımının önemi oldukça fazladır. Çünkü bir eticaret tema tasarımı içerisinde öncelikle markanın imajını ve kalitesini barındırır. Siteyi ziyaret eden kullanıcılar öncelikle marka ve markayı yansıtan temayı önemserler ve buna göre sipariş ve site içi gezinti eğiliminde bulunurlar.
Kullanıcıya site güven vermiyor ise siteden ayrılma süresi oldukça kısa olabilir. Yani sitenizden hemen ayrılırlar. Buda onca harcanan reklam giderlerinin büyük bir kısmının boşa harcanmasına sebep olur.
Dolayısı ile hem mobil cihazlarda hemde masaüstü bilgisayarlarda Responsive Mobil Uyumlu modern bir tema tasarım çalışmasının eticaret sitenize katacağı değer çok fazladır.
Mobil kullanıcılar eticaret sitenizden mobil cihazlar ile temanız uyumlu ise ve sizler tasarımlarınızda kullanıcı alışkanlıklarına önem vermiş iseniz kolaylıkla alışverişlerini büyük bir keyifle yapabilirler.
Eticaret Teması tasarımlarında dikkat edilmesi gereken 3 önemli detay vardır. Bunlar; Modern Flat Renk Kullanımı, Kullanıcı alışkanlıkları ve Responsive Mobil Uyumluluğu özelliğidir.
Responsive mobile uyumlu tema tasarımları mobile uyumluluğu ile önemli olsada diğer iki seçenek olan renk kullanımı ve kullanıcı alışkanlıkları özelliklerini içermiyor ise birşeyler eksiktir demektir.
E-ticaret sitenizin sade olmasına ve az içerik barındırmasına özen göstermeniz gerekmektedir.
Tasarımda kullanılan renkler göz yormayan sade tonlar olmalıdır. Ayrıca n11.com, hepsiburada.com ve trendyol.com rakip siteleri de iyi analiz ederek kullanıcı alışkanlıklarını da tasarımınıza uygulamanız gerekmektedir.
Kullanıcı alışkanlıklardan bir örnek vermek gerekirse sektör liderlerinin de yaptığı gibi; kategori sayfalarında genel olarak sol kısımda filtre ve alt kategori, sağ kısımda ürünleri listeleyecek şekilde bir gösterim elde etmek en doğru tercih olacaktır.
Tema tasarımları kullanıcıya siteye ilk girdiğinde güven vermelidir. Sade tasarlanmalıdır ve az içerikle oluşturulmalıdır.
Çok kalabalık yoğun tasarımlar kullanıcıları sitenizden uzaklaştıracağı gibi marka imajınız açısında olumsuz bir algı kullanıcıda bırakacaktır.
Renk tercihi konusunda ise modern flat renkler tercih edilebilir.